Συμφέρει μια εταιρεία να εκπαιδεύει τους νέους εργαζομένους της;
Οι νέοι έχουν πολλές ρομαντικές αντιλήψεις σχετικά με την πρώτη δουλειά τους, όπως το πόσο θα πληρώνονται, τι θα κάνουν, κλπ. Όμως, η πιο διαδεδομένη παρανόηση είναι ότι οι εργοδότες θα επενδύσουν χρόνο στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.
Μία πρόσφατη έρευνα της Accenture βρήκε ότι ένα 77% όσων πρόκειται να αποφοιτήσουν από το πανεπιστήμιο το 2013, περιμένουν ότι θα λάβουν κάποια μορφή τυπικής κατάρτισης στην πρώτη δουλειά τους. Όμως, μόνο το 48% των αποφοίτων του 2011 και του 2012 ανέφεραν ότι είχαν εκπαιδευτεί κάποια στιγμή στη δουλειά τους.
«Υπάρχει μία έλλειψη σύνδεσης ανάμεσα στην προσδοκία των εργοδοτών να βρουν απόφοιτους με σχετικές δεξιότητες, και στην πραγματικότητα», λέει η Κάθριν Λαβέλ, διευθυντικό στέλεχος στην Accenture. Η πραγματικότητα είναι ότι ελάχιστοι απόφοιτοι έχουν δεξιότητες σχετικές με την εργασία τους από την πρώτη μέρα. Επίσης, «δεδομένων των οικονομικών περιορισμών, πολλοί εργοδότες κάνουν περικοπές». Και είναι αρκετά εύκολο να περικόψεις τα χρήματα που πηγαίνουν σε προγράμματα κατάρτισης προσωπικού.
Κάποιες εταιρείες, όμως, που προσλαμβάνουν νέους ανθρώπους, τους εκπαιδεύουν εκτενώς και ισχυρίζονται ότι η έμφαση στις δεξιότητες αξίζει τα όποια χρήματα. Οι περισσότερες επενδυτικές τράπεζες εμπιστεύονται την κατάρτιση των νέων εργαζομένων τους στην εταιρεία Training The Street, η οποία προσφέρει προγράμματα δύο εβδομάδων περίπου με έμφαση στις χρηματοπιστωτικές δεξιότητες.
Ο Σκοτ Ρόσταν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, περιγράφει το πρόγραμμα ως «πολύ πραγματικό και πρακτικό». Το καλό για μία τράπεζα είναι ότι χρηματοδοτώντας την κατάρτιση χρηματοπιστωτικών δεξιοτήτων, η τράπεζα μπορεί να προσλάβει έξυπνους αποφοίτους που δεν έχουν σπουδάσει λογιστική ή διοίκηση επιχειρήσεων.
Κάποιες εταιρείες που αναλαμβάνουν την κατάρτιση εργαζομένων έχουν προσπαθήσει να συμπιέσουν το χρόνο κατάρτισης. Δεδομένου ότι ο νέος άνθρωπος έχει πολλές πιθανότητες να αλλάζει δουλειά τακτικά, «υπάρχει μία λεπτή γραμμή ανάμεσα στην αποτελεσματική κατάρτιση και την υπερβολή», λέει η Λαβέλ. Άλλες εταιρείες, όμως, προωθούν ανεπιφύλακτα την κατάρτιση των εργαζομένων τους.
Η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Enterprise αποτελεί κορυφαίο προορισμό νέων πτυχιούχων εξαιτίας της εκτεταμένης κατάρτισης που προσφέρει. Ύστερα από μερικές εβδομάδες στην τάξη, οι νεοπροσληφθέντες εργαζόμενοι περνούν οχτώ-δώδεκα μήνες σε ένα πρόγραμμα μέσα από το οποίο μαθαίνουν να διευθύνουν ένα γραφείο της Enterprise.
Μία τέτοια μακρά και ακριβή διαδικασία κατάρτισης έχει τους κινδύνους της. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει τρόπος να εμποδιστεί μία αντίπαλη εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων από το να προσεγγίσει τους νέους μάνατζερς της Enterprise μετά το πρώτο έτος παραμονής τους στην εταιρεία. Αυτό το πρόβλημα αποθαρρύνει τις εταιρείες από το να επενδύουν εν γένει στην κατάρτιση, εφόσον η μέση διάρκεια παραμονής του εργαζόμενου σε μία εταιρεία μειώνεται.
Πάντως, η Enterprise ισχυρίζεται ότι η επένδυσή της στην κατάρτιση νέων εργαζομένων έχει θετικές αποδόσεις εξαιτίας της πολιτικής προαγωγών της εταιρείας. «Έχουμε πολλούς ανθρώπους που άλλαξαν εντελώς την καριέρα τους, χωρίς να αλλάξουν και την εταιρεία στην οποία δουλεύουν», υπενθυμίζει η Μαρί Αρτίμ, αντιπρόεδρος ανθρώπινων πόρων της Enterprise. «Και δεν πάνε κατ’ ανάγκη σε ανταγωνιστές όσοι φεύγουν από την εταιρεία μας. Πηγαίνουν και σε άλλους κλάδους, όπου θα αποτελούν πρέσβεις της εταιρείας μας. Ή τουλάχιστον θα νοικιάζουν από εμάς αυτοκίνητα όταν θα πηγαίνουν διακοπές».
Πηγή: fortunegreece.com
>>>•<<<
Ίσως σας ενδιαφέρουν τα ακόλουθα άρθρα:
✎ Πρόγραμμα επιδότησης (έως 50%) για Υφιστάμενες επιχειρήσεις
✎ Πρόγραμμα επιδότησης (έως 100%) για ανέργους, για ίδρυση επιχείρησης
✎ Ο Νόμος της Αντίστροφης Προσπάθειας και γιατί Αποτυγχάνετε
✎ Επιστημονική τεκμηρίωση ότι ο τύμβος Καστά έχει ‘πλούσιο’ περιεχόμενο
• Εἶστε ἀνταγωνιστικός ἐπαγγελματίας ( = ἐπαρκῶς καταρτισμένος καὶ ἐνημερωμένος);