20 Απριλίου 2024

Επιχειρηματίας εν μέσω οικονομικής κρίσης…

Επιχειρηματίας εν μέσω οικονομικής κρίσης…

Η ελληνική οικονομία έχει εισέλθει σε μια φάση στασιμότητας. Τα σημάδια ανάκαμψης  είναι «αχνά» πλέον και ένας νέος οικονομικός δυϊσμός στην πραγματική οικονομία τείνει να παγιωθεί, ο οποίος πιθανότατα θα προκαλέσει έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις προς τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, θα ενισχύσει τη μερική απασχόληση και θα οδηγήσει σε διευρυμένα ποσοστά άτυπων μορφών απασχόλησης και επαγγελματικής δραστηριότητας.

Οι επιχειρηματίες έρχονται πλέον αντιμέτωποι με τις εξελίξεις αυτές και οδηγούνται με επιτακτική ανάγκη να «κινηθούν», να λάβουν μέτρα εν αναμονή χειρότερων σεναρίων, να προβούν σε δραστηριότητες προκειμένου να αναδυθούν σε πλεονεκτική θέση κατά τη διάρκεια της κρίσης και μετά το πέρας αυτής.

Σύμφωνα με τον γκουρού των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις ΗΠΑ, Michael Gerber, ο «επιχειρηματίας» που δημιουργεί δική του επιχείρηση είναι μια οντότητα με 2 ιδιότητες:

  • Την άσκηση της τέχνης, τεχνίτη-εργαζόμενου {κάποιος που γνωρίζει υπολογιστές ως χρήστης ή ως τεχνικός (technician), δημιουργεί δική του επιχείρηση ηλεκτρονικών υπολογιστών. Κάποιος που γνωρίζει λογιστικά δημιουργεί δικό του λογιστικό γραφείο, κάποιος που γνωρίζει μαγειρική δημιουργεί δικό του εστιατόριο κλπ.}
  • Την άσκηση του «διοικείν» ως επιχειρηματίας-manager, της ορθής ή όχι λειτουργίας και διοίκησης της επιχείρησης, τα ορθά ή όχι επιχειρηματικά βήματα και η λήψη ορθών ή όχι επιχειρηματικών αποφάσεων.

Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως για μια επιτυχημένη επιχείρηση, είναι το να είσαι καλός και στις 2 ιδιότητες.

Το σύνηθες αυτό φαινόμενο που λαμβάνει χώρα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της  χώρας μας, (δηλαδή η δημιουργία επιχειρήσεων από τεχνίτες-επιχειρηματίες-Manager), αποτελεί την βασική πρόκληση στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αυτών.

Ποια ερωτήματα οφείλει να κάνει κάθε επιχειρηματίας στον εαυτό του;

1ον Υπάρχουν οι απαραίτητες γνώσεις για την άσκηση και των 2 ιδιοτήτων ή νομίζω ότι υπάρχουν;

2ον Πως θα συνυπάρξουν οι 2 ιδιότητες μου, τεχνίτη και επιχειρηματία-manager, χωρίς να υπερτιμήσω ή υποτιμήσω την αναγκαιότητα της κάθε μίας από τις δύο;

Στο βιβλίο «The E-Myth – Ο μύθος του επιχειρηματία» του Michael Gerber, ενός από τα σπουδαιότερα βιβλία Management που έχουν γραφτεί ποτέ, αναφέρεται ότι κάθε επιχείρηση έχει 3 τομείς:

Ο πρώτος τομέας: αφορά την παραγωγή του προϊόντος ή της υπηρεσίας μας, το τεχνικό κομμάτι δηλαδή, την δουλειά που κάνουμε (που έχουμε σπουδάσει ή εκπαιδευτεί να κάνουμε).

Ο δεύτερος τομέας: αφορά τις λειτουργίες και τη διαχείριση της επιχείρησης, (οργάνωση διαδικασιών λειτουργίας επιχείρησης και προσωπικού, οικονομική διαχείριση, εταιρική πολιτική σχετικά με τις συναλλαγές με πελάτες και προμηθευτές, φήμη επιχείρησης κλπ.).

Ο τρίτος τομέας: αφορά την εταιρική προβολή, το marketing και τις πωλήσεις. Τα βήματα που θα δημιουργήσουν την κινητήριο δύναμη (απόκτηση και διατήρηση πελατών) και συνεπώς την εισροή χρημάτων για την βιωσιμότητα και συνέχιση λειτουργίας της επιχείρησης.

Σε ένα ασταθές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σύνθετο επιχειρηματικό περιβάλλον, όπως αυτό που «βιώνουμε» στη σημερινή εποχή, οφείλουμε:

  • να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας τους 3 άνω τομείς της επιχείρησης μας και να τους βελτιώσουμε,
  • να Δράσουμε και να λάβουμε άμεσα ορθές Στρατηγικές Αποφάσεις,
  • να γίνουμε Μεθοδικοί και να Διαφοροποιηθούμε από τους ανταγωνιστές μας και τέλος
  • να αποκτήσουμε επιχειρηματική Πειθαρχία χωρίς να αφήνουμε τις εξωτερικές επιρροές να μας αποπροσανατολίζουν από τις αποφάσεις μας.

Τι θα επιλέξουμε λοιπόν;

  • Να μείνουμε στάσιμοι, θεατές στις εξελίξεις της ίδιας μας της επιχείρησης και να αποδώσουμε το λάθος και την ευθύνη στους άλλους και στην οικονομική κρίση;

ή

  • Να αντιδράσουμε και να πάρουμε τον έλεγχο της επιχείρησης μας στα χέρια μας;

Οι επιλογές που έχουμε είναι 2  > ποια από τις  2 θα επιλέξουμε εξαρτάται από εμάς > από την επιλογή που θα κάνουμε εξαρτάται και η βιωσιμότητα της επιχείρησης μας.

Μια μικρή αλυσίδα με κύριο πρωταγωνιστή εμάς τους ίδιους… γιατί όλα είναι στο μυαλό μας και όλα εξαρτώνται από εμάς!

3 Βασικά Βήματα: Τολμάμε, Σκεφτόμαστε (το μέλλον) και Πράττουμε.

Δημιουργούμε μια επιχείρηση που θα «δουλεύει» για εμάς, χωρίς εμάς παρόντες και

• Επανακτούμε τα ηνία της επιχείρησης μας… γιατί η επιτυχία κρύβεται στις λεπτομέρειες!

…της  Χρύσας Σωτηράκη, Λογίστρια–Φοροτεχνικός–Σύμβουλος επιχειρήσεων της ομάδας «LOLplus – Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις» www.lolplus.gr

Δίνουμε σημασία στην λεπτομέρεια… γιατί η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά! / Τηλεφωνικό κέντρο: 211-409 73 18  /εταιρικό κινητό 693 652 6000 / email επικοινωνίας: info@lolplus.gr



• Εικονικές εταιρίες στην Βουλγαρία… Άρχισαν τα όργανα!

• Οδηγός Ελεύθερου Επαγγελματία: Τι οφείλει να γνωρίζει… Σημεία S.O.S.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related posts