17 Αυγούστου 2024

Ο ελληνόκτητος στόλος διατηρείται στην πρώτη θέση και με αυξητική τάση

Ο ελληνόκτητος στόλος διατηρείται στην πρώτη θέση και με αυξητική τάση

Στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης και με μερίδιο αυξανόμενο και με μεγαλύτερη διαφορά από τον δεύτερο, παραμένει ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του διεθνούς νομοτελεστικού οίκου Clarkson’s.

Συγκεκριμένα, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος ανέρχεται σε  5.211 πλοία, 195,9 εκατομμύρια gt, και βρίσκεται στην 1η θέση, αυξάνοντας κατά 1,9% το tonnage σε σύγκριση με το τέλος του 2015.

Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης ακολουθεί η Ιαπωνία με 8.701 πλοία, 164,8 εκατομμύρια gt (αύξηση 0,42%) και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.709 πλοία, 131,3 εκατομμύρια gt (αύξηση 0,61%).

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες σύμφωνα με τους Clarkson’s, ελέγχουν το 16% του παγκόσμιου tonnage και οι Ιάπωνες  το 13%, ακολουθούμενοι από τους Κινέζους, που έχουν το 11%.

Στις αρχές Μαΐου τρέχοντος έτους, ο παγκόσμιος στόλος φτάνει συνολικά τα 91.514 πλοία ή 1,2 δισ. gt, αυξημένος κατά 0,8% από την αρχή του χρόνου. Με όρους gt, η ετήσια αύξηση του παγκόσμιου στόλου ήταν της τάξης του 4% τα τελευταία 3 χρόνια έναντι μέσης ετήσιας αύξησης 7% μεταξύ των ετών 2005-2012. Ο χαμηλότερος ρυθμός αύξησης των τελευταίων ετών αντιπροσωπεύει την πτώση του όγκου των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων όπως επίσης και την ενδυνάμωση του ρυθμού διαλύσεων.

Στο τετράμηνο του 2016, παραδόθηκαν παγκοσμίως, στους πλοιοκτήτες 694 νεότευκτα πλοία, 23,3 εκατ. gt.

Σε ετήσια βάση οι παραδόσεις νεότευκτων αυξήθηκαν κατά 3,1% με όρους gt. Οι Έλληνες εφοπλιστές παρέλαβαν 86 πλοία, 4,7εκατ. gt από τις αρχές του έτους.

Η δραστηριότητα στις διαλύσεις πλοίων συνέχισε να βαίνει αυξανόμενη στο τετράμηνο του 2016, με 396 πλοία, 13,2 εκατ. gt να πουλιούνται για σκραπ. Στα bulkcarriers και τα containerships sectors, η έντονη δραστηριότητα ενισχύεται από τα χαμηλά κέρδη, ενώ στα boxships οι διαλύσεις ενισχύονται και από την επέκταση της Διώρυγας του Παναμά.

Οι Έλληνες είναι και από τους πιο δραστήριους στις διαλύσεις, καθώς τον Απρίλιο διέλυσαν 19 πλοία, 0,5 εκατ. gt, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των πλοίων που έστειλαν στα διαλυτήρια τους πρώτους μήνες του 2016 στα 59 πλοία, 1,9 εκατ. gt.

Βάσει σημαίας, την πρωτιά λαμβάνουν τα πλοία με σημαία Παναμά με 8.162 πλοία 220,3 εκατ. gt και ακολουθούν, αυτά που βρίσκονται στο νηολόγιο Λιβερίας με 3.202 πλοία, 133,7 εκατ. gt, και στην τρίτη θέση, τα Marshall Islands με 3.031 πλοία, 128 εκατ. gt.

>>>•<<<

Θέλετε να επιμορφωθείτε στο όλο κύκλωμα του Chartering / Ναυλώσεων; Δείτε εδώ.

 

Related posts