24 Απριλίου 2024

Αυτό είναι το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο – Πως θα λειτουργεί

Αυτό είναι το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο – Πως θα λειτουργεί

Στην φωτογραφία βλέπετε το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Θα αντικαταστήσει τα κοινά χάρτινα εισιτήρια όπως και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Θα εφαρμοστεί σε Μετρό, Ηλεκτρικό, λεωφορεία και τρόλεϊ.

Σε αυτά τα πλαίσια κλείνουν οι σταθμοί του Μετρό, ανά σαββατοκύριακο, σταδιακά, για την εγκατάσταση των νέων απαιτούμενων μηχανημάτων.

Τα μηχανήματα φέρουν γυάλινη συρόμενη πορτούλα όπου όταν επιβάτης, προσέρχεται στο Μετρό / Ηλεκτρικό για να πάρει την αμαξοστοιχία, θα πρέπει να βάζει το ηλεκτρονικό του εισιτήριο – κάρτα, από το οποίο θα αφαιρείται το κόστος του εισιτηρίου (διαδρομής) και αμέσως μετά η μικρή γυάλινη θυρούλα, θα ανοίγει για να περάσει. Εάν κάποιος δεν έχει εισιτήριο, η γυάλινη πορτούλα θα παραμένει κλειστή και προφανώς δεν θα μπορεί να περάσει εις τον χώρο του Μετρό / Ηλεκτρικού, να χρησιμοποιήσει την αμαξοστοιχία.

Έτσι καταπολεμούνται όσοι έμπαιναν στο Μετρό χωρίς εισιτήριο αφού πλέον δεν θα μπορούν να περάσουν άνευ ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Προφανώς εάν πάνε να πηδήσουν το μηχάνημα ελέγχου, οι υπάλληλοι security θα τους βλέπουν οπότε και δεν θα τους επιτρέπουν την είσοδο. Με το εν λόγω μηχάνημα και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, δεν θα χρειάζεται να υπάρχουν υπάλληλοι – ελεγκτές, που όταν υπήρχαν και έπιαναν κάποιον άνευ εισιτηρίου, δημιουργούνταν προστριβές. Προστριβή με το μηχάνημα δεν μπορεί να δημιουργηθεί.

Επίσης, το νέο εισιτηριακό σύστημα εξουδετερώνει όσους είχαν εισιτήριο αλλά φεύγοντας από το Μετρό /  Ηλεκτρικό και δεδομένου ότι είχε χρόνο, πάσαραν το εισιτήριό τους σε άλλους που δεν είχαν.

Τέλος, δεν θα μπορούν να εισέλθουν στο χώρο του Μετρό / Ηλεκτρικού, επαίτες (που και αυτοί δεν είχαν εισιτήρια), από αυτούς που έχουμε δει ότι πήγαιναν από βαγόνι σε βαγόνι, πουλώντας κάτι ή και καθαρά, επαιτώντας. Εκτός εάν για να μην χάσουν το εισόδημα, αναγκαστούν και βγάλουν κάρτα απεριορίστων διαδρομών, οπότε μπαίνουν νόμιμα.

Οι επιβάτες θα αγοράζουν τις κάρτες που θα είναι προσωπικές και θα γεμίζουν με χρήματα. Σε κάθε είσοδό τους στο Μετρό, βάζοντας την κάρτα στο μηχάνημα, θα αφαιρείται το αντίτιμο του εισιτηρίου, για να ανοίξει η γυάλινη θυρούλα και να επιτραπεί η πρόσβαση.

Προβλέπεται να υπάρξει μεταβατικό στάδιο όπου τα μέσα μαζικής μεταφοράς, θα λειτουργούν και με τα παραδοσιακά χάρτινα εισιτήρια και με το νέο, ηλεκτρονικό.

Σίγουρα, πρόκειται για μια σημαντική επένδυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς τα νέα μηχανήματα και το όλο σύστημα, δεν μπορεί να είναι φτηνό. Σίγουρα, το κόστος του, εκτιμάται όλο θα υπερκαλυφθεί σε κάποιο βάθος χρόνου, από την καταπολέμηση όλων όσων μετακινούνταν χωρίς εισιτήρια που μάλλον, λόγω της κρίσεως,  ήταν αρκετοί.

Όμως ένα ζήτημα που γεννάται, είναι εάν τα μηχανήματα εξουδετερωθούν από μερίδες πολιτών, που κατά καιρούς κάνουν μαζικά κάποιες “δυναμικές” ενέργειες, όπως π.χ. στα μέχρι σήμερα ακυρωτικά εισιτηρίων, να ρίξουν αφρό πολυουρεθάνης που τα “γέμιζε” και συνεπώς τα εξουδετέρωνε.  Ίδωμεν…

Related posts