4 Σεπτεμβρίου 2024

Σύγχρονο Βιογραφικό για αυξημένη επιτυχία!

Σύγχρονο Βιογραφικό για αυξημένη επιτυχία!

Οι τάσεις αλλάζουν στα πάντα, έτσι γίνεται και στα Βιογραφικά. Σκοπός των Βιογραφικών είναι να τραβήξουν την προσοχή και προκειμένου να το κάνουν αυτό, βάζουν φωτογραφίες ή QR codes που παραπέμπουν σε κάποια ιστοσελίδα /  blog κ.λπ.

Όμως κάποια πράγματα δεν βγαίνουν ποτέ εκτός μόδας: όπως για παράδειγμα η περιγραφή της εργασιακής σας εμπειρίας (αφού ψάχνετε για εργασία, είναι κάτι που ζητάνε οι επιχειρήσεις που θέλουν να πληρώσουν κάποια θέση), διότι εξ αυτής, θα συμπεράνουν σε πρώτη φάση, την πιθανή χρησιμότητά σας στον οργανισμό τους.

Επιπρόσθετα, ένας καθαρός, μοντέρνος σχεδιασμός και ορισμένη συνοπτική εξιστόρηση περί των πεπραγμένων σας, μπορούν να δώσουν την απαραίτητη ώθηση προς το επόμενο στάδιο, ήτοι την συνέντευξη. Και όλα αυτά σε μια σελίδα.

Γνωρίζετε όλοι σας ότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, αλλά μπορείτε να κάνετε το Βιογραφικό σας να ξεχωρίσει, ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές.

1. Προσέξτε την Φόρμα

Η σχεδίαση παίζει ρόλο. Αυτό που θέλετε είναι μια ισορροπημένη, απαλή, καθαρή εμφάνιση που να φαίνεται αρκετά όμορφη προκειμένου να ξεχωρίσει. Προσθέτοντας λίγες πινελιές χρώματος, αποτελεί έναν εύκολο τρόπο να κάνετε το Βιογραφικό σας λίγο πιο ενδιαφέρον για τον αναγνώστη του, χωρίς όμως να υπερβάλλετε και αντί να του κάνετε καλό, το κουράσετε. Επίσης σκεφτείτε για λίγο το font (γραμματοσειρά) που θα επιλέξετε. Για παράδειγμα, η Times New Roman παρόλο που δείχνει ‘επίσημη’ είναι ξεπερασμένη και βαρετή, ενώ μια καθαρή, κομψή γραμματοσειρά δίνει μια πιο σφιχτή και to the point παρουσίαση.

2. Κάντε το άνω μέρος να μετράει

Με το πλήθος των βιογραφικών που συχνά λαμβάνουν οι επιχειρήσεις όπως και τον λίγο διαθέσιμο χρόνο, οι αρμόδιοι για την πρώτη επιλογή μεταξύ των βιογραφικών, στέκονται στο τι αναφέρεται σε κάθε ένα από αυτά, στο άνω 1/3 του βιογραφικού και από την εικόνα που λαμβάνει εκεί, αποφασίζει άμεσα εάν θα διαβάσει και το υπόλοιπο ή όχι.
Κάντε λοιπόν το δικό σας να κεντρίζει την προσοχή: Κατευθύνετε τον αναγνώστη σε μέρη όπου μπορεί να έχετε δείγματα του εργασιακού σας προϊόντος — LinkedIn, ένα προσωπικό website – και προσθέστε το τηλέφωνό σας και το email σας. Συμβουλή: εάν ακόμα χρησιμοποιείτε λογαριασμό για το email σας στο Hotmail ή στο Yahoo!, είναι καιρός να ανοίξετε έναν λογαριασμό στο Gmail – ή αν είναι δυνατόν ένα email που να είναι του website σας. Με το να έχετε λογαριασμό email στο Yahoo, Hotmail, μπορεί ενδεχομένως να δώσει την εικόνα ότι ζείτε στο παρελθόν, ενώ μια διεύθυνση στα Gmail, καθώς η Google, έχει πολλές εφαρμογές που απευθύνονται σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες, δείχνει πιο σύγχρονη και περισσότερο business oriented.

3. Προωθήστε το Brand σας

Το Brand που προσπαθείτε να ‘ πουλήσετε’  μέσω του Βιογραφικού σας είναι ο εαυτός σας. Πρέπει λοιπόν στο άνω μέρος που προσέχουν σε πρώτη φάση οι αναγνώστες των βιογραφικών και βάσει αυτής της εικόνας αποφασίζουν εάν θα διαβάσουν και το υπόλοιπο, να δείξετε εν συντομία τι μπορείτε να κάνετε για τον εργοδότη σας: μια σύνοψη των προσόντων σας μπορεί να είναι ιδιαιτέρως χρήσιμη. Το νόημα σε αυτό το μέρος του Βιογραφικού, είναι να δώσετε έμφαση αυτά που δεν θα θέλατε ο δυνητικός εργοδότης σας, τυχόν να μην δει (σχετικά με εσάς).

4. Δώστε έμφαση σε κομβικές ικανότητες

Επίσης κοντά στην κορυφή του Βιογραφικού, κεντρίστε την προσοχή του στελέχους HR που διαβάζει το Βιογραφικό, με το να δίνετε έμφαση σε κάποιες βασικές σας κομβικές ικανότητες. Με το να κάνετε κάτι τέτοιο, ισχυροποιείτε την αξία που μπορείτε να φέρετε στον ρόλο της ζητούμενης εργασίας.

Εάν αναζητάτε εργασία σε διάφορες θέσεις, διαφορετικές μεταξύ τους, αυτό το τμήμα θα πρέπει να το δουλεύετε ξεχωριστά, ανάλογα με την θέση που διεκδικείτε, έτσι ώστε να δώσετε έμφαση σε ικανότητες που σχετίζονται με την κάθε συγκεκριμένη θέση, ξεχωρίζοντάς σας έτσι, στα μάτια του αξιολογητή του βιογραφικού, με την πρώτη ματιά.

Ένα κόλπο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, είναι να κάνετε mirroring (καθρέφτισμα) λέξεις κλειδιά που έχουν χρησιμοποιηθεί και στην αγγελία εργασίας (του εργοδότη), που αναφέρει τι ζητάει από τους υποψήφιους για την εν λόγω θέση. Προφανώς για να κάνετε το ‘καθρέφτισμα’ θα πρέπει να έχετε τις αντίστοιχες γνώσεις.

Προσέξτε επίσης:  στο μέρος αυτό, είναι καλό να αναγράφετε hard skills που είναι αυτά που ζητούνται εντόνως για την καλύτερη απόδοση του ρόλου –  θέση εργασίας και να μην αναφέρετε soft skills. Soft skills, είναι φερειπείν “μαθαίνω γρήγορα”, “σκληρά εργαζόμενος”, ”πολύ καλή εργασιακή συμπεριφορά”, φράσεις με άλλα λόγια που δείχνουν μια ευρύτερη χρησιμότητά σας προς την επιχείρηση, αλλά επειδή είναι φράσεις χιλιοειπωμένες και που συχνά γράφονται χωρίς να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, οι αξιολογητές των βιογραφικών δεν τους δίδουν σημασία. Ωστόσο προσέξτε ότι μια εξειδικευμένη γνώση στο πεδίο της τεχνολογίας ή και στα social media, είναι συχνά πυκνά επιθυμητή σε πολλές εργασίες στην σημερινή εποχή (… και όχι, το να αναφέρετε ότι γνωρίζετε το Microsoft Office δεν μετράει ιδιαιτέρως σήμερα).

 

5. Δώστε έμφαση στην Απόδοση

Σε ένα τμήμα HIGHLIGHTS (Καλύτερες ή Σημαντικότερες Στιγμές), δώστε μια περίληψη του τι έχετε καταφέρει. Αυτό αποτελεί άλλο ένα τμήμα, το οποίο θα πρέπει να διαμορφωθεί ανάλογα με τη θέση που απευθύνεστε (δηλαδή δεν θα είναι κοινό για όλες τις θέσεις που διεκδικείτε). Όπως καταλαβαίνετε, θα πρέπει να δώσετε έμφαση σε σημεία κλειδιά και επιτεύγματά σας, που σχετίζονται με την θέση εργασίας, για την οποία θα στείλετε βιογραφικό. Για παράδειγμα, εάν πήρατε προαγωγή, γιατί; (αναφέρετε: Προήχθησα διότι πέτυχα αυτό). Εάν εξοικονομήσατε χρήματα στο τμήμα σας, γράψτε πόσα ήταν αυτά. Εάν ηγηθήκατε ένα σημαντικό project, αναφέρετέ το και πως.
Αναφέραμε τα παραπάνω ως παραδειγματάκια, του τι πρέπει να αναφέρετε στο τμήμα αυτό.

Εάν έχετε πρόβλημα στο τι να πρωτοαναφέρετε σε αυτό το τμήμα, στην περίπτωση δηλαδή που έχετε πολλά που θα μπορούσατε να αναφέρετε στο εν λόγω πεδίο, τότε προκειμένου να ξεμπλοκάρετε την γραφή του Βιογραφικού σας, ανατρέξτε με την μνήμη σας στα σημαντικότερα, που θα μπορούσαν να είναι αυτά για τα οποία οι συνεργάτες σας σας έπλεξαν το εγκώμιο ή οι εργοδότες σας. Σκεφτείτε “Ποιες είναι οι σούπερ δυνάμεις σας;” Διαφοροποιήστε αυτό το τμήμα από την περίληψη στην κορυφή, εστιάζοντας σε μετρήσιμα μεγέθη, σε επιτεύγματα με νούμερα, που να έχουν το σύμβολο του € ή και του ποσοστού %.

6. Παρουσιάστε ορισμένα Σημεία Κλειδιά από την εργασία σας

Όταν πάτε στο τμήμα με την Εργασιακή σας Εμπειρία (Work Experience), μην βάλετε απλώς τίτλους των εργασιών που κάνατε και περιόδους. Φροντίστε σε λίγες γραμμές να ξεκαθαρίσετε το στόρι που διηγείστε προς τους υπεύθυνους προσλήψεων που διαβάζουν τα βιογραφικά. Πότε αλλάξατε πεδία; Γιατί πήρατε προαγωγή; Που σκοπεύετε να πάτε στο μέλλον;

Έπειτα, χρησιμοποιείστε bullets για να υποστηρίξετε τα προαναφερθέντα με σχετικά δεδομένα και νούμερα. Ο μόνος τρόπος να κάνετε τον εαυτό σας μέσα από το Βιογραφικό σας, να φαίνεται μοναδικός, είναι να αναφέρετε πράγματα που κάνατε, πέραν του αναμενόμενου. Τα στατιστικά είναι ένας εύκολος τρόπος να αποδείξεις ότι έκανες περισσότερα από όσα απαιτούσε η θέση εργασίας σου.

7. Διατηρείστε ελεγχόμενο το timeline σας

Το Βιογραφικό σας πρέπει να είναι μια επιλογή της πιο πρόσφατης σχετικής εργασιακής σας ιστορίας. Εάν δεν εισέρχεστε τώρα στην αναζήτηση εργασίας ή εάν έχετε λίγο χρόνο, τότε προφανώς η απουσία πολλών εργασιών, δεν σας αφήνει περιθώρια επιλογής, αφού θα πρέπει να αναφέρετε τις λιγοστές εργασίες, στις οποίες έχετε εμπλακεί, λόγω του νεαρού σας. Όμως εάν έχετε πολλά χρόνια στην εργασία, μην ασχολείστε με εργασίες πολύ παλαιότερες ή /  και άσχετες με την συγκεκριμένη θέση εργασίας, για την οποία θα στείλετε το Βιογραφικό σας.
Επίσης μπορείτε να αποφεύγετε να αναφέρετε τις ημερομηνίες αποφοίτησης. Δεν υπάρχει λόγος να δίδεται την ευκαιρία σε ένα στέλεχος προσλήψεων να σας απορρίψει επειδή είστε πολύ νέος ή αρκετά μεγάλος.

Κατεβάστε την φόρμα του εν λόγω Βιογραφικού σε μορφή pdf, ΕΔΩ. Εάν το θέλετε σε word, το κατεβάζετε τοπικά ως pdf και μετά, το μετατρέπετε σε doc με κάποια on line εφαρμογή (στο internet).

TaxCoach Εργασία: Αγγελίες και Χρήσιμα υποστηρικτικά Άρθρα

Related posts