20 Απριλίου 2024

Αποπληθωρισμός 1,7% (και) τον Οκτώβριο

Αποπληθωρισμός 1,7% (και) τον Οκτώβριο

Αποπληθωρισμός 1,7% (και) τον Οκτώβριο: Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Οκτώβριο του 2014 ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) σημείωσε κάμψη 1,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2013 και έναντι μείωσης 2,0%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2013 με το 2012.Αποπληθωρισμός

Ο Γενικός Δείκτης τον Οκτώβριο του εν συγκρίσει με τον Σεπτέμβριο, σε μηνιαία δηλαδή βάση, παρουσίασε μείωση 0,9%, έναντι μείωσης 0,1%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2013 – Οκτωβρίου 2014 σε σύγκριση με τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2012 – Οκτωβρίου 2013, παρουσίασε κάμψη 1,4%, έναντι πτώσης 0,4%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

101114-2

Η μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Οκτωβρίου 2014 αναλύεται ως ακολούθως:

I. Σύγκριση Οκτωβρίου 2014 με Σεπτέμβριο 2014

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,9% τον Οκτώβριο του 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 4,6% της ομάδας ‘Στέγαση’, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης και των ενοικίων των κατοικιών.

β) Κατά 2,9% της ομάδας ‘Υγεία’, λόγω πτώσης κυρίως των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

γ) Κατά 1,0% της ομάδας ‘Μεταφορές’, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος αυτής της μείωσης, αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,5% της ομάδας ‘Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά’, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα και νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα γαλακτοκομικά προϊόντα και αβγά, νωπά ψάρια και δημητριακά και παρασκευάσματα.

β) Κατά 1,0% της ομάδας ‘Ένδυση και υπόδηση’, λόγω αύξησης των τιμών των χειμερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.

ΙΙ. Σύγκριση Οκτωβρίου του 2014 με Οκτώβριο του 2013

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,7% τον μήνα Οκτώβριο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2013, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,1% της ομάδας ‘Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά’, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, νωπά ψάρια, δημητριακά και παρασκευάσματα, ζάχαρη. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά και στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 1,7% της ομάδας ‘Ένδυση και υπόδηση’, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 5,4% της ομάδας ‘Στέγαση’, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

δ) Κατά 1,5% της ομάδας ‘Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες’, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα ξύλινα και μεταλλικά, στις οικιακές συσκευές και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

ε) Κατά 1,6% της ομάδας ‘Υγεία’, λόγω μείωσης κυρίως των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

στ) Κατά 0,5% της ομάδας ‘Μεταφορές’, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων και στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών.

ζ) Κατά 1,9% της ομάδας ‘Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες’, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, στο πακέτο διακοπών και στα βιβλία.

η) Κατά 3,1% της ομάδας ‘Εκπαίδευση’, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και Ι.Ε.Κ..

θ) Κατά 0,1% της ομάδας ‘Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια’, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.

ι) Κατά 2,2% της ομάδας ‘Άλλα αγαθά και υπηρεσίες’, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,0% της ομάδας ‘Αλκοολούχα ποτά και καπνός’, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.

Παρατηρούμε από τα παραπάνω δεδομένα, ότι ο αποπληθωρισμός στην ελληνική οικονομία κρατεί καλά (και σε μηνιαίο επίπεδο και σε ετήσιο) και συνεχίζει για 20ο συνεχόμενο μήνα.

>>>•<<<

Ίσως σας ενδιαφέρει το ακόλουθο άρθρο:
✎ Που βρίσκεται η Κρυφή Είσοδος στο ταφικό συγκρότημα του τύμβου Καστά;

Δείτε τις προτάσεις μας σε Σεμινάρια!

Διαβάστε ακόμα…

Related posts