20 Απριλίου 2024

Προσοχή στις απάτες στα Social Media

Προσοχή στις απάτες στα Social Media

Η ηλεκτρονική απάτη έχει «χτυπήσει» και τα κοινωνικά δίκτυα. Εκτός από το e-banking και τα ATM, πλέον οι επιτήδειοι «χτυπούν» και στα Social Media, με στόχο να «κλέψουν» ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα αλλά και…ζεστό χρήμα από όσους δεν προσέχουν.

Καθώς το φαινόμενο παίρνει διαστάσεις, το τμήμα Symantec Security Response συμβουλεύει τους χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης να εξοικειωθούν με τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας και τις υπηρεσίες ασφαλείας που προσφέρονται από το κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογές.

Social Media

Δημόσιο ή ιδιωτικό;

Ως προεπιλογή, πολλές από αυτές τις υπηρεσίες ενθαρρύνουν τους χρήστες να μοιράζονται δημοσίως τα updates τους. Πολλοί προσφέρουν την ιδιωτικότητα ως καθολική ρύθμιση, δίνοντας τη δυνατότητα να κάνετε το προφίλ σας δημόσιο ή ιδιωτικό, ενώ αρκετά προσφέρουν περισσότερες επιλογές, επιτρέποντας στους χρήστες να δημιουργούν ατομικά posts προς όλους ή προς συγκεκριμένους χρήστες. Ενημερωθείτε για αυτές τις ρυθμίσεις πριν ποστάρετε σε αυτά τα Μέσα.

Ισχυρά password και επαναχρησιμοποίηση των password

Κάντε χρήση ενός ισχυρού password για κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και μην επαναχρησιμοποιείτε τους κωδικούς σε διαφορετικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Εφόσον είναι διαθέσιμο, δημιουργήστε δύο δικλείδες ταυτοποίησης

Ορισμένες υπηρεσίες όπως το Facebook και Twitter προσφέρουν δύο είδη ταυτοποίησης ως ένα πρόσθετο μέτρο ασφαλείας για το λογαριασμό σας. Συνήθως, για να συνδεθείτε χρειάζεται να δώσετε ένα κωδικό, το οποίο είναι κάτι που γνωρίζετε. Χρησιμοποιώντας τη διπλή ταυτοποίηση, εισάγετε ακόμη κάτι που έχετε ήδη στην κατοχή σας, συνήθως με τη μορφή ενός τυχαίου αριθμού ή ενός token, το οποίο στέλνεται στο τηλέφωνό σας μέσω SMS ή μέσω μίας εφαρμογής δημιουργίας αριθμών. Με αυτόν τον τρόπο, εάν ο κωδικός σας έχει αποκαλυφθεί, ο κλέφτης θα χρειαστεί την δικλείδα της δεύτερης ταυτοποίησης για να συνδεθεί.

Γνωρίστε τον εχθρό σας

Οι μεγαλύτεροι εχθροί των χρηστών της πλειοψηφίας μέσων κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογών είναι οι spammers και οι απατεώνες που θέλουν να εισχωρήσουν στους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης με στόχο την διείσδυση του spam, πείθοντας τους χρήστες να συμπληρώσουν έρευνες ή να εγκαταστήσουν εφαρμογές.

Το δωρεάν υλικό δεν είναι ποτέ δωρεάν

Πολλοί απατεώνες θα προσπαθήσουν να δελεάσουν τους χρήστες με την ιδέα ότι μπορούν να κερδίσουν δωρεάν gadgets ή δωροκάρτες εάν συμπληρώσουν μία έρευνα, εγκαταστήσουν μία εφαρμογή, ή μοιραστούν ένα post στο κοινωνικό τους δίκτυο. Δεν είναι κάτι τόσο απλό, και όσοι προχωρήσουν, μπορεί να δίνουν παράλληλα και τις προσωπικές τους πληροφορίες.

Επιθυμείτε περισσότερους followers και likes;

Υπάρχει πάντα ένα τίμημα που πρέπει κάποιος να πληρώσει όταν προσπαθεί να αποκτήσει περισσότερους followers και likes. Είτε πρόκειται για την πληρωμή χρημάτων για την απόκτηση εικονικών followers και likes είτε με την οικειοθελή παροχή των credential του λογαριασμού σας ώστε να γίνετε μέλος ενός “κοινωνικού” botnet. Σίγουρα αυτά τα κόλπα δεν αξίζουν.

Τα θέματα της επικαιρότητας γίνονται στόχος καταχρηστικής συμπεριφοράς

Είτε αφορούν αθλητικά γεγονότα ή σε pop stars, είτε σε θάνατο celebrities, είτε σε δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές ή το φινάλε σειρών, είτε σε ανακοινώσεις νέων gadget, οι απατεώνες και οι spammers γνωρίζουν τι είναι πιο δημοφιλές και θα βρουν τρόπο να διεισδύσουν σε μία διαδικτυακή συζήτηση και να ξεγελάσουν τους χρήστες. Το γεγονός αυτό είναι αναπόφεκτο, γι’ αυτό σκεφτείτε διπλά πριν κλικάρετε σε links.

Προέρχεται αυτή η φωτογραφία ή το βίντεο από εσάς;

Αυτού του είδους οι απατεώνες θέλουν τον κωδικό σας και θα προσπαθήσουν να σας πείσουν να τους το δώσετε εν αγνοία σας. Αυτό είναι το phishing. Εάν κλικάρετε στο link και σας στείλει σε μία ιστοσελίδα που μοιάζει με σελίδα εισόδου σε ένα κοινωνικό δίκτυο, μην πληκτρολογήσετε αμέσως τους κωδικούς σας. Ελέγξετε την διεύθυνση που έχει εμφανιστεί στην μπάρα, έτσι ώστε να μην είναι κάποιο μακροσκελές URL που απλά περιλαμβάνει τη λέξη Twitter ή Facebook. Ανοίξτε έναν νέο browser tab και πληκτρολογήστε μέσα τo twitter.com ή facebook.com για να δείτε εάν είστε ακόμη συνδεδεμένοι. Το πιο σύνηθες είναι να είστε ακόμη…

πηγή moneyguru.gr

 

>>>•<<<
Διαβάστε ακόμη… 

 

Related posts