Αφήστε το εγώ σας έξω από την επιχείρησή σας!…της Χρύσας Σωτηράκη
Το μεγαλύτερο πρόβλημα των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων είναι ότι είναι εξειδικευμένοι και γνώστες στο αντικείμενο τους αλλά συνήθως με άγνοια/αρχάριοι σε όλο το υπόλοιπο τμήμα οργάνωσης της επιχείρησης. Η ροή της επιχείρησης εξαρτάται από μια αλυσίδα κινήσεων που η μία συνδέεται με την άλλη, ώστε να την οδηγήσουν στο επιτυχές αποτέλεσμα.
Μην αφήσετε να συμβεί και σε σας αυτό. Αφήστε το εγώ σας – «εγώ τα ξέρω όλα»- ΕΞΩ από την επιχείρηση σας.
Όπως στις διαπραγματεύσεις έτσι και στις επιχειρήσεις ο εγωισμός «δεν έχει θέση».
Παραδεχτείτε ότι δεν τα ξέρετε όλα, βρείτε τι δεν ξέρετε και πως θα καλύψετε τα κενά με το σωστό τρόπο για την επιχείρηση σας.
- Πάψτε να είστε εσείς το πρόβλημα
Στατιστικές έχουν δείξει ότι το 90 τοις εκατό όλων των προβλημάτων είναι προβλήματα διαχείρισης. Όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά, η πρώτη θέση για να ψάξετε για απαντήσεις είναι στον καθρέφτη σας.
- Κρατήστε τα «καλά σας χαρτιά» στα δικά σας χέρια
Σύμφωνα με τον Peter Drucker, γκουρού του management «Οι άνθρωποι είναι πόροι για μια επιχείρηση, όχι κόστος»
Είτε πρόκειται για μεγάλη είτε για μικρή επιχείρηση, το κόστος απώλειας ενός αποδοτικού υπαλλήλου είναι τεράστια. Συνειδητοποιήστε έγκαιρα τι πρέπει να κάνετε, δώστε τους κίνητρα και χρόνο για να σας προσφέρουν τις κορυφαίες επιδόσεις τους. Με τη σωστή μεταχείριση και επικοινωνία επιτυγχάνουμε το στόχο μας και βγαίνουμε εμείς κερδισμένοι. Μην το ξεχνάτε!!!
Και όπως είπε και ο Λη Ιακόκα- πρόεδρος και γεν. διευθυντής της Chrysler Corporation «Ξεκινήστε με καλούς ανθρώπους, καθορίστε τους κανόνες, επικοινωνείτε με τους υπαλλήλους σας, δώστε τους κίνητρα και ανταμείψτε τους. Αν τα κάνετε όλα αυτά αποτελεσματικά, αποκλείεται να χάσετε»
- Μάθετε να λέτε “ναι” και “όχι” όπου απαιτείται
Είναι οι πιο σημαντικές λέξεις των ιδιοκτητών επιχειρήσεων και οφείλετε να τις χρησιμοποιείτε συχνά και σωστά. Αυτό σημαίνει ότι είναι αποφασιστικής σημασίας και πριν τις χρησιμοποιήσετε θα πρέπει να έχετε εστιάσει πρώτα στο τι κάνει η εταιρία σας και τι όχι, τι θέλει να επιτύχει και τι όχι, τι εταιρική εικόνα θέλει να προβάλει προς τα έξω και τι όχι.
- Δώστε στην άποψη των πελατών σας την αξία που της αρμόζει
Ας δούμε λίγο τι απεικονίζουν οι πελάτες για την επιχείρηση μας…. Είναι οι πωλήσεις μας, είναι η καλή φήμη που μεταδίδουν για την επιχείρηση μας και μας φέρνει νέα πελατεία, είναι η συνέχιση λειτουργίας-βιωσιμότητας της επιχείρησης μας, είναι οι νέες ιδέες για κάλυψη αναγκών τους που μας ανοίγουν νέους δρόμους στην αγορά, είναι η ρευστότητα μας.
«Στην Αμερική λένε ότι ο πελάτης είναι βασιλιάς.
Όμως στην Ιαπωνία ο πελάτης είναι θεός!» είπε ο Τακ Κιμότο.
Και τώρα ας αναρωτηθούμε… είναι σημαντικοί για εμάς; Φυσικά ΝΑΙ και οφείλουμε να τους έχουμε ευχαριστημένους!
- Εμπιστευτείτε το ένστικτό σας
Πιστέψτε στον εαυτό σας, διαχωρίστε τα πρέπει και τα δεν πρέπει, θέστε όρια στο τι πρέπει να μοιράζεστε με τους άλλους και τι όχι και κυρίως αξιοποιήστε αυτό το πολύτιμο εργαλείο λήψης αποφάσεων που έχετε (το ένστικτο σας).
Θυμηθείτε πόσες φορές είπατε στον εαυτό σας εκ των υστέρων “Κι όμως, ήξερα ότι ήταν μια κακή ιδέα!” Διατηρείστε την ψυχραιμία σας και ακούστε με ησυχία τον εαυτό σας.
- Προβλέψτε και προστατέψτε τα πνευματικά σας δικαιώματα
Ενημερωθείτε για το τι σημαίνει πνευματικό δικαίωμα, εμπορικό σήμα, εμπορικό μυστικό ή δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Προστατεύστε το IP σας και κάθε εταιρικό δικαίωμα που έχετε, ώστε να διατηρήσετε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα.
- Διαπραγματευτείτε με σύνεση και διαβάστε τα μικρά γράμματα στις συμφωνίες
Προετοιμαστείτε πριν από κάθε διαπραγμάτευση, θέστε όρια και εναλλακτικές και φροντίστε να είσαστε ακριβείς στους όρους που θέτετε και στους όρους που αποδέχεστε. Να θυμάστε ότι ακόμη και ένα κόμμα σε μια φράση μπορεί να αλλάξει όλο το νόημα της συμφωνίας και να μετατρέψει μια αρχικώς συμφέρουσα συμφωνία για εσάς σε οικονομικό όλεθρο για την επιχείρηση σας.
- Διαχωρίστε το ταμείο της επιχείρησης από την τσέπη σας
Το πιο σύνηθες λάθος των επιχειρηματιών είναι ότι θεωρούν το ταμείο της επιχείρησης ως προέκταση του προσωπικού τους ταμείου. Πολύ κακή ιδέα που τις περισσότερες φορές οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια την επιχείρηση σε πρόβλημα ρευστότητας. Διαχωρίστε την επιχείρηση από την προσωπική σας ζωή.
- Μάθετε τα οικονομικά της επιχείρησής σας και όχι μόνο απέξω και ανακατωτά
Φροντίστε να έχετε ανά πάσα στιγμή σαφή εικόνα για τα έσοδα, τα έξοδα, τις κεφαλαιακές απαιτήσεις, τα κέρδη (ακαθάριστα και καθαρά), τις οφειλές, τις ταμειακές ροές, και κάθε τι που μπορεί να επηρεάσει τη βιωσιμότητα της επιχείρηση σας. Αλλιώς … κάποια στιγμή θα βρεθείτε προ εκπλήξεων και σίγουρα δεν θα είναι ευχάριστες εκπλήξεις…..
Και θα προσθέσω… ο σοβαρός επιχειρηματίας οφείλει να ενημερώνεται για ότι αφορά την επιχείρηση του (σε κάθε τομέα), ακόμη και αν έχει άξια στελέχη που ασχολούνται με κάποιους από τους τομείς αυτούς.
- Αν ΔΕΝ ξέρετε που πάτε και τι θέλετε πραγματικά… μείνετε στα αβγά σας
Διατηρήστε χαμηλό προφίλ ακόμη και αν είστε ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης. Ο σεβασμός και η εκτίμηση δεν κερδίζονται από τους τίτλους αλλά από τις πράξεις. Ορίστε στόχους, οργανωθείτε και πιστέψτε στο όραμα σας. Αν δεν ξέρετε εσείς που πηγαίνετε πως απαιτείτε από τους γύρω σας να σας ακολουθήσουν;
Πίσω από κάθε αποτυχημένη επιχείρηση κρύβεται πάντα ένας εγωιστής ηγέτης που προκαλεί δυσλειτουργίες και προβλήματα στην επιχείρηση του και δυστυχώς η ειρωνεία, πολλές φορές είναι, ότι κανένας από αυτούς δεν το είχε συνειδητοποιήσει….
Οι πέντε βασικές δουλειές ενός διευθυντή σύμφωνα με τον Peter Drucker, γκουρού του management, είναι
1) Βάζει στόχους, 2) Οργανώνει, 3) Ενθαρρύνει, 4) Ελέγχει και 5) Αναπτύσσει τους ανθρώπους του
Σε δύσκολους καιρούς επιβιώνει το οργανωμένο και σοβαρό επιχειρείν !!!
Το ερώτημα είναι… εσείς θέλετε να ανήκετε
- σε αυτούς που θα ικανοποιήσουν τα προσωπικά τους απωθημένα αλλά θα έχουν μια αποτυχημένη επιχείρηση ή
- σε αυτούς που θα επικεντρωθούν στο καλό της επιχείρησης τους και θα αντέξουν στην κρίση;
Η απάντηση δική σας….
05.03.2017 / Χρύσα Σωτηράκη – Λογίστρια – Φοροτεχνικός – Σύμβουλος επιχειρήσεων– LOLplus.gr Team – Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις
Δείτε ακόμη…
Το μυστικό της επιτυχίας που της χάρισε μια θέση στην Airbnb
Τα 7 συχνότερα λάθη στις Διαπραγματεύσεις