Με γνώμονα να απαντώνται όλες οι ενδικοφανείς προσφυγές, σεβόμενη το δικαίωμα προστασίας του Έλληνα φορολογουμένου, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ανακοινώνει τα αποτελέσματα του έργου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) για το εννεάμηνο 2016.
Σύμφωνα με αυτά, καταγράφεται κατακόρυφη αύξηση στις επιδόσεις της συγκεκριμένης υπηρεσίας το Σεπτέμβριο σε σχέση με τον Ιανουάριο, σε ό,τι αφορά την εξέταση των υποθέσεων, που καταλήγουν σε αυτή, με τα ποσοστά να παραμένουν πολύ υψηλά, όπως έχουν διαμορφωθεί από τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, από το 49,27%, με το οποίο ξεκίνησε η χρονιά, το ποσοστό σχεδόν διπλασιάστηκε στο 95,33% τον Ιούνιο και διατηρήθηκε το Σεπτέμβριο, με 95,20% (94,70% στην Αθήνα και 96,50% στη Θεσσαλονίκη).
Τα ίδια στοιχεία καταγράφουν ότι στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου της φετινής χρονιάς η Δ.Ε.Δ. έπιασε και ξεπέρασε ήδη τον ετήσιο στόχο 70,00%), έχοντας φτάσει να εξετάσει το 73,20% των υποθέσεων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, επί 772 υποθέσεων, που εξέτασε η Δ.Ε.Δ. το Σεπτέμβριο, μόλις οι 39 έμειναν σιωπηρές (δηλαδή δεν εξετάστηκαν).
Επιπλέον, έχει υπερκαλύψει και το δεύτερο στόχο, που είναι το ποσοστό των υποθέσεων, που φτάνουν στα δικαστήρια, ακόμα και μετά από απόφαση της Διεύθυνσης. Συγκεκριμένα, το 2015 είχε οδηγηθεί στη δικαιοσύνη το 53,92% των αποφάσεων της Δ.Ε.Δ. Ο στόχος για φέτος ήταν το ποσοστό να μειωθεί στο 51,22% και ήδη – στο εννεάμηνο – έχει υποχωρήσει στο 50,39%.
Τα αποτελέσματα αυτά συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των υποθέσεων ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο απόλυτης διαφάνειας, στο οποίο λειτουργεί η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, δημοσιεύονται όλες οι αποφάσεις της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών στην ιστοσελίδα της Γ.Γ.Δ.Ε. Ήδη, αναρτώνται όλες οι αποφάσεις του 2016 και μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν αναρτηθεί και οι αποφάσεις των προηγούμενων ετών.