Η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία των Εθνικών Ενώσεων Ξενοδοχίας, Εστίασης και Αναψυχής (HOTREC), της οποίας μέλος είναι και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, καταγγέλλει τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης απέναντι στους ξενοδόχους σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με κοινό Ευρωβουλευτές, τους επικεφαλής νευραλγικών Γενικών Διευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και μέλη των εθνικών αντιπροσωπειών στην Ε.Ε., η HOTREC παρουσίασε τις θέσεις της από τη σκοπιά τόσο των επιχειρήσεων διαμονής όσο και των καταναλωτών, μαζί με τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να λάβουν τέλος οι αθέμιτες πρακτικές που ακολουθούν οι διαδικτυακοί tour operators (ΟΤΑS).
‘Οπως τόνισαν οι εκπρόσωποι της HOTREC, «οι ρήτρες ισοτιμίας που επιβάλλουν οι πλατφόρμες έχουν απαγορευθεί σε 4 χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία και Ιταλία), που αντιπροσωπεύουν σημαντικό τμήμα του ευρωπαϊκού ξενοδοχειακού δυναμικού. Στις περισσότερες όμως χώρες της Ευρώπης οι ρήτρες αυτές εξακολουθούν να στερούν τους ξενοδόχους από την επιχειρηματική τους ελευθερία να καθορίζουν τις τιμές και τους όρους πώλησης των δικών τους προϊόντων. Όταν μια μόνο πλατφόρμα αντιπροσωπεύει περίπου τα 2/3 του συνόλου των κρατήσεων μέσω OTAS , όλος ο ξενοδοχειακός κλάδος επηρεάζεται από τις πρακτικές της, ιδιαίτερα όταν αυτές είναι άδικες».
22/11ου: YIELD MANAGEMENT Ξενοδοχειακών και Τουριστικών Επιχειρήσεων
Τα ξενοδοχεία χάνουν καθημερινά τον έλεγχο των προϊόντων και της διάθεσής τους, καθώς μια σειρά από προϋποθέσεις υπαγορεύονται από τις κυρίαρχες πλατφόρμες. Οι καταναλωτές επίσης συχνά παραπλανούνται για τις τιμές και τη διαθεσιμότητα των δωματίων, ενώ πιέζονται αδικαιολόγητα από τους διαδικτυακούς διαμεσολαβητές να προβούν αμέσως σε κρατήσεις .
“Πρέπει να υπάρξουν ίσοι όροι ανταγωνισμού για όλους τους παράγοντες της σημερινής ψηφιακής οικονομίας και μεγαλύτερη διαφάνεια τόσο απέναντι στις επιχειρήσεις όσο και προς τους καταναλωτές. Ο θεμιτός ανταγωνισμός πρέπει να είναι εγγυητής της διακυβέρνησης και της ανάπτυξης της Ενιαίας Αγοράς στην ΕΕ και να αντικατοπτρίζεται στην ψηφιακή στρατηγική της Ενιαίας Αγοράς” δήλωσε η ευρωβουλευτής De Monte, που είχε ενεργό ρόλο στην παρουσίαση.
Ο Γενικός Γραμματέας της HOTREC συνοψίζοντας είπε τα εξής: “Η Ευρωπαϊκή βιομηχανία φιλοξενίας ζητά από τους καταναλωτές να ενημερώνονται με ακρίβεια και διαφάνεια σχετικά με τις αξιολογήσεις και τις τιμές των ξενοδοχείων στο Διαδίκτυο και απαιτεί από τις πλατφόρμες να σταματήσουν τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές τόσο προς τις επιχειρήσεις όσο και προς τους καταναλωτές. Περισσότερη διαφάνεια σε θέματα όπως οι αλγόριθμοι, σαφείς και σωστές διαδικασίες για τη διευθέτηση των διαφορών είναι ουσιαστικής σημασίας ζητήματα για τους παρόχους υπηρεσιών, ώστε να λειτουργούν σε μια αγορά προβλέψιμη και αποδοτική. Η τρέχουσα κατάσταση της αγοράς μπορεί και πρέπει να βελτιωθεί από τους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής, καθώς υπάρχει πολύ αναξιοποίητο δυναμικό σε πλατφόρμες προς όφελος του συνόλου της ενιαίας ψηφιακής αγοράς”.