24 Απριλίου 2024

Οι πιο ακριβές λέξεις στο Adwords

Οι πιο ακριβές λέξεις στο Adwords

Το Google Adwords είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο διαφήμισης, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης και στοχευμένης προβολής. To κόστος που καλείται κάποιος να πληρώσει στο Adwords καθορίζεται αρχικά βάσει του τύπου της καμπάνιας που εκτελείται και στη συνέχεια αναλόγως με τα hits που δεχθεί (clicks, impressions, acquisitions). Οι όποιες ρυθμίσεις εφαρμοστούν στην καμπάνια είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τα αποτελέσματα στις αναζητήσεις χρηστών και απόλυτα μετρήσιμες, κάτι που από μόνο του καθιστά το Adwords μία από τις δημοφιλέστερες προβολής.Adwords

Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της Google έρχεται από το Adwords, σχεδόν το 97%, ένα ποσό τεράστιο αν κρίνουμε από το φάσμα δραστηριοποίησης της εταιρίας, κάτι το οποίο αποδεικνύει τη σημασία που δίδεται στην online διαφημιστική αγορά. Για το λόγο αυτό, η WordStream πρόσφατα δημοσίευσε μια έρευνα με τις top 20 κατηγορίες keywords που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο όγκο αναζητήσεων (search volume) και το ακριβότερο cost per click (CPC). Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της ιδιόκτητης βάσης δεδομένων της εταιρίας και, σε συνδυασμό με το keyword planner tool, καθόρισαν τις 10.000 ακριβότερες λέξεις κλειδιά στο αγγλικό λεξικό μετά από μια περίοδο 90 ημερών. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής παρουσιάζονται παρακάτω:

Πηγή: wordstream.com Adwords

Αναλυτικότερα οι πρώτες 20 κατηγορίες keyword που εμφανίζουν το μεγαλύτερο CPC είναι οι εξής (στη παρένθεση είναι τα συνηθέστερα keyword της συγκεκριμένης κατηγορίας):

 

Παρατηρώντας τις κατηγορίες με το υψηλότερο search volume, βλέπουμε πως μέσα στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται λέξεις κλειδιά που έχουν να κάνουν είτε με νομικές, είτε με τραπεζικές υπηρεσίες, ενώ το bid στις λέξεις κλειδιά μπορεί να φτάσει μέχρι και τα $50. Οι κατηγορίες αυτές με τα ακριβότερα keywords αντιπροσωπεύουν εταιρίες με υψηλό customer value, οι οποίες πολύ απλά μπορούν και είναι σε θέση να πληρώνουν τεράστια ποσά στην στόχευση και απόκτηση νέων πελατών. Το ROI από την απόκτηση ενός νέου πελάτη παραδείγματος χάρη για μια ασφαλιστική είναι τόσο μεγάλο που ακόμα και αν η εταιρία πληρώσει $54 για ένα click και πάλι είναι προς όφελός της.

Εάν κάποιος στοχεύει μια από αυτές τις άκρως εξειδικευμένες λέξεις-κλειδιά, τότε είναι σίγουρο ότι ο ανταγωνισμός θα είναι πολύ μεγάλος και άρα πρέπει να συναγωνιστεί τις μεγάλες εταιρίες, θέτοντας υψηλά bids. Παρ’ όλα αυτά, οι πρακτικές που υπόσχονται να φέρουν την επιτυχία παραμένουν ίδιες. Πιο αναλυτικά διατηρώντας ένα υψηλό quality score βοηθάει στο να επιτευχθεί χαμηλότερο CPC bid. Επίσης, η χρήση αρνητικών λέξεων (negative keywords) περιορίζει κατά πολύ τα ανεπιθύμητα clicks, ενώ κάνοντας χρήση της επιλογής “exact match” από τα keyword matching options, διατηρούμε τον πλήρη έλεγχο ως προς το που προβάλλονται. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βελτιστοποίηση του landing page είναι άκρως σημαντική αφού το ποσοστό των clicks που γίνεται convert είναι γύρω στο 20% – 30% και το κλειδί εδώ είναι η δοκιμή διάφορων τεχνικών όπως η συχνή αναβάθμιση του περιεχομένου με προσφορές και διάφορα νέα και έπειτα παρατηρούμε τις αντιδράσεις του κοινού. Αυτό ισχύει στις περισσότερες περιπτώσεις, βάσει όμως του report της WordStream, όχι πάντοτε.

Μπορεί λοιπόν η Google να υποστηρίζει ότι o ανταγωνισμός στο Adwords κρίνεται βάσει πολλών παραμέτρων και όχι μόνο από το budget μιας καμπάνιας, όπως για παράδειγμα από τη ποιότητα των keywords, ads, target group, landing page, και να υποστηρίζει ότι ένα ad με υψηλό επίπεδο ποιότητας μπορεί να συναγωνιστεί ένα άλλο με σχετικά μικρότερο, κάτι που ισχύει στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν είναι όμως το ίδιο όταν κάποιος ανταγωνίζεται σε εξειδικευμένες αγορές και εταιρίες που διαθέτουν τεράστια ποσά στη προβολή και στόχευση πελατών.

πηγή suit.gr

Related posts