28 Μαρτίου 2024

Breaking News

Μήπως πέρασε η «μόδα» του SEO?

Μήπως πέρασε η «μόδα» του SEO?

SEOΣε μια αγορά όπως η Ελληνική, που το internet μπήκε για τους περισσότερους πολύ ξαφνικά στην καθημερινότητα μας όσο αφορά την προσωπική ενασχόληση αλλά και την επιχειρηματική, ήταν λογικό να υπάρξει ιδιαίτερη άνθηση και οι εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων να δημιουργούνται η μία μετά την άλλη. Χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις και υποδομές εταιρείες αποκτούσαν μικρό ή λίγο μεγαλύτερο πελατολόγιο χωρίς ιδιαίτερο κόπο, μιας και το προϊόν πούλαγε.

Όπως όμως σε όλα τα ωραία πράγματα υπάρχει ένα τέλος, έτσι και εδώ, πριν από περίπου ένα με δύο χρόνια, με τα πρώτα βήματα της κρίσης – που όλοι μας βιώνουμε τώρα – τότε όλοι αναζήτησαν καινούργιες διεξόδους και πηγές πάγιων εσόδων. Τότε λοιπόν για την ελληνική αγορά «γεννήθηκε» το SEO. Με το σκεπτικό της αύξησης εσόδων, όλες σχεδόν οι εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων, απέκτησαν ξαφνικά εμπειρία, για το τι ακριβώς πρέπει να γίνει για να ανέβει ψηλά μια ιστοσελίδα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Η πορεία βέβαια έδειξε σε όλους αυτούς πως τα πράγματα δεν είναι και τόσο εύκολα, ειδικά όπου υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και όπου απαιτείται διαχρονικό αποτέλεσμα. Οι πελάτες άρχισαν να έχουν απαιτήσεις για υψηλή κατάταξη στο Google μιας και πολλές φορές του ζητούνταν αρκετά μεγάλα ποσά. Κάπου εκεί άλλαξε και η στρατηγική τους.

Πολύ συνοπτικά, κάναμε μια μικρή αναδρομή στα τελευταία δύο χρόνια που το SEO, το γνωστό σε όλους – ή μάλλον όχι και σε όλους – search engine optimization, ελληνιστί βελτιστοποίηση ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης, από αναγκαιότητα, περνάει στη σφαίρα της μόδας. Αυτό βέβαια από όλους όσους αναφέραμε πιο πάνω. Από αυτούς που νόμισαν πως το SEO είναι μια εύκολη, γρήγορη διαδικασία που αποφέρει χρήμα με ουρά.

Όλοι αυτοί που πλέον έχουν αντιληφθεί πως δεν μπορούν να ανταγωνιστούν σοβαρές εταιρίες SEO στην Ελλάδα, προσπαθούν να ρίξουν το βάρος της προώθησης μιας ιστοσελίδας και της γενικότερης προβολής της σε πληρωτέες καμπάνιες, που είναι πιο κοντά στην ελλιπή τεχνογνωσία τους. Προσπαθούν να πείσουν πως το SEO είναι μια μόδα που πέρασε, πως ο μόνος τρόπος για να μπορέσει κανείς να έχει μια καλή παρουσία, αύξηση επισκεπτών στην ιστοσελίδα του, πωλήσεις, είναι να πληρώνει συνεχώς διαφημιστικές καμπάνιες, τύπου Google adwords ή αντίστοιχεςκαμπάνιες στο Facebook κλπ.

Πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι όμως όλα αυτά; Ο αδαής και ο ευκολόπιστος μπορεί να πει πως ναι, είναι αλήθεια είμαστε αναγκασμένοι να πληρώνουνε συνεχώς αν θέλουμε να είμαστε ψηλά. Είναι άλλωστε αυτός που αποτελούσε την πελατεία όλων των παραπάνω τα τελευταία χρόνια. Όπως λοιπόν τον έπεισαν τότε, έτσι θα τον πείσουν και τώρα αφού δεν του παρουσίασαν κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Δεν είναι αυτοί που δεν ξέρουν να κάνουν τη δουλειά τους, είναι το σύστημα τέτοιο, που δεν αφήνει τις ιστοσελίδες να ανέβουν αξιοκρατικά.
Είναι ίσως το μεγαλύτερο ψέμα που ακούγεται τα τελευταία χρόνια στο χώρο του SEO. Για να διαπιστώσετε μόνοι σας, πως όχι μόνο το SEO δεν είναι μόδα, αλλά αντίθετα είναι αυτό που ρυθμίζει την τύχη μιας ιστοσελίδας, ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, μιας επιχείρησης, θα σας βάλουμε στη διαδικασία να σκεφτείτε κάποια πολύ απλά πράγματα.

Πόσες από τις ιστοσελίδες που αυτή τη στιγμή κατέχουν πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης, είχαν πριν ακόμα γίνει «μόδα» το SEO, συνεργασίες με εταιρίες που δεν έβαζαν τα δυο καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη. Δεν εμπλεκάν την κατασκευή ιστοσελίδων με την πρόωθηση ιστοσελίδων ή είχαν ξεχωριστά τμήματα για το καθένα.  Πόσα χρήματα έχουν εξοικονομήσει οι ιδιοκτήτες αυτών των ιστοσελίδων στο πέρασμα των χρόνων, σε σχέση με αυτούς που εμπιστεύτηκαν τους «ειδικούς» που τώρα τους σπρώχνουν σε άλλα μονοπάτια. Είναι άραγε τυχαίο πως όσοι επέμειναν και κατάλαβαν πως χρειάζεται κόπος και χρόνος για να βρεθείς σε πρώτες θέσεις, έχουν πλέον σχεδόν παγιωθεί εκεί, ενώ πολλές ιστοσελίδες φωτοβολίδες ανεβαίνουν και κατεβαίνουν καθημερινά;

Όχι, τίποτα δεν είναι τυχαίο. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε κιόλας. Επιβραβεύστε τις εταιρίες SEO και τους συμβούλους SEO, που άντεξαν στο χρόνο και τον πόλεμο από τα παπαγαλάκια. Τιμωρήστε αφήνοντας στο περιθώριο όλους όσοι το μόνο που κάνουν είναι να υπόσχονται την πρώτη θέση στο Google. Επιλέξτε κρίνοντας βάσει των αποτελεσμάτων και της συνεργασίας μέσα στο πέρασμα του χρόνου και σίγουρα θα είστε πάντα κερδισμένοι.

Πηγή: seofuture.gr

Related posts