Λάθη & πωλήσεις
Εάν επιθυμείτε να διαπρέψετε στο χώρο των πωλήσεων, αποφύγετε κατά το δυνατόν τα παρακάτω συνηθισμένα και καταστροφικά λάθη:
- Να μιλάτε πολύ και να ακούτε λιγότερο.
- Να μένετε σ’ αυτή τη δουλειά χωρίς να την έχετε κατά βάθος αποδεχθεί. Η πώληση δεν είναι τελικά για όλους.
- Να κινείσθε με έλλειμμα πληροφόρησης. Πρέπει να είσθε ενημερωμένοι σε πολλά θέματα.
- Να μην πλασσάρετε σωστά τον εαυτό σας, το πολυτιμότερό σας «προϊόν»! Οι εταιρείες χρειάζονται πωλητές-διεκπεραιωτές, δηλ. πιόνια. Μην τους κάνετε το χατίρι.
- Να υποθέτετε ότι η μείωση της τιμής είναι η απάντηση στις χαλεπές εποχές. Αντίθετα, η σωστή απάντηση είναι η ανάδειξη και η σωστή προβολή της αξίας των προϊόντων – υπηρεσιών σας.
- Το να μην ζητάτε την παραγγελία. Αυτό είναι η πεμπτουσία της παρουσίασης – επαφής. Δεν είναι ντροπή λοιπόν ! Ντροπή είναι για σας το να μη ζητάτε τελικά την παραγγελία.
- Να είσθε τσιμπούρια ! Η εποχή της πιεστικής (Pushy) πώλησης έχει παρέλθει οριστικά (εκτός βέβαια αν πουλάτε βούρτσες door-to-door).
- Να πουλάτε πριν αξιολογήσετε τις ανάγκες του πελάτη. Ο πωλητής – αστέρι πουλάει με γνώμονα τις ανάγκες και τα συμφέροντα του πελάτη και όχι τα δικά του.
- Να είσθε τόσο πληκτικοί ώστε να εξωθείτε τον πελάτη σε σκέψεις αυτοκτονίας. Επενδύστε στη δημιουργικότητά σας.
- Να νομίζετε ότι είστε ειδήμονες, ότι έχετε απορροφήσει την παγκόσμια γνώση και ότι δεν χρειάζεται να ακούτε τρίτες γνώμες ή να εμπλουτίσετε περαιτέρω τις γνώσεις σας.
- Να μιλάτε σε ακαταλαβίστικη, τεχνική αργκό και να κάνετε τα πράγματα τεχνικώς πολύπλοκα, μετατρέποντας εν κατακλείδι τα εύκολα σε δύσκολα. Η απλότητα, κύριοι, μαγεύει και κατακτά.
- Να φαίνεσθε ότι είσθε απελπισμένοι, ζητιάνοι στην κυριολεξία.
- Να χάνετε τον πολύτιμο χρόνο σας σε υποθέσεις που φαίνονται και είναι τελειωμένες. Να απευθύνεσθε σε ανθρώπους που δεν μπορούν να εκτιμήσουν την αξία σας.
- Να παπαγαλίζετε ντιρεκτίβες και τσιτάτα εγχειριδίων. Προσβάλλετε έτσι τους συνομιλητές σας.
- Να απευθύνεσθε σε ανθρώπους που δεν έχουν δικαίωμα απόφασης ή ουσιαστική επιρροή στην τελική απόφαση.
- Να υποχωρείτε εύκολα στην έμφυτη – και απολύτως λογική – τάση αναβλητικότητας που διακρίνει την πλειοψηφία των υποψηφίων πελατών. Επισημάνετε ξεκάθαρα το πιθανό κόστος στο οποίο οδηγεί η αναβολή της απόφασης.
- Να λείπετε τακτικά από το προσκήνιο. Κάντε την παρουσία σας αισθητή και επιθυμητή μέσα από την ωφελιμότητα που προκύπτει από τη δράση σας. Συμπυκνώστε την εμπειρία σας σε μεστό και απέριττο γραπτό λόγο.
πηγή monosimacon.blogspot.gr
✎✎✎ Δείτε ακόμη…
✎ Πώς θα διαχειριστείς την αρνητική στάση των πελατών σου