Τους στόχους της αποσυμφόρησης των δικαστηρίων και της εδραίωσης σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ Φορολογικής Διοίκησης και πολιτών μέσω της απονομής φορολογικής δικαιοσύνης, εκπλήρωσε στο μέγιστο δυνατό βαθμό η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών για το 2016.
Πιο συγκεκριμένα, στο σύνολο της προηγούμενης χρονιάς, η Δ.Ε.Δ.:
- Εξέτασε έγκαιρα το 77% των ενδικοφανών προσφυγών, υπερβαίνοντας το ποσοστό-στόχο στο Βασικό Δείκτη Απόδοσης του 70% (k.p.i.) κατά 10%.
- Εξέδωσε 6.720 αποφάσεις επί ενδικοφανών προσφυγών, δηλαδή 15% περισσότερες από εκείνες του 2015 (5.830 αποφάσεις).
- Εξέτασε υποθέσεις με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, αν τεθεί ως κριτήριο το πλήθος των πράξεων ανά υπόθεση. Επί παραδείγματι, το 2016 στην περιφέρεια της Αθήνας αντιστοιχούν 2,9 πράξεις ανά υπόθεση που εξετάστηκε, ενώ το 2015 στην ίδια περιφέρεια, αντιστοιχούν 1,5 πράξεις ανά υπόθεση (οι σύνθετες υποθέσεις αποτελούνται από περισσότερες της μίας πράξης που αφορούν σε διαφορετικά φορολογικά αντικείμενα.)
- Πρωτοπορεί ακόμα και μεταξύ αντιστοίχων υπηρεσιών χωρών της Ε.Ε., δημοσιεύοντας, σταδιακά, κατόπιν ανωνυμοποίησης, όλες τις αποφάσεις, που έλαβε από την έναρξη της λειτουργίας της, 1/9/2013, έως και τις 31/12/2016, στοχεύοντας στην ενίσχυση των σκοπών της διαφάνειας, της λογοδοσίας της δικαιοσύνης και της γνώσης, οι οποίοι διέπουν, μεταξύ άλλων, τη συνολική λειτουργία τόσο της Δ.Ε.Δ., όσο και της Α.Α.Δ.Ε. γενικότερα. Μέχρι το τέλος του έτους 2016, αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων περίπου 13500 αποφάσεις επί ενδικοφανών προσφυγών. Επιπροσθέτως, αναρτήθηκαν και οι αποφάσεις επί αιτημάτων αναστολής και μέτρων διασφάλισης.
- Τέλος, σχετικά με το στόχο της αποσυμφόρησης των δικαστηρίων, μειώθηκε το ποσοστό των υποθέσεων που προσβλήθηκαν με δικαστική προσφυγή, σε 49,4%, δηλαδή 4% κάτω από το 51,2% που ήταν ο στόχος για το 2016 και 7% κάτω από την τιμή του δείκτη για το 2015 (53,1%), σύμφωνα με συνημμένο πίνακα 2.