13 Μαΐου 2024

Δυσαρεστημένοι οι έμποροι από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις και τις Κυριακές

Δυσαρεστημένοι οι έμποροι από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις και τις Κυριακές

Παρουσιάστηκαν τα συμπεράσματα της περιοδικής έρευνας του ΙΝΕΜΥ-ΓΣΕΕ, για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, όπου διερεύνησε τη στάση και τις απόψεις των εμπόρων, όπως και για το άνοιγμα των Κυριακών, τα οποία και παρουσιάζουμε συνοπτικά:

Όσον αφορά στις ενδιάμεσες εκπτώσεις, περίπου το ένα τρίτο των επιχειρήσεων (35%) επέλεξαν να προβούν σε προσφορές μεταξύ 11% και 20% και αντίστοιχο ποσοστό (30%) είχε μεγαλύτερες εκπτώσεις, δηλαδή μεταξύ 21% και 40%.

Συνολικά η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου, όσον αφορά στις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων που συμμετείχαν σε αυτήν, κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή για 2 στις 3 επιχειρήσεις.

Διαπιστώθηκε ότι η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου στην πλειονότητα των περιπτώσεων (49%) δεν επηρεάζει το συνολικό τζίρο, για το διάστημα της φθινοπωρινής-χειμωνιάτικης σεζόν. Το 38% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού τζίρου της σεζόν και ένας στους δέκα ότι έχει θετικό αντίκτυπο. Το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι έχει αρνητικό αποτέλεσμα μεγαλώνει όταν αναφερόμαστε σε επιχειρήσεις με μικρό κύκλο εργασιών κάτω των 30.000 ευρώ.

Όσον αφορά στο όφελος των εκπτωτικών δεκαήμερων στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων τα 3 χρόνια που έχουν θεσμοθετηθεί, οι επιχειρηματίες απαντούν σε ποσοστό 60% ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν έχει επηρεάσει τη συχνότητα επίσκεψης των καταναλωτών στο κατάστημά τους. Επίσης υπάρχει ένα 20% που δηλώνει ότι έχει αρνητικά αποτελέσματα. Μία εξήγηση που μπορεί να δοθεί, είναι ότι καταστήματα μεγαλύτερου μεγέθους, που έχουν δυνατότητα να μειώσουν περισσότερο τις τιμές τους, προσελκύουν το καταναλωτικό κοινό με αποτέλεσμα στα μικρότερα σε τάξη καταστήματα να συρρικνώνεται το αγοραστικό κοινό.

Αναφορικά με το πώς καλύπτεται η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τη λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή, το 71% των περιπτώσεων έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της ανάγκης, ενώ το 28% έχει επεκτείνει το ωράριο του υπάρχοντος προσωπικού. Τέλος, ένα πολύ μικρό ποσοστό του δείγματος της τάξεως του 2%, δήλωσε ότι έχει κάνει πρόσληψη για να καλύψει την επιπλέον ημέρα λειτουργίας του καταστήματος.

Όσον αφορά στο λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 45% των επιχειρήσεων απάντησε ότι επιβαρύνεται, είτε πάρα πολύ, είτε πολύ από το άνοιγμα των Κυριακών, το 41% λίγο ενώ μόλις το 14% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.

Τέλος,  η επισκεψιμότητα στο 47% των καταστημάτων δεν έχει αυξηθεί καθόλου από το άνοιγμα των Κυριακών. Το 36%, διακρίνει μία μικρή αύξηση ενώ το 16% δηλώνει ότι το άνοιγμα της επιχείρησής του τις Κυριακές αύξησε κατά πολύ ή πάρα πολύ την επισκεψιμότητα.

Ως TaxCoach, σημειώνουμε ότι είναι σαφές από την παραπάνω εικόνα, ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, όπως και οι Κυριακές, δεν ωφελούν το πλήθος των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων αφού δεν τους δημιουργούν επιπλέον έσοδα, ενώ τους βαρύνουν με επιπλέον έξοδα. Όσον αφορά στην απασχόληση, ούτε και εκεί υπάρχει κάποια θετική επίδραση αφού στις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις, όσον αφορά στο άνοιγμα των Κυριακών,  οι επιχειρηματίες προσπαθούν να καλύψουν την ‘ανάγκη’ από μόνοι τους. Είναι σαφές από τα παραπάνω μέτρα, ότι αυτοί που επωφελούνται, είναι οι μεγάλες επιχειρήσεις, με πολύ προσωπικό, που έχουν αφενός την δυνατότητα ως μεγάλες επιχειρήσεις να προσελκύσουν στις ενδιάμεσες εκπτώσεις και τις Κυριακές περισσότερο τους καταναλωτές, αφετέρου μπορούν να διαχειριστούν το προσωπικό τους σε βάρδιες με ρεπό στις υπόλοιπες μέρες, προκειμένου να λειτουργήσουν τις Κυριακές. Όμως αυτή η ‘κατάσταση’ στην ουσία δεν αποβαίνει ούτε υπέρ των καταναλωτών αφού δεν συμβάλλει στην αύξηση του ανταγωνισμού, ούτε προφανώς και υπέρ της απασχόλησης. Συμβάλλει δε αυτή η κατάσταση, στην σταδιακή μεγαλύτερη συγκέντρωση του εμπορικού κλάδου, κάτι όμως που όσο περισσότερο συμβαίνει, τόσο μειώνεται ο ανταγωνισμός και όσο μειώνεται ο ανταγωνισμός τόσο χειρότερα είναι και για τον καταναλωτή αλλά και για την απασχόληση. Εν ολίγοις, θα λέγαμε ότι από τις διαπιστώσεις της Έρευνας της ΕΣΕΕ, συμπεραίνεται ότι περισσότερο κακό γίνεται παρά καλό και επωφελούνται μόνο οι λίγοι.

Διαβάστε αναλυτικά ολόκληρη την Έκθεση για την ενδιάμεση περίοδο εκπτώσεων και τις Κυριακές, στην οποία θα βρείτε πλήθος στοιχείων και ανά περιοχές, αμέσως παρακάτω:

 

Related posts