Απαράδεκτες οι ελληνικές μεγάλες τράπεζες. Από πλευράς εξυπηρέτησης πελατών, είναι πάρ’την μία και χτύπα την άλλη. Συζητούσα με ένα φίλο, που έχει πάρε δώσε, σε πολλά επίπεδα. Το συμπέρασμά του, που είναι και δικό μου, και φαντάζομαι, οποιουδήποτε έχει πολλά πάρε δώσε με τις τέσσερις μεγάλες (ΕΘΝΙΚΗ, ΠΕΙΡΑΙΩΣ, Eurobank, ALPHA):
Από πλευράς εξυπηρέτησης πελατών, μα σε όλα τα επίπεδα, μα στο ταμείο, μα στα ATMs, μα στα παράπλευρα γραφεία υποτίθεται customer service, με στο retail banking, μα στο business, μα στα δάνεια, μα στην ηλεκτρονική τραπεζική κλπ, κλπ, εξυπηρέτηση χείριστη.
Ο φίλος μου που έχει πολλά πάρε δώσε, σε πολλά επίπεδα και σε δάνεια και είναι καλοπληρωτής, είπε ότι του θυμίζει εξυπηρέτηση καταστήματος που είναι ‘ετοιμοθάνατο’, που οδεύει προς κλείσιμο, που οι υπάλληλοι δεν έχουν καμία προθυμία να εξυπηρετήσουν, και βρίσκονται εκεί, σαν να ενεργούν μια αγγαρία. Και συμφωνώ και εγώ 100% μαζί του. Φαντάζομαι θα συμφωνήσετε και όσοι από εσάς έχετε πολλά και συχνά πάρε δώσε μαζί τους.
Γι’ αυτό και μόλις κάποιες εταιρίες ξένες, κολοσσοί, μπουν στην τραπεζική, με την ανάπτυξη των ψηφιακών νομισμάτων από τις κεντρικές τράπεζες, θα χαρώ να τις εγκαταλείψω όλες αυτές τις ελληνικές ‘μικρές’ (όσον αφορά στην εξυπηρέτηση και σεβασμό προς τους πελάτες) τράπεζες… Αφού δεν μπορούν και δεν θέλουν να εξυπηρετήσουν, ξεχνώντας, ιδίως οι Διοικήσεις τους, ότι εάν υπάρχουν ακόμα, όχι στην ζωή, διότι τράπεζα που δεν εξυπηρετεί δεν είναι τράπεζα, αλλά ζόμπι, αν υπάρχουν ακόμα έστω σε μια ημιθανή κατάσταση, εάν οι υφιστάμενοι εργαζόμενοί τους και στελέχη τους, παίρνουν κάθε μήνα τον μισθό τους, αυτό οφείλεται στα πακέτα επανακεφαλαιοποίησης που τις στήριξαν από το να μην κλείσουν. Και τα πακέτα επανακεφαλαιοποίησης τους τα χρηματοδότησαν οι έλληνες φορολογούμενοι, που κατά βάση και κανόνα, είναι και πελάτες τους. Αυτούς που σήμερα δεν εξυπηρετούν και σνομπάρουν, ενώ εάν λειτουργούν αυτές οι τράπεζες, είναι επειδή έχουν τα δικά μας λεφτά.
Αφού δεν μπορούν και δεν θέλουν να εξυπηρετήσουν λοιπόν, εγώ θα είμαι εξαιρετικά πρόθυμος να τις εγκαταλείψω, μόλις μου δοθεί η ευκαιρία, και δεν θα έχω καμία συμπάθεια σε κανέναν εργαζόμενό τους ή στέλεχός τους, που θα χάσουν την εργασία τους.
Πρόσφατα Περιστατικά κακής εξυπηρέτησης:
Δεν αναφέρω σε ποια συνέβη το κάθε περιστατικό, αφού ουσιαστικά, όλες οι τέσσερις μεγάλες τράπεζες, έχουν σε μέσο όρο, την ίδια κάκιστη εξυπηρέτηση, χωρίς να παίζει ρόλο εάν τύποις είναι δημόσιες (π.χ. ΕΘΝΙΚΗ) ή ιδιωτικές.
α. Εξοφλεί πρόωρα κάποιος το δάνειό του, άρα καλοπληρωτής, και εδώ και δύομισι μήνες σε μια από τις μεγάλες τράπεζες, δεν έχουν κάνει την τελειώτικη άρση των βαρών και από νομικής πλευράς, προκειμένου το ακίνητο να είναι παντελώς ελεύθερο, και δεν τον ενημερώνουν κιόλας, που βρίσκεται, σε ποιο δικηγορικό γραφείο, σε τι φάση, πόσο θα πάρει κλπ, κλπ. Μαύρα μεσάνυχτα, δεν του λένε τίποτα παρά τις συνεχείς ‘οχλήσεις’ του.
β. Πάω στα παράπλευρα γραφεία για υπόθεση business. Υπάρχουν τέσσερα τέτοια γραφεία και τα τρία άδεια. Κοιτάζω και απορώ. Μου λέει ένας πελάτης: Επειδή βλέπω που κοιτάζετε προς εδώ (τα συγκεκριμένα γραφεία), δεν έχουν υπάλληλο, έχει μόνο αυτό εκεί απέναντι. Εγώ απορώ: Όλοι άδεια πήραν;;;; Πάω στο απέναντι: Εξυπηρετούσε κάποιον, και κοίταζαν προς το μέρος της και άλλοι τέσσερις εκτός από μένα. Η ώρα 1:50. Ρωτάω: Για να ξέρω την σειρά μου, πόσοι διαφορετικοί είστε (διότι μπορεί να ήταν δυο μαζί). Μου απαντούν ότι εκτός από αυτόν που εξυπηρετούνταν, οι όρθιοι, ήταν άλλοι δύο, και εγώ τρίτος στην σειρά. Και γυρνάει η υπάλληλος προς το μέρος μας και λέει, με ύφος χιλίων καρδιναλίων: Εγώ δύο η ώρα τελειώνω. Δεν θα εξυπηρετήσω και όλη την Ελλάδα!
Δεν λέω τίποτα, σηκώνω τα χέρια προς τα πάνω και φεύγω…
Δηλαδή κυρία μου, το πότε θα εξυπηρετηθούμε πλέον είναι θέμα ρουλέτας; Δεν είναι έως τις 14:00 ανοικτά τα καταστήματα; Εάν ναι, γιατί διώχνεις τους πελάτες; Εάν όχι, γιατί έξω από τα καταστήματα, γράφουν συναλλαγές μέχρι τις 14:00; Ας γράφουν συναλλαγές, ό,τι πουν οι υπάλληλοι, έως ότου κρίνουν οι υπάλληλοι ότι μπορεί να εξυπηρετήσουν. Εάν τη μια μέρα μπορούν μέχρι τις 13:00, είναι μέχρι τότε, εάν την άλλη κρίνουν μέχρι τις 12:30, θα είναι μέχρι τότε. Πάντως, και εάν δεν πας πρωί πρωί, και πας λίγο αργότερα προς το μεσημέρι, δεν ξέρεις εάν εντέλει θα εξυπηρετηθείς, αναλόγως του τι κόσμο έχουν και τι κόσμο κρίνουν οι υπάλληλοι ότι μπορούν να εξυπηρετήσουν έως τις 14:00.
γ. Παίρνουμε εταιρική cash card και έρχεται στα γραφεία μας. Πρέπει να την ενεργοποιήσουμε με το αρχικό PIN και μετά να βάλουμε όποιο άλλο θέλουμε. Για την αρχική ενεργοποίηση, πρέπει να μας δώσουν 4 ψηφία, τηλεφωνικά. Παίρνω τηλέφωνο στο τηλεφωνικό κέντρο, αφού το ρομπότ λέει αυτά που λέει, συνδέομαι μετά από λίγο, τους λέω τι θέλω, και για την πιστοποίηση την δική μου, ως πραγματικού δικαιούχου, μου ζητούν κάποια προσωπικά στοιχεία, όπως ΑΔΤ, όνομα πατρός, ΑΦΜ, Διεύθυνση κατοικίας. Τα δίνω όλα και κάποια στιγμή μου ζητάει να δώσω και αριθμό προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού. Ως φυσικό πρόσωπο λέω, δεν έχω τραπεζικό λογαριασμό στην τράπεζά σας, τουλάχιστον ενεργό. Λυπούμαστε, απαντάει, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στην αποστολή του SMS (με τα αρχικά ψηφία PIN). Λέω εγώ: Γιατί; Τι σχέση έχει ο προσωπικός μου τραπεζικός λογαριασμός με την ενεργοποίηση της εταιρικής cash card; Για την πιστοποίηση του προσώπου – πραγματικού δικαιούχου, απαντάει. ΟΚ, λέω, πιθανότατα θα έχω κάποιον αδρανή, εάν θέλετε βρείτε τον βάσει ΑΦΜ, και πάρτε αυτόν. Όχι δεν γίνεται, απαντάει, πρέπει να μας το πείτε εσείς. Της εξηγώ, ότι έστω και στα πλαίσια πιστοποίησης τηλεφωνικά του προσώπου – πραγματικού δικαιούχου, αυτό, το να χρειάζεται να πει έναν αριθμό τραπεζικού λογαριασμού του φυσικού προσώπου, είναι too much και εξαιρετικά δυσλειτουργικό, διότι δεν προχωράει την υπόθεση. Και τι εάν δεν έχει καθόλου; Άρα, μηδέν εξυπηρέτηση και τηλεφωνικά, με γραφειοκρατίες πραγματικές, τηλεφωνικές ή ηλεκτρονικές και δυσλειτουργίες που ταλαιπωρούν τον πελάτη.
Πραγματικά, δεν θα λυπηθώ καθόλου να πω στις τέσσερις μεγάλες ελληνικές τράπεζες (ΑΝΤΕΕΕ ΓΕΙΑΑΑΑΑ!!!!), όταν δεν θα τις έχω ανάγκη…
Διαβάστε επίσης: