1 Σεπτεμβρίου 2024

ΕΣΕΕ: Ανάλυση των Αποτελεσμάτων των θερινών Εκπτώσεων

ΕΣΕΕ: Ανάλυση των Αποτελεσμάτων των θερινών Εκπτώσεων

Σύμφωνα με την έρευνα που διεξάγει η ΕΣΕΕ και σχετικά με τις θερινές εκπτώσεις, παρατηρήθηκαν εν συντομία, τα ακόλουθα:

Στην πλειοψηφία των επιχειρήσεων (60%) το ποσοστό της έκπτωσης κυμάνθηκε μεταξύ 21% και 40%, όταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν κατά πολύ χαμηλότερο (39%).

Ωστόσο ποσοστό 53% των επιχειρήσεων, δηλαδή άνω από τις μισές, εμφάνισε υποχώρηση στις πωλήσεις σε σύγκριση με το 2015, ενώ στασιμότητα δήλωσε το 1/3.

Οι μεταβολές του ποσοστού μείωσης των πωλήσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος καταγράφουν σημαντική διαφοροποίηση. Συρρίκνωση 11 – 20% εμφάνισε το μεγαλύτερο μέρος  των επιχειρήσεων του δείγματος (35% – 13% το 2015).

Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 17 Ιουλίου (το 27% των συμμετεχόντων στην έρευνα) παρατηρείται ότι η πλειονότητα των επιχειρηματιών, της τάξης του 80%, πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της εκπτωτικής περιόδου.

Είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό ότι κανένας ερωτώμενος δεν έχει προβεί σε πρόσληψη υπαλλήλου για την κάλυψη των αναγκών της λειτουργίας της επιχείρησής του την Κυριακή, επιβεβαιώνοντας το συμπέρασμα πως το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές δε φαίνεται να συμβάλλει στην τόνωση της απασχόλησης.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλης Κορκίδης δήλωσε τα εξής:

«Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος, σε αντιδιαστολή με τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί στις αρχές του καλοκαιριού, δεν κατόρθωσε τελικά  να αποτελέσει το σημείο καμπής και ανάκαμψης για το ελληνικό εμπόριο. Η αυξημένη τουριστική κίνηση στη διάρκεια του Ιουλίου και του Αυγούστου επίσης δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο του Εμπορίου και να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας. Οι υφιστάμενες αλλά και οι επικείμενες φορολογικές υποχρεώσεις φαίνεται πως διαδραμάτισαν καθοριστικό παράγοντα στην αδυναμία και διστακτικότητα που επέδειξε το καταναλωτικό κοινό στα κοινώς ομολογουμένως υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που προέβησαν οι εμπορικές επιχειρήσεις. Παραδόξως, η βελτίωση σε όλους τους κλάδους της οικονομίας μας, που καταγράφηκε τον Αύγουστο, στα αποτελέσματα της μηνιαίας έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν αποτυπώνεται πουθενά στην έρευνα μας. Μπορεί τον Αύγουστο, ο δείκτης οικονομικού κλίματος (economic sentiment indicator, ESI) να αυξήθηκε στις 92,5 μονάδες από 90,9 τον Ιούλιο και 89,7 τον Ιούνιο, καταγράφοντας την υψηλότερη τιμή του τελευταίου 12μήνου, αλλά προφανώς αυτό δεν επαρκεί για να συνέλθει η ελληνική αγορά. Φυσικά, η περσινή εκπτωτική περίοδος δεν μπορεί να αποτελέσει βάση αναφοράς και διεξαγωγής χρήσιμων συμπερασμάτων, από τη στιγμή που οι επιπτώσεις των Capital Controls είναι ακόμη αισθητές σε επιχειρήσεις και καταναλωτές. Τέλος, παρά τη νηνεμία μεταξύ πρώτης και δεύτερης αξιολόγησης, η πτωτική πορεία των θερινών  εκπτώσεων ακολούθησε το υφεσιακό κλίμα και επιβεβαίωσε ότι οι υπερβολικοί φόροι στράγγιξαν την κατανάλωση. Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ κατέγραψαν μία ακόμα μείωση του τζίρου κατά -9,7% και δυστυχώς επιβεβαιώνουν ότι ούτε οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις κατάφεραν να αντιστρέψουν το παγιωμένο υποτονικό κλίμα στην Αγορά».

Διαβάστε ολόκληρη την Έκθεση της ΕΣΕΕ σχετικά με τα Αποτελέσματα της Εκπτωτικής Περιόδου, εδώ.

Related posts