18 Απριλίου 2024

5 Λέξεις που δεν πρέπει να λέτε ποτέ στον εργοδότη σας!

5 Λέξεις που δεν πρέπει να λέτε ποτέ στον εργοδότη σας!

Οι συνθήκες εργασίας στη χώρα μας, λόγω της κρίσης, είναι δύσκολες και το γνωρίζετε. Είναι σημαντικό λοιπόν να καλλιεργείτε σωστά την ‘εικόνα’ σας στο γραφείο σας, στην εταιρία που εργάζεστε – η σκληρή εργασία δεν αρκεί.

Ακόμα και μερικές λεξούλες, μπορεί να σας κάνουν ζημιά εάν τις χρησιμοποιείτε ιδίως εάν το κάνετε συχνά.
Σύμφωνα με έρευνες σε πλήθος εργοδοτών στις ΗΠΑ, διαπιστώθηκε ότι οι εργοδότες, τα αφεντικά δεν θέλουν να ακούν από τους εργαζόμενούς τους ή τους υφισταμένους τους κάποιες συγκεκριμένες λέξεις και εάν τις ακούν, ιδίως συχνά, αυτό θα δημιουργήσει έως και ιδιαίτερα άσχημες εντυπώσεις για τον εργαζόμενο που τις χρησιμοποιεί, με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται για αυτόν και μάλιστα στους τρέχοντες δύσκολους καιρούς που περνάμε στη χώρα μας. Και είναι βέβαιο, ότι οι ίδιες αυτές λεξούλες ενοχλούν και τους Έλληνες εργοδότες.

Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι αυτές και πως σκέφτονται οι εργοδότες / προϊστάμενοι όταν τις ακούν από τους εργαζόμενους:

1. “Δεν μπορώ
Οι εργοδότες θέλουν ανθρώπους που να σκέφτονται ‘μπορώ’. Χρησιμοποιώντας τη φρασούλα ‘δεν μπορώ’, σας παρουσιάζει να μην έχετε εμπιστοσύνη στις δυνατότητές σας και να δείχνετε απροθυμία να ενεργοποιηθείτε σε ευκαιρίες που σας δίδονται. Ένας από τους εργοδότες στην έρευνα που έγινε, ανέφερε συγκεκριμένα ότι Δεν θέλω να ακούω δικαιολογίες ποτέ. Γι’αυτό εστιάζουμε τις προσλήψεις μας σε αυτούς που αναφέρουν ότι μπορούν να κάνουν ό,τι ζητάμε, που είναι θετικοί, δημιουργικοί, με πάθος και αποφασιστικότητα. Ας το έχετε λοιπόν υπόψη σας.

Το ‘δεν μπορώ’ ενδεχομένως να αναφέρεται όχι μόνο σε εργασία, αλλά και σε συνεργασία· μπορεί δηλαδή να πείτε Δεν μπορώ να δουλέψω με τον Γιάννη. Και αυτό όμως είναι άσχημο για εσάς. Γιατί; Διότι εάν δεν τα πάτε καλά με κάποιον συνάδελφό σας, δεν είναι δουλειά του εργοδότη σας. Πραγματικά έχει άλλα θέματα στο μυαλό του. Μπορείτε να του ζητήσετε λοιπόν ευγενικά – του εργοδότη σας – να μεσολαβήσει εάν υπάρχει σημαντικό θέμα, αλλά ποτέ μην το θέσετε ως τελεσίγραφο.



• Χτίσε το δικό σου ισχυρό επαγγελματικό προφίλ…Πίστεψε στον εαυτό σου. Αν μπορείς να το κάνεις αυτό, μπορείς να κάνεις τα πάντα !

Be Your Best Be Euepixeirein



2. “Ελπίζω
Οι εργοδότες θέλουν θετική οπτική και νοοτροπία από τους εργαζόμενούς τους. Εάν χρησιμοποιείτε τη λέξη ελπίζω, δείχνει έλλειψη εμπιστοσύνης όσον αφορά στην επίτευξη αποτελέσματος, σαν να λέτε – εμμέσως – ότι βασίζεστε στη … θεία πρόνοια και όχι στο σωστό σχεδιασμό σας και στην προετοιμασία που έχετε κάνει.
Εάν για μια εργασία που σας έχει ανατεθεί, θεωρείτε ότι την ‘έχετε’, πείτε το και εξηγείστε το πώς. Εάν δεν είστε σίγουρος, συζητήστε μαζί του τα βήματα που έχετε εκτελέσει και ποιες είναι οι προσδοκίες σας και ζητήστε του εάν διαφωνεί με τα βήματα ενεργειών, να σας προτείνει άλλα. Βεβαίως στην περίπτωση που σας προτείνει, θα πρέπει να ακολουθήσετε τις οδηγίες του.
Αντί λοιπόν της ελπίδας, στα επαγγελματικά σας περιοριστείτε σε γεγονότα και δράσεις.

 

3. “Όχι
Το να πείτε Όχι στο αφεντικό σας είναι ό,τι χειρότερο, καθώς δείχνει ότι απορρίπτεται κατηγορηματικά αυτό που σας λέει και υπενθυμίζουμε ότι είναι ο εργοδότης σας, οπότε οι πιθανότητες να σας διώξει, είναι μάλλον αυξημένες.
Εάν διαφωνείτε με κάτι που σας λέει, μπορείτε να ρωτήσετε με τρόπο που θα προβάλλει πλαγίως την όποια αντίρρησή σας, μπορείτε να διαπραγματευτείτε, να προτείνετε κάποια εναλλακτική. Δεν χρησιμοποιείτε όμως τη λέξη Όχι ή άλλα παρόμοια.

Εάν πρέπει να αρνηθείτε στο αφεντικό σας, δείτε τρόπους πως το χειρίζεστε εδώ.

 

4. “Έχασα
Το να χάνετε, προφανώς στον κόσμο των επιχειρήσεων είναι κάτι το ανεπιθύμητο. Χάσατε ένα πελάτη, χάσατε ένα συμβόλαιο, χάσατε μία πώληση κ.ο.κ.. Αντί να χρησιμοποιήσετε τη λέξη έχασα (τον πελάτη) ή μου έφυγε (ο πελάτης), αναλύστε για ποιο λόγο δεν επετεύχθη η εργασία που θα έπρεπε να είχατε κάνει, σύντομα όμως. Σε αυτά τα πλαίσια είναι καλό να έχετε λάβει ένα feedback από τον πελάτη, συνεργάτη κ.λπ. (που χάσατε), δηλαδή να σας έχει εξηγήσει γιατί δεν αγόρασε ή ‘αγόρασε’. Επιπλέον ο απολογισμός αυτός που οφείλεται να κάνετε, θα πρέπει να συνοδεύεται από το τι μάθατε, δηλαδή πως θα χειριστείτε μια ανάλογη περίπτωση στο μέλλον, που θα δείχνει ότι ήδη, εστιάζετε στην επιτυχία αφού διδαχθήκατε από την αποτυχία.
Το να χάσει κάποιος κάτι, μια φορά, είναι αποδεκτό – με την προϋπόθεση ότι μαθαίνει. Εάν χάνει συνεχώς, σημαίνει ότι δεν μαθαίνει, άρα συνεπάγεται πρόβλημα, που πιθανότατα θα κοστίσει έως και την εργασία σας.

5. “Αυτό δεν είναι δουλειά μου
Αν πείτε κάτι τέτοιο, είναι προφανώς χοντρό λάθος, διότι μιλάμε για λέξεις που δεν θέλουν να ακούν τα αφεντικά σας και για να σας λέει κάτι ο εργοδότης σας, τότε προφανώς αυτός είναι που ορίζει, ποιες είναι οι αρμοδιότητές σας και οι εργασίες σας.
Βέβαια εάν σας ζητήσει να κάνετε κάτι που πραγματικά δεν γνωρίζετε πως, τότε μπορείτε να δηλώσετε την πραγματικότητα αλλά ότι θα θέλατε να ασχοληθείτε εάν κάποιος σας έδειχνε την διαδικασία. Βέβαια ακόμα και έτσι, μπορεί να δημιουργήσει κάποιες αρνητικές εντυπώσεις για εσάς στον εργοδότη σας, ιδίως εάν αυτό που σας ζητάει ήταν εντός αυτών για τα οποία προσληφθήκατε. Εάν δεν εντάσσεται σε αυτά τα πλαίσια, τότε μπορείτε να δηλώσετε την άγνοιά σας, παραλλήλως με την προθυμία σας να εκτελέσετε την εργασία αφού κάποιος σας δείξει.

Στην περίπτωση που αυτό που σας ζητείται να κάνετε, ανήκει εντός του πλαισίου για το οποίο προσληφθήκατε, τότε το καλύτερο είναι ίσως να μην φανερώσετε την άγνοιά σας στον εργοδότη σας αλλά να ζητήσετε ευγενικά από κάποιον άλλον συνάδελφό σας, που έχει την σχετική γνώση, να σας δείξει και να σας βοηθήσει.



• Γιατί οι έξυπνοι επιχειρηματίες φαίνονται από τις πράξεις και όχι τα λόγια…

Related posts