24 Απριλίου 2024

Οι Έλληνες εφοπλιστές ποντάρουν στο LNG και χτίζουν νέα πλοία

Οι Έλληνες εφοπλιστές ποντάρουν στο LNG και χτίζουν νέα πλοία

Κατά τους προσεχείς μήνες  και καθώς ξεκινά η λειτουργία των μεγάλων αυστραλιακών έργων παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου, η αγορά αναμένεται να εμφανίσει υπερπροσφορά όσον αφορά στο συγκεκριμένο είδος.

Όμως το περιβάλλον δεν είναι και το καλύτερο δυνατό, καθώς όπως εκτιμάει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, κατά τα επόμενα χρόνια η αγορά θα αυξάνεται κατά μέσο όρο, κατά 1,5% ετησίως, λόγω της στασιμότητας της Ευρωπαϊκής αγοράς και της επιβράδυνσης και αβεβαιότητας της Κίνας.

Ωστόσο κάποιοι εκ των Ελλήνων εφοπλιστών, μάλλον βλέπουν ευκαιρία και ενισχύουν ακόμη περισσότερο την παρουσία τους στο εμπόριο του LNG. Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Vesselsvalue, ο ελληνόκτητος στόλος πλοίων μεταφοράς LNG είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος διεθνώς, αριθμώντας  συνολικά 71 πλοία αξίας $13,03 δισ..

Οι Έλληνες εφοπλιστές λοιπόν, έχουν παραγγείλει 26 νέα πλοία μεταφοράς LNG μεταφορικής ικανότητας 4.510.050 GT και συνολικής αξίας $5,8 δισ.. Είναι ενδεικτικό ότι και στην «Ποσειδώνια» που διεξήχθη πριν λίγες μέρες, έγιναν γνωστά τρία deals για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές, εκ των οποίων τα δύο σχετίζονταν με το LNG: Το πρώτο ήταν από τις Maran Tankers και Maran Gas Maritime του Γιάννη Αγγελικούση, που συμβασιοποίησαν έως 4 τάνκερ και 4 πλοία μεταφοράς LNG ανεβάζοντας στο $1 δισ. το βιβλίο παραγγελιών του εφοπλιστή από το ναυπηγείο της Daewoο. Το δεύτερο προήλθε από τη Dynagas του Γ. Προκοπίου και αφορούσε σε παραγγελία δύο πλοίων επαναεριοποίησης φυσικού αερίου από το κινεζικό ναυπηγείο Hudon Zhonghua με την αξία του κάθε πλοίου να υπολογίζεται από κύκλους της αγοράς στα $250 έως $300 εκατ.. Το τρίτο deal του ομίλου Τσάκου δεν αφορούσε στο φυσικό αέριο αλλά στα containers.

>>>•<<<

Related posts