3 Σεπτεμβρίου 2024

Πώς να θωρακίσετε την επιχείρησή σας για το μέλλον – 8 Δοκιμασμένες Στρατηγικές!

Πώς να θωρακίσετε την επιχείρησή σας για το μέλλον – 8 Δοκιμασμένες Στρατηγικές!

Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, ήθελα να δω μια κινηματογραφική ταινία με την οικογένειά μου. Ο άντρας μου με ρώτησε εάν είχα κλείσει τα εισιτήρια. Καθώς δεν μας αρέσει να χάνουμε χρόνο σε ουρές, πήρα το smartphone μου και τα έκλεισα από την σχετική εφαρμογή του πολυκινηματογράφου που θα πηγαίναμε. Επίσης το Σαββατοκύριακο κάνουμε κατά κανόνα το στοκάρισμα από τα ψώνια της εβδομάδας στο super market. Επειδή ο χρόνος του Σαββατοκύριακου δεν είναι και πολύς και στα καταστήματα super market το Σάββατο γίνεται χαμός από κόσμο, πάλι διαδικτυακά ψώνισα από ένα διαδικτυακό e-supermarket, και μας έφεραν τα ψώνια λίγο αργότερα στην πόρτα μας · εγώ γλίτωσα πολύτιμο χρόνο και κόπο. Στον χρόνο που εξοικονόμησα, διαμόρφωσα από το γραφείο του σπιτιού μου, ένα επαγγελματικό newsletter, το οποίο και προγραμμάτισα να ‘φύγει’ διαδικτυακά, προς ενημέρωση – υπενθύμιση προς την βάση πελατών μου, σε ώρα που έχω παρατηρήσει ότι είναι βολική, καθώς κατά κανόνα, γίνονται περισσότερα κλικς.

Λίγο – πολύ σας περιέγραψα, κάποιες λίγες δραστηριότητες που πριν λίγα μόλις χρόνια, θα φαίνονταν ως δυνατότητες, αδύνατες. Σήμερα όμως τα παραπάνω και πολλά άλλα, είναι δεδομένα. Γενικότερα τα πράγματα, ιδίως τα σχετιζόμενα με την τεχνολογία, αλλάζουν δραματικά και βέβαια, αυτά επιδρούν επί της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Και εάν βέβαια επιδρούν στην συμπεριφορά των καταναλωτών, συνεπακόλουθα επιδρούν σημαντικά στις επιχειρήσεις…

Πολλές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σε μια συνεχή σχεδόν βάση στα πλαίσια του ταχέως εξελισσόμενου περιβάλλοντος, τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν και πρέπει να τον μετατρέψουν ή αν δεν το κάνουν, έρχονται αντιμέτωπες με την συρρίκνωση έως και το κλείσιμό τους.
Και αυτό μας φέρνει σε ένα σημαντικό ερώτημα: Μπορούμε να θωρακίσουμε τις επιχειρήσεις μας για το μέλλον; Μπορούμε να αυξήσουμε τις πιθανότητες επιχειρηματικής μας επιβίωσης;

Εάν γίνονταν να προβλεφθεί το μέλλον, τότε όλα θα ήταν εύκολα, αλλά δεν γίνεται. Αλλά αυτό που σίγουρα μπορούμε να κάνουμε, είναι να προετοιμάσουμε τις επιχειρήσεις μας να αντιμετωπίσουν τις μη προβλεπόμενες προκλήσεις. Ακολουθεί μια λίστα οκτώ στρατηγικών που μπορούν να βοηθήσουν να θωρακίσουμε τις επιχειρήσεις μας σε σχέση με τις μελλοντικές εξελίξεις.

 

• Μην εξαρτάστε σε ένα τομέα δραστηριοτήτων σας

Οι περισσότερες επιχειρήσεις πετυχαίνουν μόνο με ένα καλό προϊόν. Ένα προϊόν που μπορεί να απευθύνεται σε μια niche market (μικρή και ιδιαίτερα εξειδικευμένη αγορά, στην οποία συνεπώς ο ανταγωνισμός είναι μικρός) ή στην μάζα. Ακόμα και εάν το προϊόν σας είναι ιδιαίτερα προτιμητέο στους καταναλωτές και σας φέρνει το πολύ μεγάλο μέρος των εσόδων σας, θα πρέπει να σκεφτείτε ορισμένους άλλους τρόπους προκειμένου να διαφοροποιήσετε το προϊοντικό σας χαρτοφυλάκιο.

Η εν λόγω συμβουλή, φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με μια από τις πλέον συνηθισμένες επιχειρηματικές δοξασίες, αυτή του να εστιάζεστε σε μια μόνο περιοχή της επιχειρηματικής σας δραστηριότητας. Ωστόσο, προκειμένου να αυξήσετε τις πιθανότητες μελλοντικής σας επιβίωσης, θα πρέπει να μειώσετε την εξάρτησή σας  από μία μόνο δραστηριότητά σας. Όταν η TRAI (Telecom Regulatory Authority of India – Ρυθμιστική Αρχή Τηλεπικοινωνιών στην Ινδία) περιόρισε το όριο μεγέθους στα SMS, πολλές εταιρίες marketing μέσω SMS ‘βγήκαν εκτός’. Συνεπώς, για να θωρακίσετε την επιχείρησή σας έναντι απρόβλεπτων μελλοντικών καταστάσεων, θα πρέπει να έχετε μια διαφοροποίηση δραστηριοτήτων, έτσι ώστε και εάν συμβεί κάποια αρνητική εξέλιξη στην μία δραστηριότητά σας, να υπάρχει μία άλλη που να μην επηρεαστεί.

Και δεν χρειάζεται δε, σίγουρα, να πονοκεφαλιάζουμε για το ποια ή ποιες θα είναι οι επιπλέον δραστηριότητες, καθώς σε πολλές επιχειρήσεις, αυτές οι επιπλέον δραστηριότητες είναι η φυσική επέκταση των βασικών τους δραστηριοτήτων, όπως π.χ. μια εταιρία μεταφορών μπορεί να έχει ως επιπλέον δραστηριότητα την εμπορία υλικών συσκευασίας, μια εταιρία eCommerce μπορεί να έχουν ως επιπλέον δραστηριότητα τα logistics κ.ο.κ..

 

• Μην εφησυχάζετε στις δοκιμασμένες στρατηγικές σας

Στις επιχειρήσεις όπως είπαμε, τα πάντα μεταβάλλονται στην ροή του χρόνου. Εάν σταθείς σε ένα σημείο, εκεί θα μείνεις, εκτός και μετακινηθείς. Το να μετακινηθείς, σημαίνει να κάνεις κάτι διαφορετικό. Σκεφτείτε ότι καθώς το περιβάλλον αλλάζει ραγδαία πολλές φορές, κάτι που λειτουργούσε ενδεχομένως για πολλά χρόνια και σας βοηθούσε να πετύχετε πωλήσεις και να προσελκύσετε νέους πελάτες, μπορεί απλώς να έπαυσε να λειτουργεί. Για παράδειγμα, είναι βασικό γνώρισμα σε πολλές επιχειρήσεις, να κάνουν διαφήμιση προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, η μεγάλη μάζα των διαφημίσεων γίνονταν από έντυπα μέσα και από την τηλεόραση· τώρα τα έντυπα μέσα έχουν σβήσει ή απλά φυτοζωούν και ακόμα και η τηλεόραση τουλάχιστον σε επίπεδο διαφημιστικής πίτας, χάνει σημαντικό έδαφος – το internet και οι εφαρμογές του εξαπλώνονται ολοένα και περισσότερο και οι πολίτες και καταναλωτές, είναι σχεδόν σε μόνιμη βάση, on line. Οι διαφημίσεις μέσω διαδικτύου, πετυχαίνουν μεγαλύτερη απόδοση, αφού απευθύνονται σε μεγάλη μάζα και παραλλήλως μπορεί να είναι στοχευμένες με λέξεις κλειδιά που κατευθύνουν τις εμφανίσεις του διαφημιστικού μηνύματος, σε όσους έχουν σχετικό ενδιαφέρον.

Γι’αυτό μην εφησυχάζετε σε μια στρατηγική και πρακτική που είχε αποδειχτεί πετυχημένη για πολύ καιρό · έχετε ανοιχτά μάτια και δείτε τις αλλαγές που συντελούνται και αλλάξτε τις στρατηγικές σας και πρακτικές προς την κατεύθυνση των εμφανών τάσεων.

 

• Ακούτε τους πελάτες σας και να αφουγκράζεστε την συμπεριφορά τους και αλλαγές αυτής

Οι επιχειρηματίες είναι συνήθως τόσο απασχολημένοι με την ανάπτυξη των προϊόντων τους και τις πωλήσεις, που μερικές φορές ξεχνούν έως και εντελώς, τον πιο βασικό παράγοντα για την ύπαρξη και ευημερία της επιχείρησής τους: τον πελάτη. Προκειμένου να θωρακίσετε την επιχείρησή σας για το μέλλον, θα πρέπει να αρχίσετε να εστιάζετε στις αλλαγές της συμπεριφοράς των καταναλωτών που μπορούν να συμβούν στο κοντινό μέλλον.

Πολλοί επιχειρηματίες – έμποροι, με φυσικά καταστήματα, δεν διέγνωσαν την σημαντικότητα του eCommerce, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις τους να συρρικνωθούν ή και να βγουν εκτός, από τον ανταγωνισμό των διαδικτυακών καταστημάτων-επιχειρήσεων. Είναι σαφές ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών, άλλαξε και προτιμούν να ψωνίζουν on line, για διάφορους λόγους (ευκολία, ταχύτητα, εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου, μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων, πολλές φορές χαμηλότερες τιμές κ.λπ.). Οι επιχειρηματίες που ‘είδαν’ την αλλαγή αυτή να έρχεται, μαζί με το φυσικό τους (τούβλινο) κατάστημα, ανέπτυξαν και ένα διαδικτυακό.

Παρομοίως, πρέπει να σετάρετε ένα σύστημα που θα ανιχνεύει την συμπεριφορά των καταναλωτών, πρέπει να ακούτε στις ανάγκες τους και να ακολουθείτε τις εξελίξεις στον τομέα σας και θα πρέπει επίσης, να προβλέπετε την αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά.

Σε αυτά τα πλαίσια, θα πρέπει να έχετε και ανοιχτά αυτιά, στα παράπονα των πελατών – καταναλωτών και να τους προτρέπετε να τα εκφράσουν. Είναι εξαιρετικά πολύτιμα για την ευημερία της επιχείρησής σας: Αφενός διότι ένας δυσαρεστημένος πελάτης είναι πιθανό να φύγει από την επιχείρησή σας και να μην το καταλάβετε καν (εάν δεν σας εκφράσει τα παράπονά του), αφετέρου διότι αυτός ο δυσαρεστημένος πελάτης είναι δεδομένο ότι θα σας δυσφημεί, με αποτέλεσμα και άλλοι που πιθανόν να γίνονταν πελάτες σας, τώρα να μην γίνουν · άλλωστε τα αρνητικά διαδίδονται πολύ πιο εύκολα από τα θετικά. Ακόμα και εάν έχετε δύο πολύ ικανοποιημένους πελάτες ή ακόμα και τρεις, η (θετική) επίδραση που θα έχουν αυτοί με καλή διαφήμιση και θετικές συστάσεις για την επιχείρησή σας, θα είναι μικρότερης επίδρασης από την (αρνητική) επίδραση ενός δυσαρεστημένου πελάτη.

Επιπλέον, ακούγοντας ενεργά τα παράπονα των πελατών σας, μπορούν να σας θέσουν σε θέση ισχύος έναντι του ανταγωνισμού, εάν δώσετε λύσεις με ικανοποιητικό τρόπο.

Σε αυτό το σημείο είναι καλό να αναφέρουμε εν τάχει, την ιστορία του Levi Strauss, ο οποίος κατ’επανάληψη άκουγε τα παράπονα των καταναλωτών και τα εκμεταλλεύτηκε προκειμένου να καταστεί η επιχείρησή του μεγάλη και πρωτοπόρος.

Τα γνωστά λοιπόν παντελόνια τζιν, είχαν ξεκινήσει τον 19ο αιώνα ως ένδυμα εργατών, μεταλλωρύχων  και χρυσοθήρων, ανθρώπων δηλαδή που εργάζονταν σε σκληρές συνθήκες, και ήρθαν ως απάντηση στην εκφρασμένη ανάγκη αυτών (των πελατών) για ρούχα ανθεκτικά ως προς τις συνθήκες εργασίας που αντιμετώπιζαν: αρχικά λοιπόν ο Levi Strauss, ένας γερμανός μετανάστης στις ΗΠΑ, στα μέσα του 19ου αιώνα, έφτιαξε παντελόνια από καραβόπανο – ήταν όντως πολύ ανθεκτικό σε σχέση με τα υφάσματα άλλων παντελονιών εργασίας που προσφέρονταν από τον ανταγωνισμό και έτσι προσέφερε στους καταναλωτές, αυτό που ζητούσαν (ανθεκτικότητα) · ήταν δε αυτά τα αρχικά παντελόνια εργασίας χρώματος μπεζ.

Έπειτα και επειδή πολλοί που χρησιμοποιούσαν τα παντελόνια του Levi, παραπονιόντουσαν ότι το ανθεκτικό αλλά σκληρό ύφασμα τους, δημιουργούσε ερεθισμούς και προβλήματα, ο Levi άκουσε ξανά τα παράπονα των πελατών, και αφού έψαξε, βρήκε ένα άλλο ύφασμα που ήταν και αυτό ιδιαιτέρως ανθεκτικό αλλά αρκετά πιο μαλακό (το denim), και έφτιαξε τα denim τζιν. Ο Levi άκουσε ξανά τα παράπονα των πελατών που ως εργαζόμενοι, ήθελαν πολλές τσέπες: και τους έδωσε παντελόνια με τσέπες μπρος και πίσω. Άκουσε και άλλο παράπονο – ανάγκη των καταναλωτών:  επειδή εκείνη την εποχή είχαν ρολόγια τσέπης ή κλειδιά, που τα είχαν στην εργασία τους, μαζί τους · απαντώντας σε αυτή την εκφρασμένη ανάγκη των πελατών – χρηστών, δημιούργησε την μικρή τσεπούλα που έχουν τα τζιν, όπου εντός αυτής, ‘ασφαλίζουν’ (επειδή είναι στενή) π.χ. ένα ρολόι τσέπης ή δυο κλειδιά και δεν υπήρχε ο κίνδυνος να χαθούν αυτά (να πέσουν), όπως υπάρχει από τις μεγάλες κανονικές τσέπες.

Έπειτα, ο Levi άκουσε ξανά τα παράπονα των πελατών του, ότι καθώς εργάζονταν στην φύση, σε ποτάμια, ορυχεία κ.ά., βρώμιζαν εύκολα · ο Levi κάνοντας μια σχετική ανέξοδη έρευνα, διαπίστωσε ότι το σκούρο μπλε χρώμα ήταν αυτό που έδειχνε δυσκολότερα βρώμικο, οπότε μετέτρεψε τα έως τότε μπεζ παντελόνια εργασίας του, που ως χρώμα ήταν κανόνας, σε μπλε και δημιουργήθηκαν τα blue jeans.

Στη συνέχεια ο Levi, άκουσε πάλι τα παράπονα των πελατών, για την ακρίβεια αυτά τα άκουσε μέσω ενός συνεργάτη του, αλλά σημασία έχει ότι έστω και έμμεσα, έστω και μέσω ενός άλλου ‘καναλιού’ άκουσε και απάντησε σε άλλο ένα παράπονο: οι εργάτες χρήστες των παντελονιών του, διαμαρτύρονταν ότι τα παντελόνια μπορεί να ήταν ανθεκτικά ως ύφασμα, αλλά χαλούσαν στα σημεία ραφής και σκίζονταν · τότε ο Levi αφού μελέτησε το πρόβλημα, αποφάσισε και ενίσχυσε τα παντελόνια του με κόπιτσες σε κομβικά σημεία πάνω στις ραφές, και όντως, στην συνέχεια κατέστη εξαιρετικά δύσκολο τα παντελόνια του να σκίζονται. Και έκτοτε, χωρίς άλλες ουσιαστικές αλλαγές, έχουμε τα Levi’s blue jeans, τα οποία από παντελόνι εργασίας, εξελίχθηκαν σε casual καθημερινό ντύσιμο.

 

• Προβλέψτε τις μελλοντικές ανάγκες, σήμερα

Θα πρέπει να αναζητείτε νέους τρόπους να καλύψετε ανάγκες. Διότι εάν καλύπτετε ανάγκες, θα έχετε πελάτες. Όμως οι πελάτες δεν θα σας πουν πάντα τι ακριβώς θέλουν, ούτε μπορεί να γνωρίζουν τι μπορεί να δημιουργηθεί που να είναι χρήσιμο. Ποιος πελάτης, θα μπορούσε πίσω στην δεκαετία του 1980, να σας μιλήσει για προϊόντα και εφαρμογές διαδικτύου; Κανείς, διότι το διαδίκτυο ήταν κάτι πέραν της τότε πραγματικότητας, και ούτε κανείς καταναλωτής είχε την φαντασία να το σκεφτεί.

Θα πρέπει λοιπόν να σκέφτεστε πάντα, νέους τρόπους για δημιουργία νέων προϊόντων που οι καταναλωτές σήμερα αγνοούν και συνεπώς δεν μπορούν καν να τα ζητήσουν από εσάς, και που εάν εσείς φτιάξετε, θα τους καλύψετε μιαν ανάγκη και θα τους κάνετε την ζωή πιο άνετη, πιο βολική, πιο ευχάριστη κ.λπ.

Όπως έλεγε ο ιδρυτής της SONY, ο Akio Morita,  «Το σχέδιό μας είναι να οδηγούμε το κοινό με νέα προϊόντα παρά να τους ρωτάμε τι θέλουν · το κοινό δεν ξέρει τι είναι δυνατό να φτιαχτεί, ενώ εμείς ξέρουμε».

Επίσης όταν ο Henry Ford έφτιαξε χαμηλού κόστους, αξιόπιστα αυτοκίνητα, ο κόσμος συνήθιζε να ρωτάει «Εεε… τι πρόβλημα έχουν τα άλογα;» · ήταν προφανώς ένα στοίχημα του Ford, που το έβαλε και το κέρδισε.

Συνεπώς οι πελάτες σου, το καταναλωτικό κοινό, δεν μπορεί να σου λέει πάντα τι θέλει · κάποιες φορές θα πρέπει να το σκέφτεσαι εσύ για αυτούς. Για να το κάνεις αυτό, χρειάζεται φαντασία, πείρα, ευφυΐα αλλά και ενημέρωση, προκειμένου να ακολουθείς τις σύγχρονες τάσεις.

 

• Αναγνωρίστε τους κινδύνους και αρχίστε να τους διαχειρίζεστε προληπτικά

Δεν μπορεί να είστε ικανοί να προβλέψετε τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν στο μέλλον, σίγουρα όμως μπορείτε να προετοιμαστείτε προκειμένου να προλάβετε κάποια από αυτά. Πρώτα, χρειάζεται να εντοπίσουμε τα πιθανά σημεία κινδύνων, που μπορεί να επιφέρουν αποτυχία στην επιχείρησή μας. Αυτοί οι κίνδυνοι μπορεί να εντοπίζονται στις περιοχές των ανθρώπων, συστημάτων, επιχειρηματικών διαδικασιών, νομικής συμμόρφωσης, ασφάλειας δεδομένων, κ.λπ..

Εάν εξαρτάστε τόσο πολύ σε ένα μόνο άτομο, προμηθευτή, συνεργάτη κ.λπ. ή σε μια πολύ μικρή ομάδα, για την επιτυχία της επιχείρησής σας, τότε ίσως στο μέλλον αντιμετωπίσετε μεγάλα προβλήματα εάν αυτοί από τους οποίους εξαρτάστε, δεν είναι κοντά σας. Παρομοίως, θα πρέπει να βρείτε τα ‘κενά’ στις επιχειρηματικές σας διαδικασίες και να δημιουργήσετε λύσεις, πριν καν αυτά εξελιχθούν σε πραγματικά προβλήματα. Σίγουρα αυτά μπορεί να διαφέρουν σε κάθε επιχείρηση ανάλογα με το είδος της, αλλά ενδεικτικά, αυτά θα μπορούσαν να σχετίζονται με την υποστήριξη πελατών, την αγορά ενός νέου υλικού, την ποιότητα των προϊόντων κ.λπ.. Εσείς, ο επιχειρηματίας δηλαδή, είστε το καλύτερο πρόσωπο, είστε το πρόσωπο που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και κίνητρο, να εντοπίζει τους κινδύνους στην επιχείρησή σας και έχει το συμφέρον να πράξει από νωρίς, για τον περιορισμό αυτών ή και εξάλειψή τους.

Ένα σημαντικό σημείο κινδύνου για πολλές επιχειρήσεις, που συχνά όμως το αγνοούν, είναι η ασφάλεια δεδομένων. Για μερικές επιχειρήσεις δε, η ασφάλεια δεδομένων είναι τόσο κρίσιμη, που εάν τα χάσουν, μπορεί να τους στοιχήσει μέχρι και του να βγουν εκτός. Βρείτε λοιπόν μέτρα πρόληψης.

 

• Ακολουθείτε τις τάσεις που παρουσιάζονται στις ανεπτυγμένες χώρες

Αυτή είναι μια από τις ευκολότερες στρατηγικές. Προκειμένου να μείνετε μπροστά στο παιγνίδι, θα πρέπει να παρακολουθείτε τι συμβαίνει στις ανεπτυγμένες χώρες, τι εξελίξεις υπάρχουν στον τομέα δραστηριότητάς σας. Αυτό μπορείτε εύκολα να το κάνετε με το να διαβάζετε σχετικά άρθρα στο διαδίκτυο, αφού  πρώτα κάνετε μια σχετική αναζήτηση ή βάζοντας και σχετικά Google Alert με τις λέξεις κλειδιά στους τομείς ενδιαφέροντός σας, προκειμένου οι σχετικές ειδήσεις να έρχονται έτοιμες στο e-mail σας.

Για παράδειγμα εάν δραστηριοποιείστε στην πώληση φωτοβολταϊκών πάνελ, μπορείτε να βλέπετε τι συμβαίνει στο πεδίο Solar Energy στην Κίνα, ΗΠΑ ή και Γερμανία. Η Uber πριν πάει σε άλλες, μικρές ή αναπτυσσόμενες χώρες, είχε λανσαριστεί και δοκιμαστεί για μερικά χρόνια στις ΗΠΑ. Παρομοίως, όταν οι τεχνολογίες του video και audio streaming εισήχθησαν και κατέστησαν δημοφιλείς στις ΗΠΑ, ήταν προβλέψιμο ότι κάτι τέτοιο θα ακολουθούσε μετά από κάποιο καιρό και σε άλλες χώρες, σε όλο τον κόσμο. Βλέποντας την διάδοση του downloading, των on line platforms κλπ στις ΗΠΑ, μια επιχείρηση που δραστηριοποιούνταν εδώ στην Ελλάδα ως video club, θα έπρεπε να είχε προβλέψει, ότι σύντομα η δραστηριότητά του, θα εκλείψει ως ανάγκη, και ο επιχειρηματίας θα έπρεπε εγκαίρως να  σκεφτεί, τρόπους προσαρμογής του, έτσι ώστε η επιχείρηση να συνεχίσει να λειτουργεί, με νέες δραστηριότητες.

Όπως περίπου είχε περιγράψει ο Δαρβίνος, πετυχημένο είδος, είναι αυτό που προσαρμόζεται στις επιβαλλόμενες αλλαγές του περιβάλλοντος και συνθηκών και προσαρμόζεται με αποτέλεσμα να επιβιώνει και να αναπτύσσεται.

 

• Να αντιλαμβάνεστε τι συμβαίνει γύρω σας, σε επίπεδο τάσεων

Εάν θέλετε να θωρακίσετε τη νέα επιχείρησή σας, πρέπει να παρακολουθείτε τι συμβαίνει στο περιβάλλον. Πρέπει να αντιλαμβάνεστε τις εξελίξεις που συμβαίνουν γύρω σας, ακόμα και εάν αυτές δεν σχετίζονται με την επιχείρησή σας.

Όλοι γνωρίζουμε πως τα smartphones ‘σκότωσαν’ την βιομηχανία βιντεοκαμερών, και πως συρρίκνωσαν την βιομηχανία φωτογραφικών μηχανών. Οι κατασκευαστές καμερών και φιλμς, βγήκαν εκτός αγοράς: παράδειγμα η πάλαι ποτέ κραταιά Kodak · μια επιχείρηση που υπήρχε για 130 χρόνια και ήταν γίγαντας, απέτυχε να δει το μέλλον και το 2012 χρεοκόπησε. Τα smartphones εκτός από τον ‘φόνο’ των βιντεοκαμερών και φωτογραφικών μηχανών, είναι ένοχα για τον περιορισμό έως εξάλειψη και άλλων έως και σχετικά πρόσφατα πετυχημένων προϊόντων, όπως ήταν τα κινητά τηλέφωνα (για παράδειγμα η πάλαι ποτέ κραταιά NOKIA, σήμερα σχεδόν έχει σβήσει), φορητών συσκευών μουσικής, φορητών παιγνιδοσυσκευών, συσκευών GPS κ.λπ..

Θα πρέπει συνεπώς να παρακολουθείτε τι συμβαίνει γύρω σας και που θα μπορούσε να επηρεάσει πλαγίως, εμμέσως ή σε δεύτερο ή τρίτο χρόνο, τις επιχειρηματικές σας δραστηριότητες.

 

• Προωθείτε την καινοτομία και Εκμεταλλευθείτε το ανθρώπινο δυναμικό σας

Το να προβλέψουμε το μέλλον δεν είναι δυνατόν, αλλά πολλές φορές μπορούμε να το προσεγγίσουμε. ΟΚ, πολλές φορές είναι καλό να μην ανακαλύπτετε τον τροχό εξ αρχής και να ακολουθείτε αυτό που κάνουν οι ηγέτες και πρωτοπόροι, όμως δεν μπορείτε να βασίζεστε πάντα σε αυτό αποκλειστικά. Προκειμένου να είστε επιτυχείς, θα πρέπει κάποιες φορές να καινοτομείτε έως ένα ορισμένο βαθμό, που να σας θέτει μπροστά στο παιγνίδι. Η καινοτομία βέβαια δεν είναι εύκολη και μπορεί να αποτύχετε κάμποσες φορές πάνω στην ανάπτυξή της και ευδοκίμησή της, αλλά από την στιγμή που θα πετύχετε έστω και μια φορά, μπορεί να σας οδηγήσει μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Εφόσον η επιχείρησή σας είναι σχετικά έως και αρκετά μεγάλη, εφόσον απασχολείτε κάποιο προσωπικό, είναι καλό να ισχυροποιήσετε τις προοπτικές του οργανισμού σας, με το να μεγιστοποιήσετε τις δυνατότητες της ομάδας της επιχείρησής σας. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσετε ένα φιλικό περιβάλλον, που θα βοηθάει στην ανάπτυξη νέων ιδεών. Γι’αυτό θα πρέπει να είστε ανοικτοί να ακούτε νέες ιδέες, ανοικτοί στον πειραματισμό, στην ανάπτυξη  της γνώσεως, όπως και στο να αναγνωρίζετε αυτές τις προσπάθειες των υπαλλήλων σας στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας, και να τις επιβραβεύετε βεβαίως.

Σε μια μεγάλη επιχείρηση, συνήθιζαν να ρωτάνε τους υπαλλήλους τους, της χαμηλής βαθμίδας, για το τι θα ήθελαν να βελτιωθεί, καθώς αυτοί είναι που ‘τρέχουν’ την καθημερινότητα της επιχείρησης, και γνωρίζουν που υπάρχει πρόβλημα, καλύτερα από τα μεγαλοστελέχη, όπως ίσως γνωρίζουν και τρόπους επίλυσης. Είναι συνεργάτες σας και γνωρίζουν τα της επιχείρησής σας ή έρχονται σε επαφή με τους πελάτες σας που είναι το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο οποιασδήποτε επιχείρησης ή εργάζονται στην παραγωγή, ένας επίσης ιδιαιτέρως κρίσιμο τομέα · εκμεταλλευτείτε την γνώση και εμπειρία λοιπόν του ανθρώπινου δυναμικού σας, με το να ζητάτε την άποψή τους.
Και δέκα μυαλά, λειτουργούν πολύ καλύτερα από ένα και εκατό μυαλά, λειτουργού καλύτερα από δέκα · μην αρκείστε μόνο στα brain storming με τα μεγαλοστελέχη σας. Δεν ξέρετε με πόσους τρόπους, το ανθρώπινο δυναμικό που ήδη διαθέτετε, μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας.

 

Εν κατακλείδι

Τα πράγματα αλλάζουν ταχύτατα πλέον σε επιχειρηματικό επίπεδο και περιβάλλον και ακόμα και μια επιχείρηση που σήμερα είναι πετυχημένη και ισχυρή, δεν εγγυάται ότι θα υπάρχει μετά από μερικά χρόνια. Το μέλλον δεν προβλέπεται αλλά κάθε επιχείρηση μπορεί να κάνει κάποια πράγματα που θα την βοηθήσουν να το προσεγγίσει και να είναι καλύτερα προετοιμασμένη και θωρακισμένη. Οι παραπάνω 8 στρατηγικές και πρακτικές, είναι δοκιμασμένες και σε κάποιο βαθμό, χωρίς να εγγυούνται, ωστόσο ενδυναμώνουν την μελλοντική προοπτική της επιχείρησης που τις χρησιμοποιεί και μπορούν να την θέσουν μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Χρησιμοποιήστε τες!

27.01.2018 /της Χρύσας Σωτηράκη, Λογίστρια–Φοροτεχνικός–Σύμβουλος επιχειρήσεων της ομάδας «LOLplus – Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις» www.lolplus.gr 



• Η μόδα των Ι.Κ.Ε.

Related posts