Αν επιθυμείτε η επιχείρησή σας να προβάλλεται στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) θα πρέπει να το αντιμετωπίσετε όπως οποιαδήποτε άλλη καθημερινή δραστηριότητά της.
Κάθε ενέργειά σας έχει αντίκτυπο και επηρεάζει τόσο την επιχείρησή σας όσο και τον καταναλωτή-χρήστη των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης.
Αυτό φαίνεται θετικό από τη μια, αλλά από την άλλη κάποιες λάθος ενέργειες μπορούν να επιδράσουν αρνητικά στην on line προώθηση των προϊόντων της επιχείρησης.
Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα, τα οποία θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε μια αποτελεσματική στρατηγική προώθησης των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,
- Καθορισμός στόχων. Θα πρέπει να καθορίσετε συγκεκριμένους στόχους, δηλαδή τι θέλετε να επιτύχετε με την παρουσία σας στα social media; Την ευαισθητοποίηση του κοινού σε κάποια θέματα; Την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας; Aπλά την προβολή της επιχείρησής σας; Εάν δεν έχετε ξεκάθαρο στόχο και απλά δημοσιεύετε στο Blog ή στο Facebook διάφορα ασύνδετα θέματα, το πιθανότερο είναι να μην έχετε κανένα αποτέλεσμα.
- Επιλογή κοινού. Θα πρέπει να αποφασίσετε σε τι είδους κοινό θέλετε να απευθυνθείτε, σε σχέση πάντα με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θέλετε να προωθήσετε. Σε γυναίκες, σε άνδρες ή σε παιδιά; Ποιο θέλετε να είναι το επίπεδο μόρφωσης και ποιες οι ηλικιακές ομάδες. Εάν αποφασίσετε ποιες κοινωνικές ομάδες θέλετε να προσεγγίσετε, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και το κατάλληλο θεματικό περιεχόμενο στις δημοσιεύσεις σας ώστε να έχετε περισσότερη αποτελεσματικότητα. Για παράδειγμα για γυναίκες ηλικίας 18-29 θα πρέπει να προτιμήσετε η προώθηση να γίνει μέσω Facebook, ενώ για άνδρες με μεταπτυχιακό επίπεδο εκπαίδευσης μέσω του Linkedln.
- Αξιοποίηση πόρων. Θα πρέπει να σκεφτείτε πόσοι, ποιοι και πόσο χρόνο θα διαθέτουν όσοι εμπλακούν στην υλοποίηση της στρατηγικής αυτής. Θα ασχοληθείτε προσωπικά αφήνοντας κάποιες υποχρεώσεις που ήδη έχετε ή υπάρχει ένα ολόκληρο τμήμα marketing της επιχείρησης, το οποίο μπορεί να τη ξεκινήσει και να την αναπτύξει;
- Ανταγωνισμός. Πριν ξεκινήσετε θα πρέπει να διερευνήσετε το περιβάλλον γύρω σας. Αφιερώστε κάποιο χρόνο για να αντιληφθείτε τι είδους online marketing κάνουν οι ανταγωνιστές σας. Παρατηρώντας τους μπορείτε να βρείτε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους και να τα λάβετε υπόψη σας στο σχεδιασμό της δικής σας στρατηγικής marketing.
- Ύφος και συχνότητα δημοσιεύσεων. Θα πρέπει να αποφασίσετε το ύφος και τη συχνότητα των δημοσιεύσεων σας στα μέσα μαζικής δικτύωσης. Για παράδειγμα δεν μπορείτε σ’ ένα blog να γράφετε κάτι μια στο τόσο. Θα πρέπει να προγραμματίσετε και να τηρείτε ότι θα ανεβάζετε 2 θέματα την εβδομάδα πχ κάθε Δευτέρα και Πέμπτη ή θα δημοσιεύετε στο Facebook 3 φορές την εβδομάδα. Επίσης θα πρέπει να επιλέξετε το ύφος των δημοσιευμάτων. Θέλετε να είναι αστείο, απλού γραπτού λόγου ή τυπικό και επαγγελματικό; Θα πρέπει να επιλεγεί ένα ύφος που να έχει απήχηση στο κοινό που έχετε επιλέξει να απευθύνεστε.
- Επιλογή θεμάτων. Προσδιορίστε τις θεματικές ενότητες των δημοσιευμάτων σας. Φροντίστε να γράφετε με τρόπο που να έχουν μία λογική ροή και συνέπεια στη θεματολογία τους. Καλό είναι να τηρείτε ένα ημερολόγιο δημοσιεύσεων το οποίο θα σας βοηθήσει και στην παραγωγή ιδεών για νέα θέματα αλλά και για να θυμάστε τι έχετε δημοσιεύσει και τι όχι και πότε.
- Απήχηση της επικοινωνίας. Ολοκληρώνοντας τα παραπάνω μπορείτε να ξεκινήσετε να μοιράζεστε το περιεχόμενο των θεμάτων σας με το κοινό σας. Σιγουρευτείτε μόνο ότι το κοινό συμμετέχει στις συνομιλίες σας, κτίζοντας έτσι και τις απαραίτητες σχέσεις μαζί του.
- Χρήση Στατιστικών. Τέλος μπορείτε να συμβουλεύεστε τα στατιστικά σας για να αξιολογείτε τι έχει ανταπόκριση στο κοινό και τί όχι. Αναλύοντας την απόδοση των ενεργειών σας με βάση τους στόχους που έχετε θέσει, μπορείτε ανάλογα να προσαρμόζετε ό,τι δεν αποδίδει ή να βελτιώνετε κάτι ώστε να μπορεί να αποδώσει ακόμα περισσότερο.
Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα θα έχετε πραγματοποιήσει μια σωστή και αποδοτική χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και θα έχετε επιτύχει την κατά το δυνατό περισσότερο, αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους.
Αν διστάζετε να ξεκινήσετε μόνοι σας, είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για να βοηθήσουμε! Απλά επικοινωνήστε μαζί μας και θα είμαστε δίπλα σας.
πηγή optisoft.gr
***Διαβάστε ακόμη…
Νιώθετε ασφαλείς με τα κοινωνικά δίκτυα;
Ίσως σας ενδιαφέρει …
✎ Δείτε τις προτάσεις μας σε Σεμινάρια για την επαγγελματική σας βελτίωση