Τείνει προς Αποπληθωρισμό η Ευρωζώνη; Ο πληθωρισμός σε ετήσια βάση στην Ευρωζώνη τον Σεπτέμβριο του 2014 διαμορφώθηκε σε 0,3%, υποχωρώντας έναντι του 0,4% του Αυγούστου.
Αυτός ο ρυθμός ετήσιας μεταβολής (0,3%) που παρατηρήθηκε τον Σεπτέμβριο, αποτελεί τον χαμηλότερο που έχει καταγραφεί από τον Οκτώβριο του 2009.
Σε μηνιαία βάση ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη ήταν 0,4% τον Σεπτέμβριο του 2014.
Για τη σύγκριση, ένα χρόνο πριν (τον Σεπτέμβριο του 2013), ο πληθωρισμός της Ευρωζώνης σε ετήσια βάση ήταν αντίστοιχα, 1,1%.
Τα παραπάνω στοιχεία καταγράφει η Eurostat, όπως και τα ακόλουθα:
Τον Σεπτέμβριο του 2014, παρατηρήθηκαν αρνητικοί ετήσιοι ρυθμοί στην Βουλγαρία (-1,4%), Ελλάδα (-1,1%), Ουγγαρία (-0,5%), Ισπανία (-0,3%), Ιταλία, Σλοβενία και Σλοβακία (όλες τους με -0,1%).
Από την άλλη μεριά οι υψηλότεροι αυξητικοί ετήσιοι ρυθμοί καταγράφηκαν στην Ρουμανία με 1,8%, στην Φινλανδία με 1,5% και στην Αυστρία με 1,4%.
Συγκρινόμενος με τον Αύγουστο του 2014, ο ετήσιος πληθωρισμός έπεσε σε 17 κράτη, παρέμεινε σταθερός σε δύο και αυξήθηκε σε εννέα.
Στην Ευρωζώνη, οι μεγαλύτερες ανοδικές επιδράσεις στον ετήσιο πληθωρισμό προήλθαν από την κατηγορία Εστιατορίων & Καφέ με +0,09 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.), ενοίκια με +0,07 π.μ. και επισκευές και συντηρήσεις οχημάτων με +0,05 π.μ., ενώ οι εντονότερες πτωτικές επιδράσεις προήλθαν από τα καύσιμα για μεταφορές (-0,21 π.μ.), τηλεπικοινωνίες (-0,12 π.μ.) και αέριο (-0,08 π.μ.).
Η αδύναμη δύναμη τιμολόγησης επηρεάζει πολλές μεγάλες επιχειρήσεις. Για παράδειγμα αναφέρουμε την μεγάλη εταιρεία στον τομέα τροφίμων, την NESTLE της οποίας οι πωλήσεις έπεσαν κατά 3,1% στο εννεάμηνο, επηρεαζόμενες από την χαμηλή καταναλωτική ζήτηση που με την σειρά της, επηρεάζει την δυνατότητα της επιχείρησης να αυξήσει τις τιμές. Η ίδια η εταιρεία αναφέρει την αγορά της Ευρώπης ως ιδιαίτερα δύσκολη.
Στέλεχος της NESTLE ανάφερε ότι η εταιρεία δεν έχει τιμολογιακή δύναμη στην Δυτική Ευρώπη, που αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των πωλήσεών της. Ορισμένοι μεγάλοι λιανοπωλητές πιέζουν για μείωση των τιμών των προϊόντων λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων super markets.
>>>•<<<
Ίσως σας ενδιαφέρει και το ακόλουθο άρθρο: