Η πιο συνηθισμένη εξήγηση λειτουργικότητας μιας ιστοσελίδας είναι αλληλεπίδρασή της με τους χρήστες (interaction). Τότε μία στατική σελίδα, πχ. προσωπική ή ένα portfolio δεν είναι λειτουργική!!!
Για να δώσουμε καλύτερη εξήγηση τι είναι λειτουργικότητα ιστοσελίδας, πρέπει να θέσουμε τo εξής ερώτημα: ποιο σκοπό έχει η ύπαρξη μιας ιστοσελίδας.
-Παρουσίαση;
-Προώθηση;
-Ενημέρωση;
-Πώληση;
-Online υπηρεσίες;
-Online κρατήσεις;
-Online εκπαίδευση;
– Διαδικτυακές Κοινότητες;
-Χάρτες με σημεία ενδιαφέροντος;
-Ερωτηματολόγια – φόρμες …
Ο σκοπός ύπαρξής της είναι και η λειτουργικότητά της.
Και η καλή λειτουργία εξαρτάται από το πόσο καλά μια ιστοσελίδα πετυχαίνει το σκοπό της, αν φέρνει, δηλαδή, το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Μπορεί μια ιστοσελίδα να είναι τεχνικά πολύ ανεπτυγμένη, με χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, με πολλούς έλεγχους, με παράθυρα που ανοίγουν – κλείνουν με εντυπωσιακά εφέ. Αν όμως δεν κάνει πωλήσεις (στην περίπτωση του eshop), αν δεν έχει επισκεψιμότητα δεν μπορούμε να την θεωρήσουμε ως λειτουργική.
Αναφέρουμε μερικά tips για καλή λειτουργία μιας ιστοσελίδας
1. Καλή και εύκολη πλοήγηση
Αν ο επισκέπτης δυσκολεύεται να πλοηγηθεί από τη μία σελίδα στην άλλη, θα απογοητευτεί και θα φύγει από την ιστοσελίδα. Και η πιθανότητα να την επισκεφτεί ξανά είναι μικρή. Να υπάρχει σαφής ένδειξη πού βρίσκεται ο χρήστης , σε ποιά ενότητα / σελίδα βρίσκεται.
2. Να φέρει τον χρηστή στο τελικό σημείο όσο πιο γρήγορα και άμεσα γίνεται, με όσο λιγότερα clicks γίνεται.
Διάφορα εντυπωσιακά εφέ / animation μπορεί να έχουν αρνητικό αποτέλεσμα, να κουράζουν τον χρήστη ειδικά όταν επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας για δεύτερη ή τρίτη φόρα.
3. Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας πρέπει να είναι καλά δομημένο. Όχι μεγάλα κείμενα και όχι πολλές πληροφορίες σε μια σελίδα.
4. Οι σελίδες να μην έχουν «βαρύ» περιεχόμενο που θα καθυστερήσει το άνοιγμά της. Προσοχή στο μέγεθος εικόνας – είναι καινούρια τάση στο web design.
5. Ξεκάθαρες & απλές εξηγήσεις-πληροφορίες. Να αποφεύγετε τεχνικούς όρους οι οποίοι δεν είναι γνωστοί στο ευρύ κοινό.
6. Οσον αφορά στην αλληλοεπίδραση με τους χρήστες. Η ιστοσελίδα να είναι απλή και εύκολη.
Ο επισκέπτης δεν θα εντυπωσιαστεί από το τεχνικό μέρος της σελίδας αν αυτό τον δυσκολεύει στην πλοήγηση.
7. Να είστε ευγενικοί με τους επισκέπτες σας. «Παρακαλώ» και «Ευχαριστώ» να μη λείπουν από τα προειδοποιητικά μηνύματα. Και εν τέλει, είναι οι επισκέπτες σας και πρέπει να τους φέρεστε ανάλογα. Ευγενικά και με λίγο χιούμορ αφήνοντας έτσι μια ευχάριστη συνολική εικόνα.
8. Κάνοντας το concept της ιστοσελίδας να σκέφτεστε όπως σκέφτεται ο πελάτης σας.
9. Η ιστοσελίδα πρέπει να είναι εύκολη και για τον ιδιοκτήτη του. Το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) πρέπει να είναι απλό και κατανοητό στη διαχείριση. Δεν χρειάζεται να βάλουμε πολλές και περιπλοκές λειτουργίες για να κάνουμε εντύπωση στον ιδιοκτήτη, αυτά μπορεί να τον δυσκολεύουν, ίσως να μην τα χρειάζεται και μην τα χρησιμοποιήσει πότε.
πηγή eled.gr
>>>•<<<
Διαβάστε ακόμη…
Οι δέκα εντολές του Social Media Marketing