6 Σεπτεμβρίου 2024

Αυτοκίνητο σχεδόν 100% Made in Ghana! Στην Ελλάδα τι;;;

Αυτοκίνητο σχεδόν 100% Made in Ghana! Στην Ελλάδα τι;;;

Τα πρώτα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σχεδόν εξολοκλήρου στην Γκάνα, συμπεριλαμβανομένων και των κινητήρων τους, ετοιμάζονται να κατακτήσουν μερίδιο αγοράς αρχικά στην ίδια την Γκάνα και σταδιακά, γενικότερα και σε άλλες αφρικανικές χώρες, αλλά αργότερα, γιατί όχι και διεθνώς.

Ένας γκανέζος μηχανικός, ο Kwadwo Safo, έχοντας ιδρύσει την Kantanka Group, κατασκευάζει βενζινοκίνητα και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα κατηγορίας SUV και 4 x 4, που είναι σχεδόν εξολοκλήρου Made in Ghana. Δεν κατασκευάζονται εγχωρίως, οι λάμπες, οι μπαταρίες, τα κρύσταλλα, τα λάστιχα και το στερεοφωνικό. Όλα τα υπόλοιπα κατασκευάζονται στην αφρικανική χώρα.
Τα οχήματα της Kantanka, διαθέτουν δε, όλα τα βασικά χαρακτηριστικά και γνωρίσματα που έχουν όλα τα μοντέρνα αυτοκίνητα των γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως: μεταλλικό χρώμα, υδραυλικό τιμόνι, κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ABS σύστημα, δερμάτινα καθίσματα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, Air-conditioner κ.λπ..

Το εργοστάσιο που έχει φτιάξει, στην πραγματικότητα είναι περισσότερο βιοτεχνία, βασιζόμενο ως επί το πλείστον στην ανθρώπινη εργασία και όχι σε βιομηχανοποιημένη ρομποτική γραμμή συναρμολόγησης. Αυτό βέβαια από την άλλη, σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα του Kantanka Group, τουλάχιστον προς το παρόν, είναι σε μεγάλο βαθμό ουσιαστικά χειροποίητα, κάτι που ανεβάζει την ποιότητά τους ως προϊόντων, αφού εμείς ως TaxCoach, σας υπενθυμίσουμε ότι οι Bentleys και οι Rolls Royce φημίζονται ως χειροποίητα αυτοκίνητα, παρόλο που πλέον δεν είναι – αλλά εξακολουθούν να λέγονται ως τέτοια για λόγους marketing και πρεστίζ. Τα αυτοκίνητα της Kantanka Group λοιπόν, είναι τα περισσότερο χειροποίητα προς το παρόν τουλάχιστον, αυτοκίνητα στον κόσμο. Προφανώς, δεν αποκλείεται στο μέλλον, εάν ο ιδιοκτήτης της βρει τα κεφάλαια, να στήσει μια περισσότερο αυτοματοποιημένη γραμμή συναρμολόγησης.

Kantanka2

Όπως λέει ο ιδιοκτήτης της Kantanka, Kwadwo Safo, η μεγαλύτερη πρόκληση για την εταιρία του, είναι η πεποίθηση ότι επειδή μιλάμε για αφρικανικής σχεδίασης και ανάπτυξης οχήματα, ότι θα είναι κακής κατασκευής και π.χ. οι πόρτες θα πέφτουν ή ότι τα λάστιχα θα ανατινάζονται και άλλα παρόμοια. Όμως τα αυτοκίνητα της Kantanka, είναι φτιαγμένα ιδιαιτέρως γερά, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται και στις σκληρές οδικές συνθήκες της ίδιας της Γκάνας (κακοτράχαλοι, χωμάτινοι δρόμοι, λασπώδεις κ.λπ.). Μάλιστα η εταιρία, πήρε παραγγελία από την γκανέζικη αστυνομία, που σύντομα θα τις παραδώσει ένα στολίσκο από αυτοκίνητά της και ήδη έχει παραδώσει μερικά από αυτά, που κυκλοφορούν ως αστυνομικά οχήματα, στους δρόμους της χώρας.

Ακριβώς επειδή η συναρμολόγηση δεν είναι αυτοματοποιημένη και είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό χειροποίητη, αυτό σημαίνει υψηλότερα κόστη και παρά τα προφανώς ιδιαιτέρως χαμηλά εργατικά κόστη στη Γκάνα. Η παραγωγική δυναμικότητα της Kantanka είναι σήμερα μόλις 70 οχήματα το μήνα και το πιο φθηνό από αυτά, κοστίζει γύρω στις $20.000.

Είναι προφανές όμως, ότι με την πρόοδο των πωλήσεων και την βελτίωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, η Kantanka, θα αυτοματοποιήσει με τον καιρό εντονότερα την παραγωγική της γραμμή, κάτι που θα συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό στην μείωση του κόστους. Βέβαια από την άλλη μεριά, το μη αυτοματοποιημένο, προς το παρόν της παραγωγικής διαδικασίας, έχει ένα πλεονέκτημα: ότι πολύ ευκολότερα, το αυτοκίνητο γίνεται έως και σε έντονο βαθμό taylor-made, ανάλογα δηλαδή με τις προτιμήσεις, ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών, κάτι που εάν η διαδικασία ήταν αυτοματοποιημένη, δεν θα είχε ευελιξία να το κάνει. Το τι μπορεί να θέλει κανείς να προσθέσει στο αυτοκίνητο, είναι προφανώς ‘ανοικτό’ και υπό εξέταση ενώ από την άλλη, μπορεί να είναι τυποποιημένα, όπως π.χ. σύστημα εκκίνησης με δακτυλικό αποτύπωμα.

Ο ίδιος ο Kwadwo Safo, αισιοδοξεί ότι κάποια στιγμή τα αυτοκίνητά του θα πωλούνται σε όλο τον κόσμο.

Δείτε τα δύο ακόλουθα βίντεο (το Β ως μεγαλύτερης διάρκειας, δείχνει και την χειροποίητη παραγωγή):

Βίντεο Α

Βίντεο Β

Εμείς (TaxCoach) τα βλέπουμε και πραγματικά χαιρόμαστε που κάποιοι άνθρωποι σε ένα φτωχό αφρικανικό κράτος, στήνουν μια τέτοια διαδικασία παραγωγής στη χώρα τους, αλλά από την άλλη μεριά, θλιβόμαστε που στη δική μας χώρα, που έχουμε πολύ πλουσιότερο γνωσιακό υπόβαθρο από ό,τι η Γκάνα, δεν παράγουμε και εμείς αυτοκίνητα ή άλλα βιομηχανικά προϊόντα… Και βέβαια το Νο 1 κώλυμα στη χώρα μας, είναι το εντελώς εχθρικό περιβάλλον που δημιουργεί το … κράτος σε τέτοιους είδους προσπάθειες, αντί να τις αγκαλιάσει και να τις υποστηρίξει.
Και για όσους δεν γνωρίζουν, τους λέμε ότι έχουν ήδη υπάρξει αξιολογότατες προσπάθειες από ελληνικής πλευράς στον τομέα των αυτοκινήτων, όπως ένα ‘υπεραυτοκίνητο’ από την Ομάδα Κορρέ και ένα διακεκριμένο διεθνώς ηλιακά κινούμενο αυτοκίνητο από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης, που θα μπορούσε να βγει και σε εμπορικό επίπεδο, αλλά όπως μπορείτε να μαντέψετε, το κράτος αντί να βοηθήσει, θέτει εμπόδια… δυστυχώς…

kantanka1

Related posts