Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς έκανε την ακόλουθη δήλωση σε σχέση με την ψήφιση του Κυρωτικού Νόμου για την παραχώρηση του Ο.Λ.Π. στην κινεζική COSCO:
Τέλος καλό, όλα καλά. Αφού πέρασε από «σαράντα κύματα», ο κυρωτικός Νόμος της Σύμβασης Παραχώρησης του 67% του Ο.Λ.Π. στην COSCO, έτυχε τελικά της πολιτικής στήριξης της μεγάλης πλειοψηφίας της Βουλής και έγινε αποδεκτός και από την αντισυμβαλλόμενη COSCO, γεγονός που, εάν αξιοποιηθεί παράλληλα με το “Brexit”, μπορεί να καταστήσει τον Πειραιά σε ναυτιλιακό “city”.
Eιδικότερα, με αφορμή το βρετανικό δημοψήφισμα, παρουσιάζεται στην Ελλάδα μία ανεπανάληπτη ευκαιρία, αρκεί να προσπαθήσουμε όλοι μαζί, να αναπτύξουμε τον Πειραιά, ως μεγάλο ναυτιλιακό- ασφαλιστικό κέντρο, που θα πάρει λίγη περισσότερη αίγλη και χρήμα από το Λονδίνο, ως οικονομικό κέντρο εξυπηρέτησης της ναυτιλίας.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο εισρέουν περίπου 45 δισ. ευρώ ετησίως, με 25% συνεισφορά από την ελληνόκτητη ναυτιλία, ενώ απασχολούνται σχεδόν 600.000 άτομα στους ναυτιλιακούς κλάδους ναυλώσεων, ασφαλίσεων και υπηρεσιών λιμένων. Ο Πειραιάς, που διαθέτει ήδη 800 διαχειρίστριες εταιρείες και μικρά περιφερειακά γραφεία ξένων εταιρειών που σχετίζονται με τη ναυτιλία, έχει τις δυνατότητες να γίνει η πρώτη δύναμη στον ναυτιλιακό κλάδο, ιδίως τώρα, που εξελίσσεται σε μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο.
Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια, είναι με το κατάλληλο σταθερό φορολογικό και θεσμικό πλαίσιο, να δημιουργηθεί ένα ευνοϊκότερο κλίμα προσέλκυσης των ναυτιλιακών γραφείων, παντός είδους. Πιστεύω ότι, οι συγκυρίες μας επιβάλλουν να ενεργοποιηθούμε όλοι και περισσότερο, ώστε να μην αφήσουμε αυτήν την ευκαιρία, να περάσει από μπροστά μας ανεκμετάλλευτη.