Η Περιφερειάρχης Αττικής, κα Ρένα Δούρου παρέστη σήμερα στο Αμφιθέατρο του Μουσείου της Ακρόπολης, στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Διεύθυνση Τουρισμού της Περιφέρειας, για την παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης της Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Αττικής για την περίοδο 2016-2020.
Ακολουθούν τα βασικά σημεία από την Ομιλία της:
Στην ομιλία της, η Περιφερειάρχης Αττικής αναφέρθηκε αρχικά στο στόχο που έχει θέσει η Περιφέρεια, να δημιουργηθούν δηλαδή εκείνες «οι συνέργιες που θα δώσουν νέα έμφαση στον τουρισμό στην Αττική, καθιστώντας τον δυναμικό, οικονομικό παράγοντα για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και για την αναζωογόνηση των επιχειρήσεων». «Ο τουρισμός, στις σημερινές, δύσκολες συνθήκες, εντός κι εκτός Ελλάδας, καλείται να λειτουργήσει ως το ισχυρό χαρτί ανάταξης της οικονομίας μας», τόνισε χαρακτηριστικά.
«Για αυτό», υπογράμμισε η Ρ. Δούρου, «η Περιφέρεια Αττικής δίνει ιδιαίτερη σημασία στον επιστημονικό σχεδιασμό της στρατηγικής της για την τουριστική προβολή, γιατί μόνο έτσι θα αναδειχθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Αττικής, το διεθνές αναγνωρίσιμο όνομα, η ιστορία, ο πολιτισμός, η φυσική της ομορφιά, που την καθιστούν ιδανικό και μοναδικό τουριστικό προορισμό σε παγκόσμιο επίπεδο».
Στη συνέχεια της ομιλίας της, η Περιφερειάρχης ανέλυσε εκτεταμένα τις αιτίες που λειτουργούν ανασταλτικά στην προβολή και ανάπτυξη του τουρισμού της Αττικής, υπογραμμίζοντας κυρίως την έλλειψη στρατηγικού επικοινωνιακού σχεδιασμού, μια σειρά άλυτων προβλημάτων σχετικά με βασικά αναπτυξιακά χαρακτηριστικά καθώς και την ανεπάρκεια του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, αναφερόμενη ειδικότερα στον Καλλικράτη.
Η ίδια περιέγραψε το στόχο που προωθεί η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, ο οποίος αρθρώνεται σε δύο επίπεδα. «Πρώτον, τη βιώσιμη, ορθολογική διαχείριση του τουριστικού προϊόντος της Αττικής, με αξιοποίηση όλων των σύγχρονων επιστημονικών και ερευνητικών εργαλείων, χωρίς την καταστροφή των περιβαλλοντικών και κοινωνικών πόρων της Περιφέρειας και λαμβάνοντας υπόψη μας τη διεθνή εμπειρία – αποφεύγοντας τα αποτυχημένα μοντέλα. Και δεύτερον, την ανάδειξη των πολλαπλών δυνατοτήτων της Αττικής λόγω χαμηλής εποχικότητας σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα – το οποίο μεταφράζεται σε τουρισμό 12 μήνες το χρόνο. Κάτι που αποτελεί και το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημά της».
Τέλος, η Περιφερειάρχης κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να συμβάλλουν έτσι ώστε να κερδηθεί αυτό το «συλλογικό στοίχημα» γιατί από αυτό «κρίνεται, σε μεγάλο βαθμό, η αναπτυξιακή προοπτική του τόπου».