Δυσκολεύεστε να δημιουργήσετε μία στρατηγική μέσα από τα Social Media για την επιχείρηση σας; Μήπως σας λείπει η διορατικότητα ώστε να κατανοήσετε τις κοινωνικές συμπεριφορές των πελατών σας;
Χωρίς δεδομένα, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα!
Φυσικά υπάρχει και η πιθανότητα οι ανταγωνιστές σας να έχουν κάνει όλη τη σκληρή δουλειά, με εσάς το μόνο που να πρέπει να κάνετε, είναι να την αναζητήσετε!
Σε αυτό το άρθρο, θα δείτε τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να διερευνήσετε το κοινωνικό παιχνίδι του ανταγωνισμού, ώστε να καταφέρετε με εύκολα βήματα, να χτίσετε μόνοι σας μία Social Media στρατηγική.
Κατανοώντας τις βασικές αρχές
Όταν πρόκειται να δημιουργήσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ από τα Social Media, πρέπει πρώτα να απαντήσετε σε ορισμένα θεμελιώδη ερωτήματα:
Πρέπει η επιχείρηση σας να υπάρχει στα Social Media;
Ποια δίκτυα πρέπει να χρησιμοποιήσετε;
Πως μπορείτε να δημιουργήσετε ένα σπουδαίο προφίλ;
Ο καθένας από εσάς πρέπει να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρηματιών που θέλουν να δημιουργήσουν μια στρατηγική για την επιχείρηση τους, των διευθυντών μάρκετινγκ που θέλουν να πείσουν τους CEO τους να επενδύσουν στα Social Media και τους συμβούλους που δημιουργούν στρατηγικές για πελάτες σε ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων.
Ευτυχώς, μπορείτε να βρείτε τις απαντήσεις μέσα από τη διαδικασία έρευνας του ανταγωνισμού. Γι’ αυτό, συνεχίστε την αναζήτηση ώστε να ανακαλύψετε τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε γνώση για τους ανταγωνιστές σας.
#1 Συγκρίνετε το μέγεθος του κοινού
Ενώ δεν χρειάζεται να βασανίζεστε σκεπτόμενοι πόσους οπαδούς έχουν οι ανταγωνιστές σας, σημειώνοντας αυτούς τους αριθμούς κατά την έναρξη την καμπάνιας σας, μπορείτε να απαντήσετε στα ακόλουθα σημαντικά ερωτήματα:
1. Πρέπει η επιχείρηση σας να είναι στα Social Media;
Αν οι ανταγωνιστές σας έχουν κοινό στα Social Media, είτε είναι μικρό είτε μεγάλο, η απάντηση στην ερώτηση θα πρέπει να είναι καταφατική. Διαφορετικά, οι ανταγωνιστές σας μπορεί να έχουν διεισδύσει σε μια πελατειακή βάση την οποία η επιχείρηση σας μπορεί να αγνοεί τελείως.
2. Σε ποια δίκτυα πρέπει η επιχείρηση σας να επικεντρωθεί;
Μήπως οι ανταγωνιστές σας έχουν ισχυρή παρουσία στα Social Media, όπως στο Facebook, το LinkedIn και το Twitter, αλλά όχι σε άλλα όπως για παράδειγμα στο Pinterest; Εάν η απάντηση σας είναι ναι, αυτό σημαίνει δύο πράγματα: πρώτον, οι επιχειρήσεις στον κλάδο σας δεν τα πάνε καλά στο Pinterest ή δεύτερον, με δημιουργικότητα έχετε την ευκαιρία να αποκτήσετε πρόσβαση σε μια ομάδα πελατών με μικρό ανταγωνισμό.
3. Έχετε φτάσει το σύνολο του κοινού – στόχου σας;
Η έρευνα ανταγωνισμού δεν περιορίζεται μόνο στις επιχειρήσεις που θέλουν να ξεκινήσουν μια στρατηγική μάρκετινγκ από τα Social Media. Αν χρησιμοποιείτε εδώ και καιρό τα Social Media, χωρίς όμως να έχετε κάποια θετικό αποτέλεσμα, ρίξτε μια ματιά στο μέγεθος του κοινού των ανταγωνιστών σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να μετρήσετε κατά πόσο είστε κοντά στην επίτευξη του στόχου σας όσον αφορά το κοινό σας ή αν πρέπει να προσπαθήσετε περισσότερο για να αυξήσετε το δίκτυο σας.
#2 Μετρώντας τα επίπεδα δέσμευσης
Ενώ το μέγεθος του κοινού μπορεί να σας πει πολλά, δεν φτάνει μόνο αυτό. Σίγουρα δεν θέλετε να μιμηθείτε το το στυλ ενός ανταγωνιστή σας που δεν εμπλέκεται με το κοινό του ή που απλά αγόρασε τους οπαδούς του για να αυξήσει τον αριθμό τους, χωρίς να βελτιώνει την ποιότητα της μεταξύ τους σχέσης. Μπορείτε λοιπόν να καταλάβετε εύκολα γιατί η εμπλοκή αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι στην έρευνα του ανταγωνισμού.
Πώς όμως μπορείτε να μετρήσετε την εμπλοκή των ανταγωνιστών σας; Οι αναφορές που παρέχονται δωρεάν από το “Simply Measured”, είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να ξεκινήσετε.
Για το Facebook μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Facebook Competitive Analysis Report, το οποίο μπορεί να σας προσφέρει μία σε βάθος ανάλυση της δέσμευσης για πάνω από 10 Facebook σελίδες οι οποίες έχουν πάνω από 250.000 likes. Εκεί, μπορείτε να δείτε γραφήματα που παρουσιάζουν τη συνολική δέσμευση του κοινού σας για κάθε σελίδα. Μπορείτε να δείτε επίσης δημοσιεύσεις που έχουν κάνει οι οπαδοί σας σε κάθε σελίδα, κοινοποιήσεις, ακόμα και τον τρόπο με τον οποίο το κοινό σας μιλάει για την επιχείρηση ή το brand σας.
Κλείνοντας…
Όπως μπορείτε να δείτε, η έρευνα του ανταγωνισμού μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε αν χρειάζεται να εστιάσετε σε μια καμπάνια μάρκετινγκ μέσα από τα Social Media, πως μπορείτε να την θέσετε σε λειτουργία και πως να βρείτε τρόπους να εμπλακείτε με το κοινό σας. Καλή επιτυχία!
πηγή spinningsm.com
Δείτε ακόμη…
Η μυστική Τέχνη της Διαπραγμάτευσης: Αφήστε το ‘εγώ’ σας εκτός
ή