20 Απριλίου 2024

Sales & Performance Improvement: Απογειώνοντας την απόδοση

Sales & Performance Improvement: Απογειώνοντας την απόδοση

Η επιτυχία μιας επιχείρησης βασίζεται κατεξοχήν στις πωλήσεις που πραγματοποιεί και επιδρούν στο τελικό αποτέλεσμα που παρουσιάζει, όπως επίσης οφείλεται και στην υψηλή απόδοση των εργαζομένων απ’ όλο το οργανόγραμμά της. Πώς όμως εξασφαλίζεται η υψηλή παραγωγικότητα των στελεχών καθώς και η επίτευξη υψηλών πωλήσεων όταν το αίσθημα ανασφάλειας συνεχώς ενισχύεται;

job

Οι πωλήσεις μίας επιχείρησης είναι αυτές που διαμορφώνουν τα έσοδα και επιδρούν σε μεγάλο βαθμό στα κέρδη που αυτή παρουσιάζει στο τέλος κάθε έτους. Είναι αυτές που μπορούν να εξασφαλίσουν τη βιώσιμη παρουσία της στην αγορά, ενώ το τμήμα των πωλήσεων και οι πωλητές είναι αυτοί που καλούνται να λειτουργήσουν μέσα στον πλέον νευραλγικό τομέα των εταιρειών. Η παραγωγικότητα και η υψηλή απόδοση όλων των στελεχών είναι απαραίτητη καθώς η αγορά καλεί τους οργανισμούς να παραμείνουν ανταγωνιστικοί μέσα σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο και απαιτητικό περιβάλλον.

Πώς όμως η υψηλή απόδοση και ταυτόχρονα οι πωλήσεις μπορούν ως ένα βαθμό να εξασφαλίσουν τα θετικά αποτελέσματα; Η εκπαίδευση είναι η απάντηση σε αυτό το ερώτημα καθώς αποτελεί έναν από τους ενδεδειγμένους τρόπους ευθυγράμμισης της στρατηγικής των οργανισμών με τις ικανότητες και τις δυνατότητες των στελεχών για αυξημένη παραγωγικότητα. Οι εταιρείες παρά την οικονομική κρίση συνεχίζουν να επενδύουν στην εκπαίδευση των στελεχών γνωρίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο εξοπλίζουν το ανθρώπινο δυναμικό τους με τα πλέον κατάλληλα και σύγχρονα «όπλα» για να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες των αγορών.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του CLO (Chief Learning Officer), περισσότερο από το 50% των επιχειρήσεων σκοπεύει να αυξήσει την εκπαίδευση των στελεχών και το επόμενο έτος κατά 4% αναδεικνύοντας την εκπαίδευση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού σε απαραίτητο συστατικό της στρατηγικής τους. Έτσι για το 2014, το 58,4% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι αναμένεται να αυξήσουν την επένδυση τους στην εκπαίδευση με το 16,1% να βρίσκεται στον αντίποδα αναφέροντας μειωμένους χρηματικούς πόρους αντίστοιχα. Τα αυξημένα budgets οι εταιρείες ανέφεραν ότι θα τα χρησιμοποιήσουν κυρίως σε εκπαιδεύσεις σχετικές με την τεχνολογία αλλά και σε αυτές που σχετίζονται με το performance management, αναδεικνύοντας της απόδοση των στελεχών σε ουσιαστική παράμετρο επίτευξης κερδοφόρας πορείας των οργανισμών.

Performance Management
Η διαχείριση της απόδοσης των στελεχών αποτελούσε ανέκαθεν μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού. Οι απαιτήσεις για εναρμόνιση των στρατηγικών στόχων της εταιρείας με τις ικανότητες των στελεχών με τρόπο που να προάγεται η υψηλή παραγωγικότητα είναι αναγκαία συνθήκη για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, ειδικά σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από ανταγωνισμό και ανασφάλεια σε όλα τα επίπεδα. Το performance management αποτελεί ζωτικής σημασίας διαχείριση σε όλους τους οργανισμούς, καθώς μία δομημένη προσέγγιση του μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε αυξημένη παραγωγικότητα αλλά ταυτόχρονα και σε υψηλό αίσθημα δέσμευσης του ανθρώπινου δυναμικού απέναντι στην εταιρεία. Η προσέγγιση αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψιν τα ακόλουθα:

Προσδοκίες
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη των managers είναι να μην ορίζουν επαρκώς ή ευκρινώς τις προσδοκίες που έχουν από τα στελέχη των ομάδων τους οδηγώντας με αυτόν τον τρόπο σε χαμηλές αποδόσεις, όχι λόγω έλλειψης δυνατοτήτων/ικανοτήτων αλλά λόγω ανεπαρκούς ενημέρωσης. Η ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με τις απαιτήσεις/προκλήσεις που αναλαμβάνουν τα στελέχη είναι σημαντική, ενώ η δημιουργία και η επικοινωνία του στόχου που τίθεται αρχικά θεωρείται απαραίτητη.

Εξατομικευμένη προσέγγιση
Κάθε στέλεχος ανταποκρίνεται με διαφορετικό τρόπο στις εκάστοτε προσεγγίσεις αλλά και προκλήσεις. Η επικοινωνία οφείλει να είναι περισσότερο εξατομικευμένη και η ανάγκη εύρεσης του τρόπου που ενεργοποιεί το κάθε στέλεχος ξεχωριστά μπορεί να εξασφαλίσει υψηλότερες αποδόσεις σε κάθε επίπεδο. Συνεπώς, η αναζήτηση και χρήση του ιδανικού δίαυλου επικοινωνίας με το κάθε στέλεχος είναι ουσιαστικός παράγοντας επιτυχίας.

Ανατροφοδότηση
Η αξιολόγηση της εξέλιξης και της απόδοσης των στελεχών δεν πρέπει να πραγματοποιείται μόνο ελάχιστες φορές το χρόνο. Η τακτική παρακολούθηση και η συνεχής ανατροφοδότηση των στελεχών (feedback) μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερο αυξημένες αποδόσεις καθώς παρέχεται η δυνατότητα επανεξέτασης και αλλαγής λανθασμένων τακτικών και πρακτικών που εφαρμόζονταν μέχρι εκείνη τη στιγμή. Επιπρόσθετα, το feedback δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σε περιπτώσεις επίτευξης μειωμένων στόχων απόδοσης, αλλά ταυτόχρονα και σε θετικές εξελίξεις ενισχύοντας ακόμη πιο πολύ τις υψηλές αποδόσεις από τα στελέχη των οποίων αναγνωρίζεται η συνεισφορά στα αποτελέσματα που έχουν επέλθει.

Εστιάστε θετικά
Για να παραχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από το ανθρώπινο δυναμικό δεν θα πρέπει να πραγματοποιείται μία μονόπλευρη προσέγγιση και επικοινωνία εστιασμένη σε λάθη, παραλείψεις και μειωμένες αποδόσεις. Αντιθέτως, απαραίτητο συστατικό για την αυξημένη παραγωγικότητα/απόδοση των στελεχών είναι η επιβράβευση/αναγνώριση και των αξιοσημείωτων επιδόσεων. Ακόμη όμως και στην περίπτωση μειωμένης παραγωγικότητας προτείνεται η αξιολόγηση να πραγματοποιείται στο πλαίσιο όχι της επίπληξης αλλά της εύρεσης του τρόπου ώστε να βελτιωθούν τα αποτελέσματα.

Υποστήριξη και ανάπτυξη
Η συνεχής υποστήριξη και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού θεωρείται απαραίτητο συστατικό για το performance management. Η υποστήριξη που παρέχεται μπορεί να λάβει τη μορφή συμβουλών, καθοδήγησης, κατάρτισης και κυρίως μπορεί να προωθηθεί μέσα από την παρακολούθηση σεμιναρίων και τη συνεχή εκπαίδευση των στελεχών. Για την καλύτερη ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού ώστε να αντεπεξέλθει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις απαιτήσεις της θέσης ή του project που αναλαμβάνει μπορεί να δημιουργηθεί ένα προσωπικό πλάνο ανάπτυξης για το κάθε στέλεχος ξεχωριστά.

Πηγή: hrpro.gr

Related posts