3 Σεπτεμβρίου 2024

Η ανθρώπινη ανοησία δεν έχει όρια… εκατομμύρια είδαν ένα βίντεο ενός λεμονιού που κύλαγε στον δρόμο

Η ανθρώπινη ανοησία δεν έχει όρια… εκατομμύρια είδαν ένα βίντεο ενός λεμονιού που κύλαγε στον δρόμο

Στις 11 Ιουλίου, στο Twitter ένας ονόματι Mike Sakasegawa (@sakeriver), που όπως είδαμε είναι φωτογράφος, συγγραφέας και ολίγον καλλιτέχνης, ανέβασε ένα βίντεο, διάρκειας περίπου 2 λεπτών, που δείχνει ένα λεμόνι να κυλάει σε έναν κατηφορικό δρόμο.

Είδε λοιπόν αυτός, ένα λεμόνι, και το κατέγραψε την κατηφορική του πορεία για περίπου ένα δίλεπτο. Και ανέβασε αυτό το βίντεο στο Twitter, βάζοντας ως κείμενο συνοδευτικό με το βίντεο, το ακόλουθο:

«Σήμερα καθώς περπατούσα προς το σπίτι μου μετά το τρέξιμο, είδα ένα μεγάλο λεμόνι να κυλάει στον λόφο. Συνέχισε να κυλάει για περίπου ένα τέταρτο του μιλίου*. Και τώρα μπορείτε να το δείτε και εσείς, επίσης.»

* Ένα τέταρτο του μιλίου, είναι περίπου 400 μέτρα.
(το βίντεο το έχουμε βάλει στο κάτω μέρος του άρθρου)

Το βίντεο λοιπόν αυτό, έκανε σχεδόν αμέσως εκατομμύρια views, 2 με 3 εκατομμύρια, από την πρώτη μέρα που το ανέβασε, και σήμερα έχει φτάσει τα 9,5 εκατομμύρια. Ο ίδιος ο Sakasegawa που το ανέβασε, ανέφερε με μεταγενέστερα post του, ότι δεν πίστευε αυτό που που γίνονταν…
Βεβαίως μέσα σε αυτά τα views, συμπεριλαμβάνεται και το δικό μας, του TaxCoach, που το αναζητήσαμε για να σας το βάλουμε σαν link, παρόλο που δεν καθίσαμε να το δούμε, διότι τι να δούμε, έστω δύο λεπτά, για ένα λεμόνι που κυλάει;
Είναι σαφές ότι από αυτά τα 9,5 εκατ. views έως σήμερα, πολλά δεν θα είναι ολοκληρωμένα views, θα είναι views που θα πήγαν στην ανάρτηση από περιέργεια ή για να πουν σε κάποιον ή κάποιους άλλους, το περίεργο του viral. Όμως σίγουρα, κάποια από αυτά τα 9,5 έως σήμερα εκατομμύρια views, θα είναι ολοκληρωμένα, υπό την έννοια ότι θα έχουν παρακολουθήσει ολόκληρο το περίπου δίλεπτο βίντεο με το λεμόνι που κατηφορίζει.

Και μάλιστα, έως σήμερα στην εν λόγω ανάρτηση, έχουν γίνει 8,3 χιλιάδες σχόλια, 107 χιλιάδες retweet, και 351 χιλιάδες Likes (οι καρδούλες στο Twitter).

Και λάβετε υπόψη, ότι η εν λόγω ανάρτηση, δεν είναι κανενός ιδιαιτέρως γνωστού celebrity (πολιτικός, επιχειρηματίας, ηθοποιός, αθλητής) που όταν κάνουν μια, οποιαδήποτε ανάρτηση αυτοί οι πολύ γνωστοί, γίνονται αμέσως viral – σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε π.χ. ότι είχε γίνει viral και το άνευ νοήματος τουίτ του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντ. Τραμπ, “Despite the constant negative press covfefe“, φράση που δεν βγάζει κανένα νόημα και μάλιστα η λέξη covfefe, η οποία θα μπορούσε να καθορίσει κάποιο νόημα, είναι ανύπαρκτη και ούτε καν πλησιάζει σε κάποια άλλη, με διαφορά ενός ή δύο γραμμάτων, που αν λαμβάναμε την άλλη, η φράση του Τραμπ, θα έβγαζε νόημα. Φαίνεται σαν ο Τραμπ, να έγραφε κάποιο τουίτ, όπως αρέσκεται και κάποιος, κάτι (π.χ. μια γάτα), να πάτησε τυχαία γράμματα στο smartphone του, να  βγήκε το ακατανόητο κείμενο –  φράση, και ο Τραμπ, που έχει και λίγη “τρέλα” να το δημοσίευσε.

Επιστρέφοντας στο βίντεο του λεμονιού που κατηφορίζει, αν μη τι άλλο, εμείς (TaxCoach) δεν καθίσαμε να παρακολουθήσουμε το δίλεπτο βίντεο, ούτε και να διαβάσουμε κάποια εκ των σχολίων επί της αναρτήσεως, ούτε καν των πρώτων, διότι μας φαίνεται παντελώς παράλογο έως και παρανοϊκό, να αφιερώνει κανείς χρόνο για να δει κάτι άνευ ενδιαφέροντος (θα μας πείτε ότι στην πράξη, δημιουργήθηκε ενδιαφέρον και μάλιστα εντονότατο) και άνευ χρησιμότητας· τα δύο λεπτά διάρκειας του βίντεο, θα είναι για κάποιον που θα καθίσει να το δει ολόκληρο, δύο χαμένα λεπτά από την ζωή του, και βεβαίως, ακόμα και τα σχόλια που κάποιοι έκαναν, είναι άνευ ουσίας, και πραγματικά, αδιαφορούμε ως προς το να τα διαβάσουμε, παρόλο που κατανοούμε ότι κάποιοι θα προσπαθούν να πουν ένα ‘βαθυστόχαστο’ σχόλιο για το … τίποτα.

Εμείς τώρα, ως TaxCoach, γιατί το βάζουμε ως ανάρτηση;  Το βάζουμε για το περίεργο της είδησης, για το ερμηνευτικό του σκέλος καθαρά, κάτι που αν μη τι άλλο δείχνει ότι οι άνθρωποι μαζικά, μπορεί να συμπεριφέρονται, ναι, ανόητα. Δείχνει επίσης ότι η συμπεριφορά των ανθρώπων, επηρεάζεται πολύ από τον συρμό, δηλαδή κάτι που γίνεται, για όποιους λόγους, της μόδας, μετά αρχίζουν και το ακολουθούν μαζικά, για να νοιώθουν ότι είναι εντός της μόδας, να νοιώθουν ότι είναι in.
Επίσης το βάζουμε και για το ‘επιχειρηματικό’ και επαγγελματικό του ενδιαφέρον, διότι στο internet οι αναρτήσεις φυσικών προσώπων ή και οργανισμών / εταιριών, θεωρούνται ότι είναι επιτυχείς όταν γίνονται viral. Στις Σελίδες π.χ. εταιριών, τα στελέχη ή και οι διαφημιστές τους, ψάχνουν μετά επιπόνου εργασίας και πολύ μόχθου, και στύβουν το κεφάλι τους, να βρουν κάποια ανάρτηση, να κάνουν κάποιο post που θα γίνει viral, διότι όσοι περισσότεροι το δουν και εμπλακούν σε αυτό, με σχόλια, αναδημοσιεύσεις κλπ, τόσο σαφώς και όντως, μεγαλύτερη επιτυχία θα έχει αυτός που το ανέρτησε. Η εν λόγω πραγματικότητα όμως, ήτοι μια ανάρτηση του απόλυτου τίποτα (λεμόνι που κυλάει στον δρόμο), που εάν την έβαζε κάποιος από εμάς, εσάς κλπ, και όμως έγινε viral και μάλιστα εξαιρετικά μεγάλο. Το συμπέρασμα λοιπόν είναι, ότι τα viral είναι χαοτικά, και μικρές διαφορές στην αντιμετώπισή τους, που μπορεί να υπάρξουν, μπορεί και όχι, συμβάλλουν στο να γίνει ή να μην γίνει εντέλει viral, και δη μεγάλο, μεσαίο ή μικρό ή ακόμα – ακόμα και να αποτύχει ως ανάρτηση. Ουσιαστικά και με άλλα λόγια, το εάν κάποιο post γίνει viral, είναι μη προβλέψιμο, όσο καλή δουλειά και να έχει προηγηθεί πριν αναρτηθεί και όσοι και να έχουν δουλέψει για ένα έστω post (π.χ. μια διαφημιστική ομάδα).

Το viral λοιπόν, ως χαοτικό, είναι σχεδόν θέμα τύχης · και λέμε σχεδόν, γιατί το χαοτικό, δεν είναι τυχαίο, αλλά συμπεριφέρεται ως τέτοιο. Το χαοτικό, έχει αρκετές συνήθως παραμέτρους και μια μικρή αλλαγή έστω και σε μια από τις παραμέτρους, μπορεί και επιφέρει ένα σημαντικά διαφορετικό, συνεπώς και μη προβλέψιμο από την αρχή, αποτέλεσμα. Προσομοιάζει λοιπόν το χαοτικό με το τυχαίο, ωστόσο δεν είναι τυχαίο, αλλά πολυσύνθετο και πιθανότατα υπερευαίσθητο.

Το post φερειπείν του Mike Sakasegawa, για το οποίο μιλάμε, μπορεί να απέκτησε μια αρχική δυναμική που να το βοήθησε στην πορεία που διαπιστώνουμε ότι έχει, διότι την κατάλληλη χρονική στιγμή (αρχικά), υπήρξαν π.χ. ένα – δυο σχόλια φίλων του, που μπορεί αυτοί να είχαν πολλούς ακολούθους και εάν αυτά τα δύο και μόνο αρχικά σχόλια δεν γίνονταν, μπορεί το ίδιο αυτό post να περνούσε σχεδόν απαρατήρητο.

Επίσης ένα post που γίνεται viral, αποκτά από ένα σημείο και μετά την δική του δυναμική και ορμή, που είναι για κάποιο διάστημα αυτοτροφοδοτούμενη, όπως συμβαίνει άλλωστε και με πολλά από τα posts του TaxCoach · δείτε για παράδειγμα την ανάρτηση αυτού του βίντεο με το λεμόνι που κυλάει: τώρα, που εμείς (TaxCoach) κάναμε ένα σχετικό άρθρο, πολλοί ακόλουθοί μας, θα σπεύσουν αφού ενημερωθούν μέσω του άρθρου μας, στο προφίλ στο Twitter του Mike Sakasegawa (@sakeriver), να δουν το βίντεο ιδίοις όμμασι, έστω και για λίγα δευτερόλεπτα ή για να δουν στα πόσα views έχει φτάσει ή στα πόσα χιλιάδες έχουν φτάσει τα σχόλια κ.ο.κ.. Αυτή όμως ή επίσκεψη, έστω από περιέργεια, στο post του λεμονιού, συμβάλλει στο να γίνει εντονότερα exponential το ήδη viral. Βεβαίως, κάποια στιγμή θα κάμει τον κύκλο του και θα ξεφουσκώσει.

Εσάς πως σας φαίνεται; Πως το ερμηνεύετε; Μην διστάσετε, να το σχολιάσετε σχετικά.

Η γνώση είναι δύναμη, γι’αυτό Ευεπιχειρείν!

Είστε ΕξΑιρετικός Επενδυτής;

Related posts