Επιχειρηματικές Συμβουλές από πρώην Άστεγο, Δισεκατομμυριούχο: Όταν ο John Paul DeJoria ξεκίνησε την John Paul Mitchell Systems το 1980, για βραχύ χρονικό διάστημα ήταν άστεγος και κοιμόταν σε μια παλιά Rolls Royce κατά μήκος ορισμένων αυτοκινητοδρόμων του Λος Άντζελες.
Μάλιστα σε ηλικία 22 ετών, γυρνούσε στους δρόμους, μαζεύοντας μπουκάλια Coca-Cola, τα οποία πωλούσε για 2 έως 5 σεντς.
Αλλά αυτός και ο συνιδρυτής του, Paul Mitchell με ένα κεφάλαιο 700 δολαρίων κατάφεραν και ξεκίνησαν μια επιχείρηση που σήμερα, η εταιρία Paul Mitchell κάνει τζίρο 1 δισ. δολάρια ετησίως.
Αποδεικνύοντας ότι δεν ήταν απλώς τυχερός, ο DeJoria συμμετείχε στην ίδρυση της Patron Spirits το 1989 ως χόμπι και κατέληξε να δημιουργήσει μια παγκόσμια αγορά για πολυτελή τεκίλα (που τότε δεν υφίστατο). Οι δύο premium μάρκες, η Paul Mitchell και η Patron, κατέστησαν τον DeJoria, έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους στην Αμερική, με περιουσία αξίας 4 δισ. δολαρίων.
Τώρα, ο DeJoria, αυθεντία στο κτίσιμο προϊόντος και στο marketing, μοιράζεται τέσσερα μυστικά για τους επιχειρηματίες, σχετικά με το πώς να ‘χτίσουν’ ένα εμπορικό σήμα, ενδεχομένως και παγκόσμιας κλάσης, από το μηδέν.
1) Δημιουργήστε το καλύτερο προϊόν που μπορείτε και να ξέρετε ότι είναι το καλύτερο προϊόν.
“Πιστέψτε στον εαυτό σας και να ξέρετε ότι έχετε μια σπουδαία υπηρεσία ή ένα σπουδαίο προϊόν που θα σας βάλει στην διαδικασία αναπαραγγελίας (από πλευράς πελατών) … Ποτέ δεν πουλάς – αλλά προσπαθείς να το βάλεις στα χέρια του πελάτη (είτε είναι προϊόν είτε υπηρεσία) – γνωρίζοντας ότι είναι τόσο καλό που θα θέλουν να το παραγγείλουν ξανά και ξανά και να πουν και σε έναν φίλο για αυτό”
2) ‘Κολλήστε’ στο όραμά σας και να είστε έτοιμοι για απόρριψη.
“Πρόκειται να αντιμετωπίσετε πολλές απορρίψεις. Να είστε προετοιμασμένοι για την απόρριψη. Δεν έχει σημασία το πόσο κακό μπορεί να είναι, μην αφήσετε να σας καταβάλει και να σας επηρεάσει – συνεχίστε να προχωράτε προς αυτό που θέλετε να κάνετε, δεν έχει σημασία τι … Θα πρέπει να είστε ενθουσιώδεις από το πρώτο βήμα έως και μετά πολύ καιρό, που είναι πιθανόν οι εργασίες να έχουν αναπτυχθεί”
3) Κερδίστε από τους αρχικούς σας πελάτες, ξανά και ξανά.
“Από τη στιγμή που πει ‘ναι’ (ο πελάτης), θα πρέπει να βάλετε την προσωπικότητά σας σε αυτό. Περάστε και ευχαριστήστε τους, βεβαιωθείτε ότι βαίνουν καλά… Πρέπει να δώσετε προσοχή στους πρώτους πελάτες σας – πραγματική προσοχή, διότι είναι πιο εύκολο να κρατήσει κάποιος έναν πελάτη από το να αποκτήσει κάποιον νέο. Και αυτοί οι άνθρωποι στους οποίους θα δώσετε έντονη προσοχή, θα είναι οι καλύτερες πηγές συστάσεών σας γιατί θα τους αρέσετε και θα το πουν και σε άλλους”
4) Προσλάβετε έναν εργαζόμενο για πολλαπλούς ρόλους – καθιστά την εταιρία πιο ευέλικτη και αποτελεσματική.
“Εάν προσλαμβάνετε ανθρώπους, δώστε τους δύο ή τρεις εργασίες και πληρώστε τους λίγο παραπάνω. Θα βοηθήσουν τα μέγιστα στην ανάπτυξη της επιχείρησης ή και αν, τα πράγματα γίνουν δύσκολα”.
>>>•<<<
Ίσως σας ενδιαφέρει και το ακόλουθο άρθρο:
✎ Πώς μία πρώην σερβιτόρα «έχτισε» μία αυτοκρατορία 70 εστιατoρίων