Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να επενδύει κανείς στα social media και δη στο Facebook και η επένδυση του να καταλήγει σε πλήρη αποτυχία. Τα αίτια μπορεί να είναι πολλά, σε αυτό το post όμως θα σταθώ σε αυτά που συναντά κανείς συχνότερα.
1) Η Facebook Page μας είναι αντίγραφο της ιστοσελίδας μας. Δεν μιλάμε απαραίτητα για σχεδιαστικό αντίγραφο. Μπορεί να την αντιγράφει σε ό,τι αφορά τις λειτουργίες και την φιλοσοφία της. Δεν αναφέρομαι στο θέμα του branding. Εκεί ναι, σαφώς και οι δύο παρουσίες πρέπει να έχουν την ίδια ταυτότητα. Αλλά οι στόχοι της σελίδας μας στο Facebook είναι διαφορετικοί από τους στόχους του web site μας. Η ιστοσελίδα μας είναι κάτι σχετικά στατικό που θέλει να ενημερώσει ή/και να πουλήσει.
Η Facebook Page μας είναι κάτι πολύ πιο δυναμικό το οποίο δημιουργήσαμε για να αλληλεπιδράσουμε με τον χρήστη σε πραγματικό χρόνο. Σαφώς, μπορεί να υπάρχει ένας βαθμός αλληλεπικάλυψης. Και οπωσδήποτε θα πρέπει τα δύο αυτά κανάλια να έχουν σχεδιαστεί το ένα με γνώμονα το άλλο ώστε να λειτουργούν παράλληλα και σε συνεργασία. Δεν θα πρέπει να ταυτίζονται όμως.
2) Το περιεχόμενο της σελίδας μας έχει “διαφημιστικό” χαρακτήρα. Ξέρετε κανέναν που να αναζητά διαφημίσεις; Ούτε εγώ ξέρω, ούτε κανείς άλλος. Ακόμη και κατά τύχη να έρθει κάποιος στη Facebook Page σας, δεν πρόκειται να γίνει μέλος. Ή και να γίνει, θα φύγει αμέσως.
Το μόνο περιεχόμενο που μπορούμε να ανεβάζουμε στη σελίδα μας είναι αυτό στο οποίο και οι ίδιοι θα πατούσαμε ‘Μου αρέσει’ και ‘Κοινοποίηση’ και θα σχολιάζαμε πόσο ενδιαφέρον το βρίσκουμε. Το μόνο! Αν δεν έχουμε τέτοιο περιεχόμενο ή δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε, τότε δεν χρειάζεται να έχουμε και συμμετοχή στα social media. Πετάμε το χρόνο μας και τα χρήματα μας.
3) Νυχτερίδες και αράχνες. Ναι, στη σελίδα μας στο Facebook. Που αλλού; Το άλλο όνομα των social media είναι Real Time Media. Ό,τι συμβαίνει στον κοινωνικό ιστό, συμβαίνει τώρα! Όσο ενδιαφέρον περιεχόμενο και αν έχει η σελίδα σας, αν την ανανεώνουμε δύο φορές το μήνα, δεν πρόκειται να μας προσφέρει τίποτε. Κανείς δεν θα μπει στη διαδικασία να συνομιλήσει μαζί μας. Ακόμη και αν δει κατά τύχη κάποιο post μας, θα το ξεχάσει αμέσως.
Στα social media δεν αρκεί να έχεις μια απλή παρουσία. Πρέπει να έχεις συμμετοχή. Και συμμετοχή σημαίνει, εκτός των άλλων, αλληλεπίδραση με το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε.
4) Εκτεταμένη χρήση fan gates. Για όσους δεν τα γνωρίζουν, τα fan gates είναι κάποιες ρυθμίσεις στη Facebook Page μας που επιτρέπουν την λήψη περιεχομένου μόνο από τα μέλη της. Υποτίθεται ότι αποτελούν κίνητρο ώστε κάποιος να γίνει μέλος της σελίδας μας. Στην πραγματικότητα όμως, μειώνουν τον αριθμό των ανθρώπων που θα έρθουν σε επαφή με όσα δημοσιεύουμε.
Αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε ένα fan gate, θα πρέπει να το κάνουμε με προσοχή και σε όσο λιγότερη έκταση γίνεται. Για παράδειγμα να το περιορίσουμε σε θέματα προσφορών ή πολύ συγκεκριμένου περιεχομένου. Το μεγαλύτερο μέρος της σελίδας μας όμως, πρέπει να είναι προσβάσιμο από όλους.
5) Μη χρήση ενός welcome tab. Για το θέμα αυτό έχω αφιερώσει ολόκληρο post. Είναι τεράστιο λάθος να επισκέπτεται κάποιος τη σελίδα μας και το πρώτο πράγμα που βλέπει να είναι ο Τοίχος με τα σχόλια. Δεν έχει κανένα λόγο να πατήσει ‘Μου αρέσει’ και το πιθανότερο είναι να φύγει κατευθείαν.
Ακόμη και αν δεν δημιουργήσουμε ένα landing page, θα πρέπει να επιλέξουμε κάποιο άλλο tab, εκτός του Τοίχου ως την πρώτη εικόνα που θα δει όποιος επισκέπτεται την Facebook Page μας.
πηγή socialmediacoach.gr
>>>•<<<
Διαβάστε ακόμη…
4 βήματα για επιτυχημένη παρουσία στα social media