Πρόσφατα δημιουργήθηκε κανονικά, με εγγραφή στο ΓΕΜΗ, μια νέα ΙΚΕ, η TESLA Greece. Πολλά μέσα ενημέρωσης αναφέρθηκαν στην σχετική εξέλιξη, και μιλούσαν με ενθουσιασμό, ότι η αμερικάνικη πρωτοπόρος εταιρία, επέλεξε την Ελλάδα, για κάποια σημαντική δραστηριότητα, διαβάζοντας κυρίως για ανάπτυξη έρευνας. Και η εν λόγω ‘οπτική’ στηρίχτηκε στο ότι η έδρα της εταιρίας Tesla Greece, όπως αναφέρθηκε, θα είναι εντός του ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ, του γνωστού ελληνικού ερευνητικού κέντρου.
Διαβάσαμε επίσης ότι η εταιρία ιδρύθηκε ως ΙΚΕ, και το κεφάλαιό της είναι λίγο πάνω από $700 χιλ..
Διάβασαμε λοιπόν, ότι θα έχει να κάνει με έρευνα, προφανώς σε συνεργασία με τον ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ, στα διάφορα πεδία δραστηριοποίησής της (ηλεκτροκινητήρες, ενέργεια, ηλιακά πάνελς, πύραυλοι).
Όμως εμείς στο TaxCoach, νομίζουμε, ότι έστω και εάν σχετίζεται σε κάποιο βαθμό με έρευνα, κάτι που δικαιολογείται με την επιλογή του χώρου στον ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ, ωστόσο θεωρούμε ότι μάλλον το κυρίως αντικείμενο της νέας εταιρίας, θα είναι πιο “πεζό” αλλά πρακτικό για την ίδια. Ποιο;
Ψάχνοντας είδαμε με την αναζήτηση TESLA, Greece, αποτέλεσμα από το Google από το site της ίδιας της TESLA, δείτε ΕΔΩ, όπου τι είναι;
Είναι TESLA Supercharges in Greece, όπως και σε πολλές άλλες χώρες, π.χ. στην Τουρκία, δείτε αντίστοιχα ΕΔΩ.
Φαίνεται λοιπόν ότι η TESLA, στα πλαίσια του να καταστήσει λειτουργικότερα τα αυτοκίνητά της, στήνει παγκοσμίως δίκτυο με ταχυφορτιστές της, έτσι ώστε τα αυτοκίνητά της, να μπορούν να φορτίζουν, γρήγορα, και προφανώς αντιμετωπίζει έτσι ένα λειτουργικό μειονέκτημα που είχε έως σήμερα: Εάν αυτοκίνητο TESLA ήθελε να φορτίσει ευρισκόμενο στην Ελλάδα, στην Τουρκία και σε πολλές άλλες χώρες, δεν θα υπήρχαν φορτιστές (βάσεις φόρτισης) για να φορτίσουν ή και να υπήρχαν (π.χ. στην Ελλάδα, εδώ στην Αθήνα, στην αρχή της οδού Καλλιρρόης, έχουν φτιάξει έναν σταθμό ηλεκτρικής φόρτισης, δηλαδή έναν χώρο που ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να πάει στο πλάι του δρόμου, σαν χώρος πάρκινγκ, που έχει έναν ηλεκτρικό φορτιστή. Βεβαίως, η θέση αυτή, είναι μονίμως κατειλημμένη από άλλα αυτοκίνητα, ως μία θέση παρκαρίσματος, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα…) και να υπήρχαν λοιπόν φορτιστές, θα ήθελαν σχετικά αρκετό χρόνο για να φορτίσει πλήρως το αυτοκίνητο. Ψάχνοντάς το στο google, είδαμε ότι για να φορτίσει πλήρως ένα αυτοκίνητο TESLA, από “απλές” βάσεις φόρτισης, χρειάζονται περί των 10 ωρών · δεν είναι λίγο.
Προφανώς, η TESLA έχει δημιουργήσει superchargers, ήτοι ταχυφορτιστές, που ο χρόνος φόρτισης θα είναι πολύ συντομότερος από τους άλλους, ας πούμε απλούς φορτιστές. Και όντως, ψάχνοντας πάλι σχετικά στο google, είδαμε ότι οι TESLA Superchargers φορτίζουν ένα αυτοκίνητο που η φόρτισή του έχει πέσει στο 20%, σε έως 90 λεπτά· είναι λοιπόν όντως, σημαντικά ταχύτεροι από τους, ας πούμε συμβατικούς φορτιστές.
Συνεπώς, πιθανολογούμε ότι η Telsa Greece, όπως και η Tesla Turkey, όπως και Tesla άλλων χωρών, θα έχουν ως κύριο αντικείμενο, την ανάπτυξη των TESLA Superchargers, σε κάθε χώρα. Διότι για να εγκατασταθούν TESLA Superchargers στην Ελλάδα και σε κάθε χώρα, δεν μπορεί να γίνει απευθείας από την αμερικάνικη TESLA, αλλά προφανώς χρειάζεται και απαιτείται νομικά, μια μικρή τοπική εταιρία, θυγατρική της TESLA, με αυτό το αντικείμενο.
Τώρα, αν θα έχει και άλλο αντικείμενο, προφανώς θα είναι δευτερεύον. Όσον αφορά δε στο θέμα της έρευνας, η ίδια η TESLA έχει στην έδρα της, ερευνητικό κέντρο περιοπής, και προφανώς, δεν θα χρειάζεται κάποια “βοήθεια” από ένα ερευνητικό κέντρο του μεγέθους και των μέσων που έχει ο ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, που βεβαίως για τα ελληνικά δεδομένα, καλός είναι – για την TESLA όμως, δεν νομίζουμε ότι είναι αναγκαία μια τέτοια συνεργασία (σε επίπεδο έρευνας).
Στην κάτω φωτογραφία, TESLA Superchargers: