Στη δύσκολη αυτή συγκυρία που περνάει ο επιχειρηματικός κόσμος, είτε πρόκειται για μικρή ή μεγάλη επιχείρηση, υπάρχει ένα κοινό σημείο: Οι πελάτες της. Δεν υπάρχει πλέον η πολυτέλεια της απώλειας πελατολογίου – με συνέπεια την απώλεια των κερδών – οπότε είναι σημαντικό να υπάρχουν καλές πρακτικές για την εξυπηρέτηση του. Δείτε με ποιους τρόπους μπορείτε να κρατήσετε ευχαριστημένους τους πελάτες σας:
Γνωρίστε τους πελάτες σας: Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να το κάνετε αυτό. Είναι καλό να τους γνωρίσετε με το όνομά τους αλλά και να θυμόσαστε τις προτιμήσεις τους. Αυτό θα σας επιτρέψει να οικοδομήσετε μια επαγγελματική σχέση σε προσωπικό επίπεδο.
Δώστε προσοχή στους Υπαλλήλους σας: Οι υπάλληλοι ή οι εξωτερικοί σας συνεργάτες παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική πορεία της επιχείρησής σας. Θέστε σαν αρχή να προσλαμβάνετε και να επιλέγετε ποιοτικούς υπαλλήλους, καλά εκπαιδευμένους που να τα πηγαίνουν καλά ειδικά με τις πελατειακές σχέσεις. Αν προσλάβετε υπαλλήλους χαμηλής ποιότητας, που δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για τη δουλειά τους, τότε πιθανότατα δεν θα νοιάζονται ούτε για τους πελάτες σας. Μπορεί να καταστρέψουν τις σχέσεις σας σε χρόνο μηδέν.
Φερθείτε καλά στους εργαζομένους σας: Παράλληλα με τα παραπάνω – προσλαμβάνοντας δηλαδή τους καλύτερους ανθρώπους – ακολουθεί και η ευθύνη της σωστής συμπεριφοράς απέναντί τους. Εάν τους κακοπληρώνετε, απαιτείτε πολλά και τους συμπεριφέρεστε άσχημα, το πιθανότερο είναι να αδιαφορήσουν για την επιχείρησή σας. Όπως αναφέραμε, ο δυσαρεστημένος υπάλληλος θα καταλήξει να αντιμετωπίζει τους πελάτες σας με τον ίδιο τρόπο που τον αντιμετωπίζουν.
Γρήγορη Ανταπόκριση: Τίποτα δεν είναι πιο εκνευριστικό σε έναν πελάτη από το να προσπαθεί να επικοινωνήσει με μια εταιρεία μόνο και μόνο για να την βρει απρόσιτη. Μην ξεχνάτε ότι ζούμε σε έναν κόσμο όπου τα πάντα κινούνται με γρήγορους ρυθμούς. Οι άνθρωποι συνήθως δεν έχουν 10-20 λεπτά για να περιμένουν την ανταπόκρισή σας στο τηλέφωνο. Επίσης, υπάρχει πλέον μεγάλη απογοήτευση όταν στέλνουν ένα e-mail και πρέπει να περιμένουν ημέρες για να απαντηθεί. Βασικός κανόνας – όπως καταλαβαίνετε – για την καλή εξυπηρέτηση των πελατών είναι να είστε βέβαιοι ότι η επιχείρησή σας είναι πάντα προσβάσιμη και ανταποκρίνεται γρήγορα στις απαιτήσεις αλλά και στις εκκρεμότητες που έχετε με τους πελάτες σας.
Δείξτε την εκτίμησή σας: Πολλές εταιρίες εκτιμούν τους πελάτες τους, αλλά πάρα πολλές δεν το δείχνουν ποτέ αυτό! Πρέπει να βρείτε το χρόνο ώστε να παρέχετε ειδικές προσφορές αλλά και εκπτώσεις οι οποίες να απευθύνονται στους τακτικούς σας πελάτες. Ένα μικρό κόστος από την πλευρά σας, αλλά αυτό θα δημιουργήσει αφοσίωση για την εταιρεία – και όπως λένε – ένας ευχαριστημένος πελάτης μπορεί να φέρει άλλους δέκα !
Ζητάτε τα σχόλια των πελατών σας: Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που μπορεί να λέει ότι γίνονται όλα σωστά. Μαθαίνετε από τα λάθη σας ζητώντας από τον πελάτη να σας προσφέρει μια ειλικρινή αξιολόγηση ή κάποια σχόλια σχετικά με την εμπειρία του συνεργαζόμενος με την επιχείρησή σας. Καλό θα ήταν αυτό να γίνει ανώνυμα π.χ. σε μορφή κάποιου ερωτηματολογίου ή μιας φόρμας αξιολόγησης.
Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο: Οι εταιρείες που υιοθετούν αυτή τη στάση, χτίζουν καλύτερες σχέσεις με τους πελάτες τους. Ναι, τελικά ο πελάτης είναι αυτός που αγοράζει το προϊόν ή την υπηρεσία που του προσφέρουμε. Αν δεν μείνει ευχαριστημένος, απλά θα επιλέξει κάποιον άλλο. Βεβαιωθείτε όμως ότι τα αιτήματα των πελατών σας είναι σε λογικά πλαίσια, εφικτά υλοποιήσημα από εσάς.
Οι πελάτες είναι τα πάντα: Χωρίς πελάτες έχετε μια επιχείρηση που δεν βγάζει χρήματα. Ο τελικός πελάτης είναι ο πυρήνας των οικονομικών σας πόρων αλλά και της ευημερίας των υπαλλήλων και των συνεργατών σας. Αν εργαστείτε όλοι μαζί για να βοηθήσετε τον πελάτη – και κάνετε ότι μπορείτε για αυτό – τότε το τελικό αποτέλεσμα θα είναι πάντα θετικό και θα πετύχετε τον στόχο για αφοσιωμένους, ευχαριστημένους πελάτες.
πηγή fightcrisis.gr
>>>•<<<
Ίσως σας ενδιαφέρουν τα ακόλουθα άρθρα:
✎ Πρόγραμμα επιδότησης (έως 50%) για Υφιστάμενες επιχειρήσεις
✎ Πρόγραμμα επιδότησης (έως 100%) για ανέργους, για ίδρυση επιχείρησης
✎ Ο Νόμος της Αντίστροφης Προσπάθειας και γιατί Αποτυγχάνετε