ΒΕΘ: Η πορεία της βιοτεχνίας ενδυμάτων εν μέσω κρίσης. Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης κατέγραψε σε μια έρευνά του την πορεία της βιοτεχνίας ενδυμάτων μέσα στο περιβάλλον κρίσης.
Η έρευνα έγινε τηλεφωνικά, σε 355 επιχειρήσεις, μέλη του ΒΕΘ και σε 300 καταναλωτές.
Ας δούμε τα στοιχεία της έρευνας, η οποία στο πρώτο μέρος απευθύνθηκε προς τους βιοτέχνες και στο δεύτερο μέρος προς τους καταναλωτές.
Όσον αφορά στο πρώτο μέρος, στην ερώτηση, πόσο αισιόδοξος είστε για το μέλλον της επιχείρησής σας;, το 70% απάντησε Λίγο ή Καθόλου και το 30% πολύ/αρκετά. Απαισιόδοξοι λοιπόν ως επί το πλείστον, οι βιοτέχνες της ένδυσης.
Στην ερώτηση, πόσο επηρέασε η κρίση των τελευταίων ετών την επιχείρησή σας;, το 92% απάντησε πολύ/αρκετά.
Στην ερώτηση, τι κατά την άποψή τους έπληξε περισσότερο την ελληνική βιοτεχνία;, το 73% απάντησε ότι την έπληξαν τα φθηνά εισαγόμενα (κινέζικα, τούρκικα κλπ) και το 27% απάντησε η φυγή των Ελλήνων βιοτεχνών σε όμορες χώρες.
Στο ερώτημα, του τι πρέπει να κάνει ο Έλληνας βιοτέχνης, το 70% απάντησε να ανταγωνιστεί τα ποιοτικά ακριβότερα ρούχα και το 30% ανέφερε να ανταγωνιστεί τα φτηνά εισαγόμενα.
Στην ερώτηση, ποιο είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζετε και που μπορούσαν να απαντήσουν έως δύο επιλογές, υπερίσχυσε με 58,5% η υψηλή φορολόγηση με την έλλειψη ρευστότητας να έρχεται δεύτερη με 50,3%. Ως σημαντικό πρόβλημα διαφαίνονται και οι υψηλές ασφαλιστικές εισφορές (ΟΑΕΕ, ΙΚΑ) με 35,2% αλλά και η μείωση εισερχομένων παραγγελιών, με 23,8%.
Στο ερώτημα, εάν έχουν προχωρήσει σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα/υπηρεσίες τους, το 90% απάντησε πως ναι, έχει κάνει μειώσεις έναντι 10% που απάντησε όχι.
Στο ερώτημα, σε τι ποσοστό μειώσατε τις τιμές των προϊόντων σας/υπηρεσιών σας, ο μέσος όρος των απαντήσεων, ήταν κατά 30%.
Στην ερώτηση εάν η ελληνική βιοτεχνία πρέπει να δώσει έμφαση στην εσωτερική αγορά ή να στραφεί στο εξωτερικό, το 55% απάντησε ότι πρέπει να στραφεί εκτός των ελληνικών τειχών και το 45%, απάντησε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην ελληνική αγορά.
Πάμε στο δεύτερο μέρος που αφορά στους καταναλωτές. Στο ερώτημα πόσο συχνά μέσα στο χρόνο, αγοράζετε ρούχα, το 51% απάντησε μία με δύο φορές, το 14% καμία φορά και το 35%, απάντησε από τρεις φορές και πάνω.
Στην ερώτηση, πόσα χρήματα ξοδέψατε πέρυσι για ρουχισμό, ο μέσος όρος ήταν 250€.
Στην ερώτηση, τι προσέχουν όταν αγοράζουν ρούχα, που μπορούσαν να απαντήσουν με έως δύο επιλογές, πρώτο ήρθε με 75% η τιμή και ακολούθησε η ποιότητα με 60%. Επίσης σχετικά υψηλό ποσοστό (31%), απέσπασε η χρηστικότητα (πως πλένεται, με τι συνδυάζεται, για ποιες καιρικές συνθήκες ενδείκνυται). Η χώρα κατασκευής/προέλευσης μάλλον δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο, καθώς μόνο 6% την ανάφερε.
Στο ερώτημα, τι θα σας κάνει να αγοράσετε ρούχα, το 40% απάντησε η ανάγκη, ήτοι τα παλαιά που χάλασαν/φθάρηκαν. Ακολουθεί με ποσοστό 28% οι Εκπτώσεις/Προσφορές, με 24% η όρεξη /επιθυμία για αγορές και 8% η διαπίστωση ότι τα ρούχα που ήδη διαθέτουν, είναι εκτός μόδας.
Στο ερώτημα εάν επιλέγουν τα ίδια καταστήματα με αυτά που ψώνιζαν στο παρελθόν, το 55% αναφέρει ότι επιλέγει οικονομικότερες λύσεις και το 45% ότι ψωνίζει από τα ίδια καταστήματα.
Στην ερώτηση από πού αγοράζουν συνήθως ρούχα, το μεγαλύτερο ποσοστό (38%) απαντάει από εμπορικό πολυκατάστημα και έπεται με 30% το κατάστημα ρούχων της περιοχής μου, με 24% από κατάστημα του κέντρου με επώνυμα ρούχα και το 8% από βιοτεχνία.
Στο ερώτημα εάν γνωρίζουν την προέλευση των ρούχων που ψωνίζουν, το 40% απάντησε ότι, ναι, γνωρίζει για όλα, το 31%, ότι γνωρίζει για μερικά και το 29% ότι δεν τον απασχολεί το θέμα.
Στην ερώτηση, εάν ανοίγατε την ντουλάπα σας και βλέπατε τα ρούχα σας, τι προελεύσεως θα ήταν;, το 60% αναφέρει ότι τα περισσότερα είναι εισαγόμενα και το 40% ότι τα περισσότερα είναι ελληνικής προελεύσεως.
>>>•<<<
Ψάχνετε για εργασία; … Αγγελίες
✎ Ε.Λ.Π. -12ωρο επίκαιρο Σεμινάριο την Τετάρτη και Πέμπτη!
Ίσως σας ενδιαφέρουν τα ακόλουθα άρθρα:
✎ Η κριτική της ΕΣΕΕ για το «μίνι φορολογικό»
✎ ΓΓΔΕ, ΠΟΛ. 1119
✎ ΟΑΕΕ, Εγκύκλιος 9: Επιλογή κατάταξης σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία
✎ IKA: Ασφαλιστικός Οδηγός του Εργοδότη