Χιλιάδες πολίτες κατέφυγαν στον τραπεζικό μεσολαβητή
Περισσότερες από 9.600 τηλεφωνικές κλήσεις και επισκέψεις στα γραφεία του, εκ των οποίων 8.457 αφορούσαν συναλλαγές ιδιωτών, 563 επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις και 585 συναλλαγές επενδυτών, δέχθηκε το 2013 το Γραφείο Μεσολαβητή Τραπεζικών Επενδυτικών Υπηρεσιών (ΜΤΕΥ), σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση πεπραγμένων που δημοσιεύτηκε.
Όπως αναφέρει στο προλογικό σημείωμα ο Μεσολαβητής Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών, Δημήτρης Παυλάκης, το Γραφείο έλαβε επίσης 1.508 γραπτά παράπονα. Από αυτά, 1.214 αφορούσαν τραπεζικές συναλλαγές ιδιωτών, 183 επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων και 111 επενδυτικές συναλλαγές. Συνολικά, το 2013 διεκπεραιώθηκαν 1.894 γραπτές υποθέσεις. Επίσης, καταγράφηκαν 21.000 περίπου επισκέψεις στην ιστοσελίδα του θεσμού (www.hobis.gr).
Όπως επισημαίνει, κατά το παρελθόν έτος, σημαντικός αριθμός των υποθέσεων που απασχόλησαν τον θεσμό τελούσε σε απόλυτη συνάρτηση με τη γενικότερη κατάσταση στη χώρα μας και την εν γένει συρρίκνωση του όγκου των τραπεζικών και επενδυτικών εργασιών, ως εκ τούτου οι τηλεφωνικές κλήσεις / επισκέψεις και τα γραπτά παράπονα που έλαβε ο ΜΤΕΥ ήταν αισθητά μειωμένα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2012 αλλά και λόγω της τροποποίησης των διατάξεων του Ν. 3869/2010 αναφορικά με τη διαδικασία εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Πολλά αιτήματα αφορούσαν ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών και τη μετατροπή δανείων χορηγηθέντων σε ελβετικό φράγκο, τόσο ιδιωτών όσο και επιχειρηματιών. Συνήθεις ήταν οι διαφωνίες ως προς την παροχή πρόσθετων εξασφαλίσεων, λόγω μείωσης της αξίας των υπέγγυων ακινήτων, καθώς και ο συμψηφισμός ληξιπρόθεσμων οφειλών δανειοληπτών με το υπόλοιπο λογαριασμών τους καταθέσεων, κοινών ή ατομικών ή μισθοδοσίας και η ανάκληση της εντολής παρακράτησής της.
Επίσης, αφορούσαν καταγγελίες συμβάσεων δανείων ή πιστωτικών καρτών σε περίπτωση αίτησης των συναλλασσομένων για ένταξή τους στον Ν. 3869/2010 περί ρύθμισης των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων, την αναγκαστική εγγραφή βαρών σε ακίνητα των οφειλετών και την απόρριψη αιτημάτων χορήγησης πιστώσεων ή αύξησης ορίου. Συχνές ήταν ακόμα οι διαμαρτυρίες σχετικά με τον τρόπο όχλησης από εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Στο πλαίσιο του Ν. 3869/2010 περί ρύθμισης των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων και μέχρι τον Ιούνιο του 2013, το Γραφείο του Μεσολαβητή λειτούργησε για τέταρτη συνεχή χρονιά ως συνδράμων φορέας για την εξωδικαστική ρύθμιση οφειλών των υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων.
Ακόμα, το Γραφείο απασχόλησαν θέματα σχετικά με την απορρόφηση-εξυγίανση πιστωτικών ιδρυμάτων, την κατάργηση των προνομίων τους (π.χ. επιβαρύνσεις δανειοληπτών, όπως έξοδα άρσης υποθήκης, που δεν είχαν υπολογίσει) και την εγγύηση των καταθέσεων και γίναμε αποδέκτες αρκετών παραπόνων που σχετίζονταν με το ακατάσχετο λογαριασμών καταθέσεων μισθοδοσίας και συντάξεων.
Ο θεσμός του ΜΤΕΥ συμπλήρωσε εφέτος δεκαπέντε χρόνια λειτουργίας. Στο διάστημα αυτό έλαβε συνολικά 20.582 γραπτά παράπονα και 128.009 τηλεφωνικές κλήσεις και επισκέψεις στα γραφεία του. Ο ΜΤΕΥ εξετάζει σε σύντομο χρόνο και εντελώς ανέξοδα για τον ιδιώτη και τον επιχειρηματία διαφορές που προκύπτουν από τις συναλλαγές τους με τράπεζες και επενδυτικές εταιρίες
Όπως έχει επισημαίνει ο Μεσολαβητής Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών, οι συναλλασσόμενοι στην περιφέρεια θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν απαιτείται η φυσική παρουσία του ιδιώτη ή επιχειρηματία που ενδεχομένως έχει παράπονο να υποβάλλει, καθώς το παράπονο μπορεί να υποβληθεί και στην συνέχεια να εξετασθεί (χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση) είτε ηλεκτρονικά με την υποβολή του παραπόνου στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@hobis.gr είτε μέσω φάξ στο 210 32.38.821. Επίσης μέσω ταχυδρομείου, στη διεύθυνση Μασσαλίας 1, 106 80 Αθήνα, αφού συμπληρωθεί πριν η σχετική αίτηση.
Όποιος επιθυμεί μπορεί να επικοινωνεί και τηλεφωνικά για οποιοδήποτε τραπεζικό ή επενδυτικό ζήτημα με το Γραφείο του Μεσολαβητή στον αριθμό τηλεφώνου 210 – 3376700.
Ο κ. Παυλάκης δίνει έμφαση και στην δραστηριοποίηση του θεσμού μέσω της ιστοσελίδας του http://www.hobis.gr αλλά και των δικτύων κοινωνικής δικτύωσης , όπου σε τακτά χρονικά διαστήματα παρέχεται ενημέρωση στο κοινό για ζητήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των συναλλαγών του.
Πηγή enikos.gr