8 Μαΐου 2024

Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε η θερινή εκπτωτική περίοδος

Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε η θερινή εκπτωτική περίοδος

Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε η θερινή εκπτωτική περίοδος: Αυτό συμπέρανε στην περιοδική της έρευνα για τις καλοκαιρινές εκπτώσεις η Συνομοσπονδία Εμπόρων Ελλάδος.

Αναλυτικότερα, η έρευνά της διεξήχθη σε τυχαίο δείγμα 250 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Επίσης, καταγράφηκαν οι απόψεις πολλών Εμπορικών Συλλόγων από όλη τη χώρα.

Συνολικά, η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος από την άποψη των πωλήσεων των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 53,9% των εμπόρων πραγματοποίησε χαμηλότερες πωλήσεις από τις περσινές, ενώ το 31,7% είδε τις φετινές πωλήσεις στη διάρκεια των εκπτώσεων να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με πέρσι ενώ μόλις το 13,6% σημείωσε αύξηση.

Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε η θερινή εκπτωτική περίοδος

Ωστόσο, η εικόνα αυτή δεν ήταν ενιαία και συνολικά. Μεταξύ των κλάδων συναντούνται διαφορές, που έχουν να κάνουν με τις καταναλωτικές συνήθειες σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα. Πιο συγκεκριμένα, ο κλάδος των καλλυντικών παρουσιάζει μια ιδιαίτερη δυναμική, ενώ διακρίνεται αισθητά η ένδυση από την υπόδηση με τη δεύτερη να κινείται σε σαφώς καλύτερα επίπεδα.

Η μείωση στις πωλήσεις δεν αφορά όλες τις επιχειρήσεις με την ίδια ένταση αν και οι περισσότεροι έμποροι δήλωσαν μείωση άνω του 40%.

040914-6Στην έρευνα της ΕΣΕΕ, καταγράφονται και οι εκτιμήσεις των Εμπορικών Συλλόγων για την αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων. Από αυτές τις εκτιμήσεις των Συλλόγων, στην Αθήνα (κέντρο) ‘βλέπουν’ μείωση έως 10%, στην Θεσσαλονίκη (κέντρο) μείωση 10 με 15%, στον Πειραιά μείωση 11 με 20% και γενικότερα, σε 67 περιοχές πανελλαδικά μεταξύ των οποίων και αρκετές σε τουριστικά σημεία, παρατηρείται κάμψη και δη σημαντική, συνήθως διψήφια. Είναι ενδεικτικό ότι από αυτές τις 67 περιοχές, φαίνεται αύξηση μόλις σε πέντε, εκ των οποίων η μία είναι η Γλυφάδα, που ως γνωστόν, οι κάτοικοί της είναι υψηλοτέρου μέσου εισοδήματος, με υπολογιζόμενη αύξηση έως 10%.

Στην έρευνα της ΕΣΕΕ αναφέρεται επίσης ότι «η υποχώρηση του κύκλου εργασιών τον Μάιο ήταν η χειρότερη των τελευταίων τεσσάρων ετών, γεγονός που αποτέλεσε δυσάρεστη έκπληξη», το οποίο το μεταφέρουμε ως ένδειξη περί της ‘ανάκαμψης’ που αρέσκονται να λένε οι πολιτικοί.

Όσον αφορά στο θέμα του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές, γενικότερα, άνοιξαν λίγα καταστήματα και σε αυτά που άνοιξαν, υπήρξε σχετική ταύτιση των απόψεων των επιχειρηματιών αναφορικά με τις επιπτώσεις του ανοίγματος στα έσοδα της επιχείρησης τον Ιούλιο και τον Αύγουστο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.

Αναλυτικότερα, το 49% και το 54% των επιχειρήσεων είδε τα έσοδά του να μειώνονται τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αντίστοιχα, σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Μόλις το 18% των επιχειρήσεων δήλωσε αύξηση στα έσοδα, ενώ το υπόλοιπο 32% – 33% δήλωσε στασιμότητα.

Λάβετε δε υπόψη σας, λέμε εμείς (Tax Coach) ότι τα αποτελέσματα της πλειοψηφίας των καταστημάτων που άνοιξαν τις Κυριακές, έδειξαν μείωση του τζίρου κατά κύριο λόγο, δευτερευόντως στασιμότητα σε σχέση με έναν χρόνο πριν, δουλεύοντας περισσότερες ημέρες σε σχέση με ένα χρόνο πριν που δεν λειτουργούσαν τις Κυριακές και όντας, έχοντας ανοίξει λίγα. Φανταστείτε να είχαν ανοίξει και πολλά, οπότε ο τζίρος αναπόφευκτα να διανέμονταν: η κάμψη που θα είχαν διαπιστώσει θα ήταν πολύ εντονότερη.

>>>•<<<

Ίσως σας ενδιαφέρουν και τα ακόλουθα άρθρα:
✎ Δυσοίωνες οι πρώτες εβδομάδες των θερινών εκπτώσεων
✎ Γιατί κ. Τζήμερε να είναι ανοικτά γενικευμένα τα καταστήματα τις Κυριακές;
✎ ΙΜΕ – ΓΣΕΒΕΕ: Κάθε πέρσι και καλύτερα

Related posts