Καθώς εισερχόμαστε στην πολυαναμενόμενη περίοδο των εορτών, όπως είναι λογικό, οι marketers θα προσπαθήσουν να αυξήσουν τον όγκο των προωθητικών τους μηνυμάτων, θα πειραματιστούν με διάφορες προσφορές των προϊόντων τους και θα εξαντλήσουν τις λίστες αποδεκτών τους, σε μια προσπάθεια να κερδίσουν ένα μεγαλύτερο μερίδιο από τις αυξημένες (ελπίζω) καταναλωτικές δαπάνες.
Δικαιολογημένα λοιπόν, αυξάνεται ο όγκος των προωθητικών μηνυμάτων (e-mails) σε μια προσπάθεια να οδηγηθούν οι παραλήπτες – καταναλωτές σε περισσότερες αγορές προϊόντων κατά τη διάρκεια των εορτών. Οι περισσότεροι, εξάλλου, αγοράζουν κάποια προϊόντα με μεγαλύτερη συχνότητα από ότι άλλες περιόδους. Ωστόσο, είναι σημαντικό η προσπάθεια αυτή να μη καταλήξει σε υπερβολική διόγκωση, σε παράπονα και διαγραφή από πλευράς αποδεκτών, ή σε φραγή λόγω χαρακτηρισμού spam.
Με αυτά υπόψη, επέλεξα τις προτάσεις ενός ειδικού, του Justin Williams και σας παραθέτω έξι tips για να μην το παρακάνετε με τα μηνύματά σας, και να αποφύγετε τυχόν αρνητικές συνέπειες:
Σεβαστείτε τα όρια όγκου
Οι πάροχοι των υπηρεσιών Διαδικτύου θα μπλοκάρουν τα brands τα οποία στέλνουν πολλά μηνύματα, ειδικά αυτά που ξεπερνούν κατά πολύ τον όγκο των μηνυμάτων που συνηθίζουν. Μπορείτε, ωστόσο, να αυξήσετε τον όγκο των μηνυμάτων σας αρκεί η αύξηση αυτή να μη ξεπερνά το 30% σε σχέση με τα μηνύματα που συνήθως στέλνετε. Για παράδειγμα, αν συνήθως στέλνετε κάποια μηνύματα 4-5 φορές την εβδομάδα, μη τα στείλετε την περίοδο των εορτών περισσότερες από 6 φορές.
Ξεκαθαρίστε τη λίστα σας και προσαρμόστε το περιεχόμενο των μηνυμάτων
Βεβαιωθείτε ότι το σύστημα των διαγραφών (unsubscribes) και των παραπόνων λειτουργεί σωστά. Διερευνήστε πόσο εύκολα μπορεί κάποιος να διαγραφεί από τη λίστα σας. Παρακολουθείστε τα μηνύματα που επισύρουν τα περισσότερα παράπονα και προσαρμόστε το περιεχόμενό τους, ώστε να είστε βέβαιοι ότι είναι συνεπές με αυτά που επιθυμούν οι παραλήπτες τους. Ανταποκριθείτε γρήγορα σε οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει με τους παρόχους σας.
Επίσης, διερευνήστε ποιες επαφές από τη λίστα σας είναι ανενεργές για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή δεν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα προϊόντα σας. Στην περίπτωση αυτή περιορίστε τον όγκο των μηνυμάτων προς αυτούς τους παραλήπτες (π.χ. στείλτε τους μηνύματα μια φορά την εβδομάδα αντί για τέσσερις).
Να είστε προσεκτικοί με το θέμα σας
Αποφύγετε την αυτόματη φραγή και τα παράπονα των παραληπτών, λόγω χρήσης αναγκαστικών συνδέσεων. Μη παρασύρεστε με τη χρήση κενών, ακατάλληλης στίξης (π.χ. δέκα θαυμαστικά) ή λέξεων ενεργοποίησης (π.χ. Κάντε κλικ εδώ τώρα! Δωρεάν, δωρεάν, δωρεάν!).
Να θυμάστε, επίσης, ότι εάν το θέμα σας (subject line) δεν ταιριάζει με το περιεχόμενο του email, αυτό είναι μάλλον πιθανό να σας προκαλέσει προβλήματα.
Προσέξτε το δημιουργικό σας
Βεβαιωθείτε, ότι υπάρχει σωστή ισορροπία εικόνων και κειμένου στο μήνυμα σας. Ένα ηλεκτρονικό μήνυμα που είναι γεμάτο με εικόνες χωρίς κείμενο, θα δημιουργήσει λανθασμένες εντυπώσεις στους παρόχους. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι ο κώδικας που χρησιμοποιείτε στο μήνυμα είναι καθαρός και χωρίς περιττά HTML tags. Αν χρησιμοποιείτε το Word για να γράψετε τα emails σας κάνετε λάθος. Το Word προσθέτει πολλά σκουπίδια στον κώδικα, και τα φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας συνήθως ψάχνουν για κάτι τέτοια.
Αξιοποιείστε και σεβαστείτε τη φήμη σας
Θα διαπιστώσετε ότι η καλύτερη άμυνα κατά των φίλτρων spam στην περίοδο των εορτών είναι η φήμη που έχετε δημιουργήσει κατά τη διάρκεια του χρόνου. Ένας αποστολέας με λίγες καταγγελίες μπορεί να στείλει μηνύματα πολλές φορές την ημέρα χωρίς κανένα πρόβλημα, εφόσον κάνει το ίδιο όλο τον χρόνο. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε μία από τις πολλές μεθόδους ελέγχου ταυτότητας αποστολέα που είναι διαθέσιμες (π.χ. SPF, DKIM, dMarc, κ.λπ.).
Μετρήστε την αποδοχή των μηνυμάτων σας
Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, επενδύστε σε ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να μετρήσετε τη δυνατότητα παράδοσης και όγκου στα inbox. Αυτό θα σας επιτρέψει να εντοπίσετε προληπτικά και να αντιδράσετε σε τυχόν προβλήματα που προκύψουν πριν γίνουν πολύ μεγαλύτερα.
Το να παραμείνετε έξω από το φάκελο των spam είναι απαραίτητο για μια επιτυχή εκστρατεία digital marketing κατά την εορταστική περίοδο. Αν οι παραλήπτες δεν βλέπουν καν τα email σας, δεν έχει σημασία πόσο καλό είναι το θέμα σας, η προσφορά σας ή το δημιουργικό σας, αφού οι παραλήπτες δεν θα έχουν την ευκαιρία να ανταποκριθούν. Οι παραπάνω συμβουλές ισχύουν για κάθε εποχή του χρόνου, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικές κατά την περίοδο των εορτών, όταν αυξάνεται ο όγκος και ενισχύεται έτσι η περίπτωση επιτυχίας ή αποτυχίας σας.