Οι αποπληθωριστικές τάσεις εμμένουν και τον Σεπτέμβριο: Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) κατά τον μήνα Σεπτέμβριο του 2014, παρουσίασε μείωση κατά 0,8% έναντι του αντίστοιχου Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2013 και έναντι επίσης μείωσης, κατά 1,1% κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.
Επίσης, όπως μας δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2013 έως και Σεπτέμβριο του 2014 και σε σύγκριση με το αντίστοιχο δωδεκάμηνο μεταξύ των ετών 2012 και 2013, παρουσίασε μείωση 1,4% έναντι οριακής μείωσης 0,1% που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Στην μεταβολή του ΓΔΤΚ κατά τον Σεπτέμβριο του 2014 και έναντι του Αυγούστου ιδίου έτους, συνέβαλαν τα ακόλουθα:
• Οι αυξήσεις στις κατηγορίες «Διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά» (+0,6%), «Ένδυση και υπόδηση» (+35,6%, εδώ η αύξηση είναι μεγάλη λόγω επαναφοράς των τιμών στα προ εκπτώσεων επίπεδα), «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες» (+5,3%, κυρίως λόγω επαναφοράς από εκπτώσεις), «Υγεία» (+0,3%), «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια» (+0,3%), «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες» (+1,2%, κυρίως λόγω επαναφοράς από εκπτώσεις).
• Οι μειώσεις στις κατηγορίες «Στέγαση» (-0,1%), «Μεταφορές» (-0,6%), «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες» (-0,4%) και «Εκπαίδευση» (-2,9%).
Στην μεταβολή του ΓΔΤΚ σε ετήσια βάση, συνέβαλαν οι μειώσεις στις κατηγορίες των «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», «Ένδυση και υπόδηση», «Στέγαση», «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», «Μεταφορές», «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», «Εκπαίδευση», «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες» και οι αυξήσεις στην «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», «Υγεία» και «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια».
Σε επίπεδο Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, αυτός τον Σεπτέμβριο του 2014 και σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2013, παρουσίασε μείωση 1,1% έναντι μείωσης 1,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Σε επίπεδο δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2013 – Σεπτέμβριος 2014, και σε σύγκριση με τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2012 – Σεπτέμβριο 2013, παρουσίασε μείωση 1,5%, έναντι μείωσης 0,2% που σημειώθηκε από την σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.
Από όλα τα παραπάνω, συνάγουμε το συμπέρασμα ότι στην αγορά, παραμένουν σε ισχύ αποπληθωριστικές τάσεις – και βέβαια, κάτι τέτοιο δεν συνάδει με εικόνα ανάκαμψης.
Σε συνθήκες αποπληθωρισμού, θέλετε να εισπράττετε αλλά και να έχετε πιστούς πελάτες.
>>>•<<<
Ίσως σας ενδιαφέρει και το ακόλουθο άρθρο:
✎ Μικρή πτώση της ανεργίας τον Ιούλιο (αλλά και εικονική)