16 Απριλίου 2024

Νέα υψηλά στα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο τον Ιούνιο

Νέα υψηλά στα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο τον Ιούνιο

Νέα υψηλά στα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο τον Ιούνιο, προφανώς, ως αποτέλεσμα της φοροδοτικής εξάντλησης των φορολογουμένων, που καθίσταται ολοένα εντονότερη, έχοντας αρνητικές συνέπειες και στο σύνολο της οικονομίας.Νέα υψηλά στα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο τον Ιούνιο

Σύμφωνα με στοιχεία εξαμήνου που παρουσίασε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, τα συσσωρευμένα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, ανήλθαν τον Ιούνιο συνολικά σε €67,25 δισ. και ήταν αυξημένα κατά €880 εκατ..

Τα δε νέα χρέη, δηλαδή αυτά που σχηματίστηκαν από τις αρχές του 2014, έφτασαν στα €6,23 δισ. έναντι €5,2 δισ. τον Μάιο, ήτοι αύξηση άνω του €1 δισ. ή ως ποσοστό, σχεδόν 20% σε έναν μήνα (από τον Μάιο στον Ιούνιο)!

Όσον αφορά στις εισπράξεις, αυτές κινούνται κάτω των στόχων και πως αλλιώς θα μπορούσε να συμβαίνει; Με την πλειοψηφία των φορολογουμένων να έχουν ‘στεγνώσει’ από μετρητά και επιβάλλοντας στους φορολογούμενους άδικη υπερφορολόγηση, είναι λογική συνέπεια ότι τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο θα αυξάνονται σε ολοένα μεγαλύτερα ποσά.

Τι νομίζετε ότι θα γίνει στο β΄ εξάμηνο τρέχοντος έτους, που οι ήδη εξαντλημένοι φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν φόρο εισοδήματος, ΕΝ.Φ.Ι.Α. κ.λπ.;

Σήμερα, αυτοί που πληρώνουν ακόμα κανονικά τους φόρους, είναι ολίγιστοι, κυρίως οι λαμβάνοντες σταθερό και σχετικά καλό μισθό (ή σύνταξη) και στην ώρα τους. Ο υπόλοιπος πληθυσμός, χρωστάει ή φτάνει στα όρια, οπότε θα χρωστάει σε λίγο καιρό και βέβαια, οι 12 δόσεις που είναι η ρύθμιση είναι αστεία.

Επιπλέον, πρέπει να πούμε ότι η λέξη «χρέος» στην προκειμένη περίπτωση, δηλαδή στην περίπτωση όλων των φορολογουμένων που έχουν εξαντληθεί από την υπερφορολογία, είναι σχετική διότι για να υπάρξει ένα χρέος, θα πρέπει να έχει προηγηθεί μία κοινή συμφωνία μεταξύ δύο πλευρών, που ο ένας κάτι να παρέχει και ο άλλος με κάποιον τρόπο να πρέπει να πληρώσει για αυτή την παροχή.

Στην προκειμένη περίπτωση όμως αφενός δεν έχουμε κοινή συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών (κράτους και φορολογούμενων πολιτών), αφετέρου το κράτος δεν παρέχει σχεδόν τίποτα και αντιθέτως, τις όποιες παροχές είχε, σταδιακά τις περιορίζει.
Επομένως, από πού και ως που ένας φορολογούμενος που τόσα χρόνια ήταν συνεπής και τώρα πλέον έχει εξαντληθεί από πλευράς ρευστότητας, χρωστάει;

Επιστρέφοντας από την κριτική των συμβαινόντων στα πεπραγμένα, στο α΄ εξάμηνο ελέγχθηκαν 377 επιχειρήσεις και βεβαιώθηκαν φόροι €70,7 εκατ. εκ των οποίων εισπράχθηκαν τα €19,1 εκατ.. Τέλος, ολοκληρώθηκαν 377 έλεγχοι φυσικών προσώπων μεγάλου πλούτου, στους οποίους βεβαιώθηκαν φόροι και πρόστιμα €70 εκατ..

>>>•<<<
Ίσως σας ενδιαφέρουν και τα ακόλουθα άρθρα:

Ολοένα μεγαλύτερα τα ληξιπρόθεσμα χρέη των φορολογουμένων προς το Δημόσιο

✎ Το πρόβλημα δεν ήταν ο Θεοχάρης, ούτε και ο Στουρνάρας

 

Related posts