3 Σεπτεμβρίου 2024

«Ενεργός απραξία»: Μια πρόκληση για το HR

«Ενεργός απραξία»: Μια πρόκληση για το HR

Της Φιλία Τούντα*

Είναι αναμφίβολο πως το μεγαλύτερο ποσοστό των στελεχών εργάζεται πολλές ώρες και κάτω από μεγάλη πίεση και στρες. Πρέπει να λάβουν αποφάσεις για θέματα στρατηγικής σημασίας, να υπερνικήσουν τον ανταγωνισμό, να μειώσουν το κόστος, να σκεφτούν δημιουργικούς τρόπους προσέγγισης νέων αγορών, κτλ.

Παρατηρώντας τους όμως σε μία μέρα τυπική, διαπιστώνουμε πως αυτό που ουσιαστικά κάνουν, είναι αμέτρητες συναντήσεις, αμέτρητους ελέγχους στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο και φυσικά αμέτρητα τηλεφωνήματα. Αυτή λοιπόν η διαπίστωση κάνει τους συγγραφείς του άρθρου του Harvard Business Review Να αναρωτηθούν: «Μήπως τελικά, τα λιγότερο αποτελεσματικά στελέχη είναι αυτά που φαίνονται ότι κάνουν την περισσότερη δουλειά;» και να ορίσουν το φαινόμενο αυτό με αντιφατικό τρόπο, ως «ενεργό απραξία».

Δύο ιδιότητες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία η αποτυχία των στελεχών να εκτελούν αποτελεσματικά και άρτια το ρόλο τους:

*εστίαση: ικανότητα να επικεντρώνονται σε ένα στόχο και να τον κάνουν πραγματικότητα και

*ενεργητικότητα: έντονη προσωπική δέσμευση στην ολοκλήρωση των έργων τους ακόμα κι αν αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Ανάλογα πάντα με το βαθμό που τα στελέχη διακρίνονται από αυτές τις ιδιότητες μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ως εξής:

1. Στελέχη που χρονοτριβούν. Μολονότι που με επιμέλεια εκτελούν τις εργασίες ρουτίνας, δεν καταφέρνουν να πάρουν πρωτοβουλίες, να αυξήσουν την απόδοση τους η να ασχοληθούν με θέματα στρατηγικής. Τα αίτια μπορεί να είναι η ανασφάλεια, ο φόβος της αποτυχίας, κτλ οπότε δεν κάνουν τίποτα. Εδώ να σημειωθεί πως η αναβλητικότητα δεν είναι θέμα μόνο προσωπικότητας, αλλά μπορεί να επηρεαστεί από εταιρικούς παράγοντες

2. Στελέχη «αποπροσανατολισμένα». Είναι αυτά τα στελέχη που όταν νιώθουν πίεση θέλουν να κανουν κάτι, οτιδήποτε. Δεσμεύονται με πολλές ευθύνες και έργα, αλλά όταν χάνουν το ενδιαφέρον τους τα παρατάνε. Υπάρχουν εταιρείες που μπορούν δυστυχώς να οδηγήσουν τα στελέχη του σε ανάλογες συμπεριφορές όταν ενθαρρύνουν με διαφόρους τροπους και επιβραβεύουν «ξέφρενη» δραστηριότητα.

3. Στελέχη «υπό πίεση». Τα στελέχη αυτά νιώθουν εξάντληση και μειωμένη εσωτερική δύναμη έτσι ώστε να φέρουν εις πέρας ένα έργο. Πάραυτα το εκτελούν με επιφυλακτικότητα και ανασφάλεια. Οι εταιρείες επωμίζονται μέρος ευθύνης για τέτοιου είδους συμπεριφορές, όταν με συνέπεια διαβρώνουν τον ενθουσιασμό των στελεχών τους σαμποτάροντας την δημιουργικότητα και την λήψη πρωτοβουλιών.

4. Στελέχη «αποφασισμένα». Αφορά τα στελέχη που με επιμονή, συνέπεια, και μεθοδικότητα ολοκληρώνουν τους στόχους τους, ορίζοντας πάντοτε προτεραιότητες και οργανώνοντας αποτελεσματικά το χρόνο τους.

Το να προσπαθεί μια εταιρεία μοναχά να παρακινεί τα στελέχη της η να διατηρεί τον προσανατολισμό τους δεν είναι πλέον αρκετό-και αυτή ακριβώς είναι η πρόκληση για τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού. Απαιτείται μεγάλη προσοχή στο πως τα στελέχη αντιλαμβάνονται τον ευρύτερο σκοπό της δουλειάς τους, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και το βαθμό της αυτονομίας που διαθέτουν. Φυσικά αυτό θα είναι δυνατό όταν υπάρχει όραμα και δέσμευση, από την κορυφή.


* Φιλία Τούντα PhD(ca) MBA, BA, Di

Philia Tounta has been working in Tourism sector for 19 years. She has worked in various hotels, travel agencies and unions in Greece and abroad. She has acquired an MBA Degree in the UK (Employee Relations), a Bachelor Degree in Athens and a Diploma in Tourism. She speaks English, French, Spanish, Russian and Italian and she is a member of TIES, HTS, Bedposts, etc. She has attended numerous seminars and workshops concerning Tourism and small business management.

Nowadays she lives in Athens and she is a General Manager of Apokoros Club Hotel &Villas Craft Deco& Activities in Crete Greece, a Customer Service Manager at Thamiris Hotel(s) Crete, and Founder of the upcoming Activities web site “meetauthenticcrete” as well as a sales rep at “Crete Focus». 

She is a Hospitality & Tourism consultant for small medium sized hotels (‘Hotelice’), a Tourism Ambassador in Hellenic Tourist Society, a provocateur in seminars and she is occasionally speaking in international and local conferences concerning Tourism. Also, she is a freelance author to various online international and local blogs. Often she participates in discussions in Greek Radio Channels and has been interviewed by various journalists from abroad concerning Tourism issues. (National Swiss TV Channel, Radio Kriti, etc)

Philia Tounta MBA, BA, Di

• Travel &Hospitality Consultant

• General Manager Apokoros Club: Craft Deco& Activities Boutique Hotel- Apokoros Villa Crete Greece

• Customer Service Manager Thamiris Hotel- Thamirakis Villa-Thamiris Studios Crete

• Travel&Tourism Ambassador HTS CRETE GREECE

• Founder of the upcoming meetauthenticcrete.gr

• Speaker at: International Tourism Conference Santorini: Tourism, Trends and Applications-IMIC, * Tourism Conference: SUGGESTIONS AND MOTIVES FOR TOURIST ENTERPRISES- XYNIS EDUCATIONAL INSTITUTIONS&GREEK TOURISM ORGANIZATION -EOT,*THE WORLD IS MOVING ON. ARE YOU KEEPING UP?  Bedposts Organization UK , etc

Related posts