20 Απριλίου 2024

Πως να αντισταθείτε στην ύφεση

Πως να αντισταθείτε στην ύφεση

Πως να αντισταθείτε στην ύφεση: Εδώ και αρκετό καιρό πήρα την απόφαση. Αρνούμαι να συμμετέχω στην ύφεση και το νοσηρό κλίμα που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία 2 χρόνια. αντισταθείτε στην ύφεση

Το ξέρω πως είναι πολύ δύσκολο να προωθηθεί αυτή η ιδέα εύκολα στην αγορά, η οικονομική συγκυρία είναι πραγματικά δύσκολη, η ανεργία έχει κτυπήσει κόκκινα (τα έχει ξεπεράσει κιόλας), μισθοί και συντάξεις συνεχώς μειώνονται και το ένα λουκέτο διαδέχεται το άλλο.

Τι γίνεται όμως με τις επιχειρήσεις που έχουν επιβιώσει ή τις νέες επιχειρήσεις / νέους επιχειρηματίες που ξεκινούν σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία ? Πιστεύω ακλόνητα πως η μόνη σωστή στάση σήμερα είναι να αρνηθείτε να συμμετέχετε στην ύφεση.

Πως θα το κάνουμε αυτό ?

  1. Γίνετε απαραίτητοι
    Αυτή την εποχή ο πελάτης σας είναι φυσικό, αφ’ ενός να θέλει την καλύτερη δυνατή υπηρεσία / προϊόν στην καλύτερη τιμή και αφ’ ετέρου να περιορίζει τις δαπάνες του στις απολύτως απαραίτητες. Πρέπει πάση θυσία να επισημάνετε στο πελατολόγιό σας αλλά και στους υποψήφιους πελάτες, τα σημεία εκείνα που κάνουν την υπηρεσία σας ή το προϊόν σας απαραίτητα.
  2. Επενδύστε στο μέλλον
    Η ύφεση είναι παροδική, αυτό είναι δεδομένο. Αρκεί να ανατρέξουμε σε όλες τις αντίστοιχες συγκυρίες της ιστορίας και θα δούμε πως πράγματι η ύφεση έχει τέλος. Επιχειρήσεις που στη διάρκεια της ύφεσης σταυρώνουν τα χέρια και δεν προχωρούν σε βελτιώσεις, εκπαίδευση και marketing στρατηγικές, θα είναι πολύ πολύ πίσω όταν η οικονομία σταθεροποιηθεί. Σαφώς και θα περιορίσουμε τα έξοδά μας όμως όχι σε βαθμό που να έχει επίπτωση στο μέλλον της επιχείρησής μας. Η επένδυση δεν αφορά μόνο το οικονομικό κομμάτι της, μπορεί να πρέπει να επενδυθεί περισσότερος χρόνος και προσπάθεια, να πρέπει να ανακαλύψουμε νέες τεχνικές.
  3. Ψάξτε για καινούριες επαφές
    Σήμερα οι περισσότερες επιχειρήσεις θεωρούν πως από τη στιγμή που δεν μπορούν να γίνουν άλλες πωλήσεις πρέπει να σταματήσουν την προσπάθεια και να … περιμένουν. Είναι βέβαιο πως οι πωλήσεις είναι πάρα πολύ δύσκολες πια, βγείτε όμως έξω και δημιουργήστε επαφές, αυτές οι επαφές θα αποδώσουν αργότερα. Κάντε νέες επαφές ακόμα και με τους πελάτες μήπως και μπορέσουν να συστήσουν φίλους και γνωστούς. Αν μπορείτε ανταμείψτε τους.
  4. Εξαγοράστε αδύναμες επιχειρήσεις
    Αν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα, αυτή η εποχή είναι τέλεια για την εξαγορά αδύναμων επιχειρήσεων. Nομίζουμε ότι κάποια στιγμή θα κλείσουν έτσι κι αλλιώς, τις περισσότερες φορές αυτό δεν ισχύει. Σκεφθείτε ότι μπορεί κι εκείνοι να διαβάζουν αυτό το άρθρο αυτή τη στιγμή.. :))
  5. Προστατέψτε την σχέση τιμής / απόδοσης
    Οι πελάτες, σήμερα περισσότερο από ποτέ, αμφισβητούν τις τιμές των προϊόντων σας ή των υπηρεσιών σας και είναι απολύτως φυσιολογικό. Αναδείξτε και επισημάνετε σε κάθε ευκαιρία τι κερδίζουν από τις υπηρεσίες / προϊόντα σας. Πόσο σημαντικά και πόσο απαραίτητα είναι (βλ. και το σημείο 1).
  6. Βελτιώστε τη σχέση σας με τους πελάτες σας και τους υπαλλήλους σας
    Είναι πολύ σημαντικό να βελτιώσετε τη σχέση σας με όλους. Οταν σταματήσει η ύφεση  θα έχετε ήδη κερδίσει την εκτίμηση των πελατών σας και των υπαλλήλων σας. Ακόμη και αν προχωράτε σε περικοπές κάντε μια ειλικρινή συζήτηση μαζί τους.
  7. Προσπαθήστε να διατηρήσετε ένα καλό περιβάλλον
    Οταν στον εργασιακό μας χώρο επικρατήσει η μιζέρια και η στενοχώρια η απόδοση πάει … περίπατο. Κάντε οτιδήποτε είναι δυνατό να υπάρχει μια καλή διάθεση, ακόμα κι εσείς θα αποδώσετε καλύτερα και περισσότερο.
  8. Μεγαλομανίες, τέλος !!!
    Η μεγαλομανία είναι καθαρά ελληνικό φαινόμενο. Είναι και η κυριώτερη αιτία της υπερχρέωσης των νοικοκυριών αλλά και των μικρών επιχειρήσεων. Αν σταματήσουμε να ψάχνουμε τα “μεγάλα” θα βρούμε αρκετές και απίστευτες ευκαιρίες ανάπτυξης.
  9. Μην αφήνετε χώρο για αμφιβολίες
    Οι ανταγωνιστές σας, είδικά αυτή την περίοδο, θα κάνουν οτιδήποτε για να προσεγγίσουν τους πελάτες σας. Να είστε σίγουροι ότι θα “φτιάξουν” και μία, δύο δικές τους ιστοριούλες.. :))Συνεχίστε να επικοινωνείτε με τους πελάτες σας, ακόμη αυξήστε και την συχνότητα της επικοινωνίας σας.
  10. Αντισταθείτε στις μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές
    Εαν πέσετε σήμερα σε αυτή την παγίδα, όταν σταθεροποιηθεί η αγορά (ούτε καν ανακάμψει) θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να πουλήσετε σε τιμές υψηλότερες από τις σημερινές. Θυμηθείτε πως αν τα προϊόντα / υπηρεσίες σας είναι απαραίτητα, τότε αξίζει να τα χρεώνετε ακόμη και στην ύφεση. Βέβαια μην περάσουμε στο άλλο άκρο, φυσικά και θα κάνουμε εκπτώσεις και κάποιους καλύτερους διακανονισμούς. Αυτούς όμως θα πρέπει να τους πλασάρουμε σαν μοναδικές προσφορές και για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους.

Και μια επιπλέον συμβουλή Δώρο :))

Διώξτε τους πελάτες που δεν σας προσφέρουν τίποτα. Αυτή η εποχή είναι ιδανική ευκαιρία να διώξετε εκείνους που τρώνε τον χρόνο σας και φυσικά δεν αφήνουν το παραμικρό κέρδος στην επιχείρησή σας. Αν ψάξετε είμαι βέβαιος πως θα βρείτε ακόμα και πελάτες οι οποίοι σας στοιχίζουν κιόλας χρήματα..

Σίγουρα η ύφεση δεν είναι αστείο πράγμα. Δεν χρειάζεται όμως να ακρωτηριάσετε την επιχείρησή σας σε βαθμό μη αναστρέψιμο. Μην ξεχνάτε πως πολύ περισσότερο κατά τη διάρκεια κρίσεων προκύπτουν νέες ευκαιρίες και μάλιστα πολύ πιο εύκολα από εκείνες των καλών ημερών.

Αλέξανδρος Μπούκης

πηγή websitemarketing.gr

Related posts