Η MTB (Macedonian Thrace Brewery – Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης) καλωσορίζει το πρόστιμο ρεκόρ για παραβίαση του ανταγωνισμού, στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, το υποκατάστημα της Heineken στην Ελλάδα
Η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού (HCC) βρήκε την Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε., υποκατάστημα της Heineken N.V., ένοχη για συστηματική παραβίαση του νόμου περί ανταγωνισμού στην Ελληνική αγορά για διάστημα 15 ετών και επέβαλε στην Ολλανδικών συμφερόντων ζυθοποιία πρόστιμο ρεκόρ 31,45 εκατομμυρίων ΕΥΡΩ.
Η εμπορική πολιτική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα ανέστειλε σε σημαντικό βαθμό την ανταγωνιστικότητα στην αγορά της μπύρας, περιορίζοντας την ανάπτυξη των μικρότερων ζυθοποιείων και τις επιλογές του καταναλωτή, με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση υψηλότερων τιμών.
Αν και η απόφαση αποτελεί αναμφίβολα θετική εξέλιξη, εξακολουθούν να υφίστανται σοβαρά δομικά προβλήματα έως σήμερα, δεδομένου ότι περισσότερο από το 85% της Ελληνικής αγοράς μπύρας ελέγχεται από τις πολυεθνικές Heineken και Carlsberg, μέλη της κοινοπραξίας που απέκτησε την S&N.
Η απόφαση της HCC απλά αποτελεί το πρώτο βήμα στην προσπάθεια να αποκατασταθεί ο δίκαιος ανταγωνισμός στην Ελληνική αγορά. Η MTB ζητάει από τις Ελληνικές και Ευρωπαϊκές αρχές να αυξήσουν την προσοχή τους ώστε να αποτρέπονται οι συνεχιζόμενες παράνομες περιοριστικές πολιτικές που πνίγουν την υγιή και ανταγωνιστική αγορά, περιορίζουν της δημιουργία θέσεων εργασίας και τελικά εμποδίζουν την ανάπτυξη και την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.
Το δελτίο τύπου της επιτροπής ανταγωνισμού που ανακοινώνει την απόφαση, αναφέρει ότι το υποκατάστημα της Heineken”… εφάρμοσε μια ενιαία και στοχευμένη πολιτική με σκοπό των αποκλεισμό των ανταγωνιστών της από την αγορά της επιτόπιας κατανάλωσης (π.χ. τις αλυσίδες HORECA και άλλα καταστήματα λιανικής πώλησης) και να περιορίσει τη δυνατότητα ανάπτυξής τους, για διάστημα δεκαπέντε ετών. /…/ Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εφάρμοσε διάφορες εμπορικές πρακτικές με σκοπό να εξασφαλίσει αποκλειστικότητα, όπως σημαντικούς όρους πληρωμής με την προϋπόθεση ότι θα είχε αποκλειστικότητα και/ή τον αποκλεισμό ανταγωνιστικών προϊόντων, και εκπτώσεις για την επίτευξη στόχου και για τους πιστούς πελάτες.
Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει εμπλακεί σε πρακτικές περιορισμού και στο επίπεδο της χονδρικής, προσφέροντας στους χονδρέμπορους σημαντικά οικονομικά κίνητρα για να εξασφαλίσει αποκλειστικότητα, και ασκώντας πίεση ώστε να μην διακινούν και να μην εντάξουν ανταγωνιστικά προϊόντα.”
Μπορείτε να δείτε την ανακοίνωση της απόφασης στη διεύθυνση: http://www.epant.gr/main.php?Lang=en
Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης είναι μία αμιγώς Ελληνική εταιρεία. Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε μαζί μας μέσω του ιστοτόπου μας http://www.verginabeer.com/ ή τηλεφωνικά στο +30-25310-38715. Το παρόν δελτίο τύπου εκφράζει τις απόψεις και τις γνώμες της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης.
Πηγή: Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.