Με μηχανογράφηση μπορεί να μειωθεί το ‘λάδωμα’ για τα διπλώματα οδήγησης: Έπειτα από απόφαση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Παπαδόπουλου, δημιουργείται στο Υπουργείο, μηχανογραφικό Σύστημα Καταγραφής Αποτελεσμάτων των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών, εξεταστών και εκπαιδευτών με σκοπό την εξασφάλιση της διαφάνειας κατά τη διαδικασία χορήγησης διπλωμάτων οδήγησης.
Στόχος του Υπουργείου είναι να εξασφαλισθεί η ποιότητα, η αποδοτικότητα και η διαφάνεια όλων των παραγόντων που συμμετέχουν στις δοκιμασίες αυτές, κάτι που επιτυγχάνεται με το σύστημα αυτό.
Οι εξεταστές όλης της χώρας υποχρεούνται πλέον να καταγράφουν καθημερινά στοιχεία, όπως τον συνολικό αριθμό εξεταζόμενων υποψηφίων οδηγών, τον συνολικό αριθμό επιτυχόντων, το ποσοστό επιτυχίας ανά κατηγορία οχήματος ανά φύλο και κατηγορία ηλικιών εξεταζόμενων υποψηφίων, τον συνολικό αριθμό και ποσοστό σημείων απόρριψης αποτυχόντων, τον συνολικό αριθμό εξεταζόμενων ανά εξεταστή και εκπαιδευτή, το ποσοστό επιτυχίας καθώς και το αποτυχίας ανά εκπαιδευτή και εξεταστή κλπ.
Είναι προφανές, ότι με τη βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί, θα φαίνονται οι μέσοι όροι και βέβαια οποιαδήποτε ακραία απομάκρυνση από τους μέσους όρους, θα είναι οπωσδήποτε ύποπτη καθώς δεν μπορεί π.χ. ο μέσος όρος στους εξεταστές να είναι να περνούν ας πούμε το 70% των υποψηφίων και κάποιος εξεταστής να παρουσιάζει ποσοστό 98%.
Η ίδια η βάση των δεδομένων με τα στοιχεία που θα βγάζει, θα αποθαρρύνει τους χρηματιζόμενους εξεταστές και εάν δε, κάποιος με θράσος εξακολουθεί να ‘λαδώνεται’, τότε θα παρουσιάζει μη φυσιολογικά ποσοστά επιτυχόντων και πιθανότατα, να αποτελέσει υποψήφιο ερεύνης από την οικονομική αστυνομία, όσον αφορά τα εισοδήματά του, τις καταθέσεις του και εάν αυτά δικαιολογούνται εκ της αμοιβής από την εργασία του.
Ο υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε σχετικά ότι το μέτρο αυτό είναι το πρώτο βήμα σε μια σειρά μεταρρυθμίσεων στο θέμα της εξέτασης υποψηφίων οδηγών.
✎✎✎ Δείτε ακόμη…