Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έβαλε επέβαλε πρόστιμο ρεκόρ, ύψους €3 δισ.στους μεγαλύτερους κατασκευαστές φορτηγών στην Ευρώπη με την κατηγορία ότι είχαν συμπράξει για να φτιάξουν τις τιμές και να αποφύγουν το κόστος των αυστηρότερων κανόνων ρύπανσης.
Η Επίτροπος Margrethe Vestager, ανέφερε ότι υψηλόβαθμα στελέχη από την Daimler, την DAF, την Iveco, την MAN και την Volvo/Renault, συνέλαβαν το σχέδιο σε ένα ξενοδοχείο των Βρυξελλών πριν 14 χρόνια. Και πρόσθεσε ότι η Ε.Ε. επιβάλλει το υψηλότερο πρόστιμο που έχει δοθεί ποτέ για ένα καρτέλ, αλλά δικαιολογείται […] το συγκεκριμένο καρτέλ αφορά σε μια πολύ μεγάλη αγορά και λειτουργούσε και για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα”.
Η έρευνα της Κομισιόν άρχισε το 2011 και πήρε μέχρι σήμερα προκειμένου να συγκεντρώσει στοιχεία και να καταλήξει στο πόρισμα. Οι πέντε κατασκευαστές μετρούν για εννέα φορτηγά σε κάθε δέκα που πωλούνται στην Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι στην ουσία, δεν λειτουργούσε η ελεύθερη αγορά.
Το προηγούμενο πρόστιμο ρεκόρ της Κομισιόν, ήταν €1,5 δισ. Και είχε επιβληθεί το 2012 όταν εφτά κατασκευαστές τηλεοράσεων και οθονών Η/Υ, συμπεριλαμβανομένης της LG Electronics και της Philips, βρέθηκαν ένοχες για σύμπραξη στις τιμές για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Το κατηγορητήριο προς το καρτέλ των φορτηγών, περιλαμβάνει φτιάξιμο τιμών, όπως επίσης πολιτικές να περνούν το κόστος ανάπτυξης αντι-ρυπαντικής τεχνολογίας στους καταναλωτές.
Το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού προστίμου, καταμερίστηκε στην γερμανική Daimler που της επιβλήθηκε €1 δισ., ακολουθούμενη από την ολλανδική DAF με λίγο πάνω από €750 εκατ.. Τα πρόστιμα μάλιστα μειώθηκαν σε σχέση με το αρχικό τους μέγεθος, λόγω της συνεργασίας των εταιρειών κατά την διάρκεια της έρευνας.
Μια έκτη εταιρία, η σουηδική Scania, δεν συνεργάστηκε με την Κομισιόν και η έρευνα σε αυτήν, συνεχίζεται.
Επίσης η MAN έλαβε πλήρη ασυλία επειδή έδωσε τις άλλες εταιρίες αρχικά.