6 Σεπτεμβρίου 2024

Το No. 1 χαρακτηριστικό των ηγετών – αφεντικών

Το No. 1 χαρακτηριστικό των ηγετών – αφεντικών

Κορυφαία CEO coach και πρώην στέλεχος της Google λέει ότι αυτό είναι το No. 1 χαρακτηριστικό που μοιράζονται οι ηγέτες – σπουδαία αφεντικά.

Η Kim Scott ξέρει τι κάνει ένα καλό αφεντικό. Αφού βοήθησε την ομάδα της AdSense της Google, η Scott έγινε CEO coach στην Silicon Valley, συμβουλεύοντας μεγαλοστελέχη στην Dropbox, Twitter και άλλες κορυφαίες επιχειρήσεις.

Κάθε ηγέτης έχει το δικό του στυλ, αλλά η Scott λέει ότι οι καλύτεροι έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: τα μεγάλα αφεντικά μοιράζονται ένα χαρακτηριστικό που η Scott καλεί “ριζοσπαστική ειλικρίνεια”.
Η “ριζοσπαστική ειλικρίνεια” αποτελείται από δύο επιμέρους βασικά συστατικά, που θα έπρεπε όλοι οι managers να επιδιώκουν να καλλιεργήσουν:

1. Ενδιαφέρον για τους εργαζόμενούς σου

Το πρώτο κομμάτι της “ριζοσπαστικής ειλικρίνειας” είναι να ενδιαφέρεσαι πέραν από μετρήσιμα μεγέθη και αποτελέσματα.
“Δεν είναι επαρκές να ενδιαφέρεσαι μόνο για την ικανότητα των εργαζομένων για να αποδώσουν σε μια εργασία” αναφέρει η Scott. Προκειμένου να είσαι ηγέτης, πρέπει να υπερβείς το να έχεις απλώς επαγγελματική σχέση μαζί τους, πρέπει να τους πλησιάσεις σε ανθρώπινο επίπεδο.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να θυμάσαι τα γενέθλιά τους ή τα ονόματα στην οικογένειά τους, αλλά να έχεις πραγματικές συζητήσεις με τους εργαζόμενούς σου, έτσι ώστε να τους γνωρίσεις βαθύτερα. Οι εργαζόμενοι είναι άνθρωποι με ζωές και φιλοδοξίες που εκτείνονται και πέραν της εργασίας.

2. Να έχεις ανοικτές και ειλικρινείς συζητήσεις

Η δεύτερη παράμετρος της “ριζοσπαστικής ειλικρίνειας” έχει να κάνει με το να είσαι ανοικτός και ειλικρινής με τους εργαζόμενούς σου, όταν η εργασία τους είναι καλή αλλά και όταν δεν είναι.
Με το να μιλάς ειλικρινά για την απόδοση κάποιου, δείχνει ότι “ενδιαφέρεσαι αρκετά να δείξεις τα πράγματα που δεν πάνε καλά αλλά και αυτά που πάνε καλά” αναφέρει η Scott. Όταν ένας εργαζόμενος δεν τα πάει τόσο καλά στην δουλειά, προκαλέστε τον να βελτιωθεί και προσφέρετέ του βοήθεια προκειμένου να το κάνει.
“Αυτό αναπτύσσει εμπιστοσύνη” λέει η Scott που σε βάθος χρόνου, επιφέρει πολλές θετικές συνέπειες στις επιχειρήσεις.

Με το να συνδυάζουν οι managers, αυτές τις δύο παραμέτρους, μπορούν να ενισχύσουν το ηθικό της ομάδας που με την σειρά του συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας και των αποτελεσμάτων, σύμφωνα με την ειδικό, που και διδάσκει τα παραπάνω στις συμβουλευτικές υπηρεσίες που παρέχει σε μεγαλοστελέχη αλλά και τα έχει διαπιστώσει ως κοινό χαρακτηριστικό σε πολύ μεγάλους ηγέτες σε επιχειρηματικό επίπεδο.

Related posts