19 Αυγούστου 2024

Προτάσεις do and don’t στο σχεδιασμό ιστοσελίδων

Προτάσεις do and don’t στο σχεδιασμό ιστοσελίδων

Συμβουλές για το σχεδιασμό ιστοσελίδων. Λάθη και πρακτικές που πρέπει να αποφεύγονται, προτάσεις do and don’t.σχεδιασμό ιστοσελίδων

  1. Υπερβολικά φορτωμένη αρχική σελίδα

    Θα έχετε δεί τέτοια websites – υπάρχει τόσο μεγάλος όγκος πληροφοριών στην κεντρική σελίδα που δεν ξέρεις από που να αρχίσεις.

    Απλοποιήστε τη διαδικασία και φτιάξτε ένα ξεκάθαρο πλάνο του πού θέλετε να πάνε οι επισκέπτες σας. Με άλλα λόγια, κάντε τη ζωή τους πιο εύκολη, Keep it simple! Ξεκινήστε αφαιρώντας περιττά εικονίδια, κουμπιά, banners κλπ: αναρωτηθείτε, τα χρειάζομαι όλα αυτά; Κρατώντας την αρχική σελίδα σας λιτή θα καταφέρετε τελικά να πείσετε τους επισκέπτες σας να ξανάρθουν.

  2. Κινούμενες εικόνες clipart

    Τη δεκαετία του 90 ήταν της μόδας, σήμερα θεωρούνται ενοχλητικές, αν όχι οπισθοδρομικές. Αν πρέπει ντε και καλά να χρησιμοποιήσετε κινούμενες εικόνες, χρησιμοποιείστε εικόνες που επαναλαμβάνονται το πολύ 3 φορές. Ο σκοπός είναι να μαγνητίσετε το βλέμα του επισκέπτη, όχι να το αποσπάτε από το περιεχόμενο.

  3. Contrast, contrast, contrast

    Ακόμα και σε επαγγελματικές ιστοσελίδες παρατηρείται κάποιες φορές το …θανάσιμο αμάρτημα της κακής χρήσης αντίθεσης. Είτε το φόντο είναι πολύ περίπλοκο και έντονο, είτε το φόντο είναι πολύ κοντά χρωματικά με το κείμενο, το αποτέλεσμα είναι ένα: Η σελίδα δεν διαβάζεται.

  4. Υπό κατασκευή

    Υπό μια έννοια, οι πλειοψηφία των ιστοσελίδων είναι υπο κατασκευή εφ’όσον ένας ιστότοπος είναι ένας «ζωντανός οργανισμός» που εξελίσσεται συνεχώς. Πάντως, το να έχετε στην επικεφαλίδα σας ή σε περίοπτη θέση στο site σας την ένδειξη «Under Construction» (= Υπό κατασκευή) μάλλον απωθεί τους επισκέπτες σας. Αποφύγετέ το. Ίσως η ένδειξη «beta» διακριτικά τοποθετημένη δίπλα στον τίτλο αρκεί.

  5. Μουσική στο background

    Το να βάλετε μουσική που παίζει αυτόματα και απροειδοποίητα με το που μπαίνει κανείς στην ιστοσελίδα σας όχι μόνο αυξάνει το χρόνο που χρειάζεται για να φορτώσει η ιστοσελίδα: αυξάνει και την αρτηριακή πίεση του επισκέπτη, ο οποίος προσπαθεί εις μάτην να βρει τρόπο να κλείσει τη μουσική και εν τέλει απλά κλείνει τη σελίδα σας.

  6. Αρχεία PDF ή Word, αντί για κείμενο

    Ποιός ο λόγος να έχετε μια ιστοσελίδα και να ανεβάζετε τα κείμενά σας μόνο σε αρχεία PDF (Acrobat) ή Word; Οι χρήστες επισκέπτονται μια ιστοσελίδα για να βρουν πληροφορίες και μάλιστα όσο πιο άμεσα γίνεται. Ποιός θα μπει στη διαδικασία να κατεβάσει το άρθρο σας και να πρέπει να το ανοίξει μετά για να το διαβάσει;

  7. Ορθογραφία / σωστή χρήση του λόγου

    Αρνητική εντύπωση κάνει στον επισκέπτη όταν πέφτει σε ιστοσελίδες, ιδίως επαγγελματικές, με τραγικά ορθογραφικά λάθη! Δεν είναι κακό να χρησιμοποιήσετε ένα λεξικό ή ακόμα να ψάξετε στο Google την ορθογραφία μιας λέξης.

  8. Υπερβολική χρήση Flash

    Το flash αν και σχετικά ξεπερασμένο, έχει συγκεκριμένες χρήσεις (π.χ. image slider). Το να αντικαταστήσει το περιεχόμενο σας, ΔΕΝ είναι μια από αυτές: Αφού περιμένω είκοσι δευτερόλεπτα να τελειώσει η κοινότυπη εισαγωγή από γραμμές που κουνιούνται ή stock φωτογραφίες που πηγαινοέρχονται, κάνω κλικ σε ένα σύνδεσμο και περιμένω άλλα πόσα δευτερόλεπτα με βαρετά διαστημικά εφέ μέχρι να εμφανιστεί το περιεχόμενο.

  9. Η αξία του κενού

    Εκτιμήστε τη σημασία του κενού χώρου. Αφήστε επαρκές κενό ανάμεσα σε παραγράφους, γύρω από εικόνες κλπ: πόσο ενοχλητικό είναι οταν βλέπετε σε ένα άρθρο το κείμενο να εφάπτεται πάνω στην εικόνα!

  10. Χρήσιμο footer

    Το footer της σελίδας καλό είναι να περιέχει χρήσιμους συνδέσμους, το μενού πλοήγησης, τελευταίες αναρτήσεις, τελευταία σχόλια και όχι ένα απλό «Copyright: my website 2007-2011″

πηγή makeweb.gr

 

✎✎✎ Δείτε ακόμη…

Τι ακριβώς είναι το Content Marketing και πως μπορεί να αυξήσει τους πελάτες σας;

Διαπραγματεύσεις: Βασικοί Κανόνες, για Επιτυχή Αποτελέσματα

Related posts