Είναι εμπόδια που συναντάμε όλοι μας στις σχέσεις μας, παντού: στην εργασία, στην επαγγελματική μας ζωή, στην οικογένειά μας, στις κοινωνικές μας συναναστροφές.
Στην εργασία, άλλοτε θα θέλαμε ως επιχειρηματίες να διαπραγματευτούμε με τους πελάτες μας ή με τους προμηθευτές μας ή με τους πιστωτές μας, προκειμένου να πετύχουμε μια καλύτερη (υπέρ μας) συμφωνία. Ή μπορεί να θέλουμε να χειριστούμε έναν δυσαρεστημένο πελάτη. Ή σαν πωλητές, να καταφέρουμε να πείσουμε αποτελεσματικότερα και συχνότερα τους πελάτες, οπότε και να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας. Ή δικηγόροι που επεξεργάζονται για λογαριασμό πελατών τους μια συμφωνία. Είναι πολλές οι περιπτώσεις…
Άλλοτε θα θέλαμε ως εργαζόμενοι να συζητήσουμε με τους εργοδότες μας, προκειμένου να πετύχουμε έναν καλύτερο μισθό. Οι εργοδότες από την δική τους πλευρά, θα επιθυμούσαν να διαπραγματευτούν με τους εργαζόμενούς τους, μάλλον μια χαμηλότερη αμοιβή ή την μη αύξησή της. Άλλοτε θέλουμε ως αναζητούντες εργασία, να πλασάρουμε καλύτερα τον εαυτό μας, ώστε να κερδίσουμε την εργασία έναντι ανταγωνιστών.
Στην οικογένεια, άλλοτε θα θέλαμε να δώσουμε διάφορα στα παιδιά μας που ζητούν και άλλοτε δεν θέλουμε να ενδώσουμε ή άλλοτε θέλουμε να τους ζητήσουμε να κάνουν κάτι ή να μην κάνουν. Ή το ίδιο με τον / την σύντροφό μας.
Άλλοτε θέλουμε ως καταναλωτές προϊόντων και υπηρεσιών να αγοράσουμε ένα προϊόν ή την υπηρεσία, ένα αγαθό γενικότερα, μικρής ή και μεγάλης αξίας, σε μια χαμηλότερη τιμή από αυτή που ακούμε ότι κοστίζει, από αυτόν που το παρέχει. Άλλοτε θέλουμε στο σπίτι που ζούμε, να ζητήσουμε ένα χαμηλότερο ενοίκιο ενώ ο ιδιοκτήτης του, θέλει μάλλον να ζητήσει μια αύξηση αυτού.
Οι διαπραγματεύσεις λοιπόν βρίσκονται ΠΑΝΤΟΥ και πολύ συχνά στη ζωή σας, είτε το συνειδητοποιείτε είτε όχι. Διαπραγμάτευση καλείστε να κάνετε, κάθε φορά, όταν έχετε έναν (ή και περισσότερους) απέναντί σας που έχει μη σύμφωνη γνώμη για ορισμένο θέμα με σας, άρα διαφωνείτε επί συγκεκριμένου θέματος. Οι περιπτώσεις είναι αμέτρητες και συνεχείς. Απλώς, άλλες περιπτώσεις είναι μικρής βαρύτητας και άλλες μεγάλης ή μεγαλύτερης.
Και ξέρετε κάτι; Αυτός που γνωρίζει τις τεχνικές διαπραγματεύσεων, σε όλα τα παραπάνω μικρά ή μεγάλα ζητήματα, είναι αυτός που κατά βάση κερδίζει, που πετυχαίνει συχνότερα αποτελέσματα προς το δικό του όφελος. Αυτός που γνωρίζει από διαπραγματεύσεις, είναι που προωθεί καλύτερα τα συμφέροντά του. Καλύτερα ως προς τι; Καλύτερα από κάποιον που δεν γνωρίζει τις επιστημονικές αρχές διαπραγματεύσεων ή /και νομίζει ότι ξέρει, έχοντας μάθει να παζαρεύει στην πιάτσα, πρακτικά στην ζωή.
Αυτοί λοιπόν που αγνοούν τις βασικές αρχές διαπραγματεύσεων, υστερούν έναντι αυτών που τις γνωρίζουν και σε βάθος χρόνου, αυτοί που τις γνωρίζουν θα κερδίζουν και τα κέρδη τους θα σωρεύονται ενώ αυτοί που δεν γνωρίζουν, θα χάνουν και οι ζημιές τους θα σωρεύονται. Μάλιστα, ορισμένες φορές αυτοί που γνωρίζουν από διαπραγματεύσεις, όταν έχουν απέναντί τους άλλους που δεν γνωρίζουν, τους ‘πατάνε’ τους αγνοούντες, όπως ένας που γνωρίζει από καράτε, μπορεί να κερδίσει σε μία πάλη, έναν που δεν γνωρίζει και συχνά δεν τον κερδίζει απλώς, αλλά τον ‘τσακίζει’ · ο κόσμος που ζούμε, συχνά είναι σκληρός ή άδικος. Ίσως τώρα που διαβάζετε τα παραπάνω, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό συμβαίνει ήδη στον εαυτό σας. Μήπως είναι ο καιρός, να αποκτήσετε προσόντα που έχουν οι ‘νικητές’ και να αρχίσετε σιγά – σιγά να είστε περισσότερο μεταξύ των ‘νικητών’ παρά μεταξύ των ‘χαμένων’;
Επιπλέον, εάν βρεθούν αντιμέτωποι δύο που να γνωρίζουν αμφότεροι από διαπραγματεύσεις, πάλι η γνώση από πλευράς και των δύο, βοηθάει· βοηθάει στο να βρουν κοινό έδαφος και να πετύχουν μια συμφωνία με αμοιβαίο όφελος, μια win – win κατάσταση.
Η Ευεπιχειρείν, διοργανώνει ένα – ήδη καλοδουλεμένο – Σεμινάριο Διαπραγματεύσεων.
Ο χρόνος είναι χρήμα… όσο δεν γνωρίζετε, τόσο θα σωρεύονται ζημιές, οικονομικές ή / και ψυχικές.
Δείτε στο site της Ευεπιχειρείν, το πότε γίνονται το εν λόγω σεμινάριο, πατώντας στο παρακάτω link.