20 Απριλίου 2024

Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, Φραγκίσκου Κουτεντάκη, για την επίσημη ανακοίνωση του δημοσιονομικού αποτελέσματος 2015 από τη Eurostat και…

Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, Φραγκίσκου Κουτεντάκη, για την επίσημη ανακοίνωση του δημοσιονομικού αποτελέσματος 2015 από τη Eurostat και…

Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής, Φραγκίσκου Κουτεντάκη, για την επίσημη ανακοίνωση του δημοσιονομικού αποτελέσματος 2015 από τη Eurostat και περιληπτικό σημείωμα για το δημοσιονομικό αποτέλεσμα

«Η σημερινή δημοσιοποίηση του επίσημου πρωτογενούς πλεονάσματος 0,7% του ΑΕΠ για το 2015 επιβεβαιώνει σε υπερθετικό βαθμό τις δικές μας εκτιμήσεις. Για την ακρίβεια, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αποδείχθηκε πιο αξιόπιστο από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που μέχρι χτες επέμενε σε πρωτογενές έλλειμμα -0,6% του ΑΕΠ.
Υπό το πρίσμα της παραπάνω απόκλισης, και μάλιστα σε ένα εκτελεσμένο αποτέλεσμα, τίθεται υπό προφανή αμφισβήτηση και η εγκυρότητα των δημοσιονομικών προβλέψεων του ΔΝΤ για το 2018».

Ακολουθεί περιληπτικό σημείωμα για το δημοσιονομικό αποτέλεσμα

Οι κυριότερες διαφορές μεταξύ του στόχου του προγράμματος για το 2015 και του EDP Απριλίου 2016 αναφορικά με την εκτέλεση του 2015 σε όρους προγράμματος (βελτιωμένο δημοσιονομικό αποτέλεσμα κατά 1,7 δις) εντοπίζονται στις ακόλουθες περιοχές:

Κοινωνικός προϋπολογισμός

Παρατηρείται καλύτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα στο EDP κατά 527 εκατ. που οφείλεται κυρίως στις αυξημένες εισφορές κοινωνικής ασφάλισης και στην χαμηλότερη συνταξιοδοτική δαπάνη.
ΟΤΑ

Παρατηρείται βελτιωμένο δημοσιονομικό αποτέλεσμα στο EDP κατά 265 περίπου εκατ. που προέρχεται κυρίως από πόρους ΠΔΕ και κεντρικούς αυτοτελείς πόρους.

Κρατικός προϋπολογισμός

Στο EDP παρατηρείται καλύτερη εκτέλεση στα δεδουλευμένα έσοδα του κράτους κατά 950 περίπου εκατ. (με σημαντικότερα τα αυξημένα φορολογικά έσοδα κατά 844 εκατ. ευρώ) και στις δαπάνες κατά 400 εκατ.
Αλλαγές μεθοδολογίας – επικαιροποίηση μητρώου φορέων γενικής κυβέρνησης από ΕΛΣΤΑΤ

Σημαντικό κομμάτι των διαφορών προέρχεται και από αλλαγές στην μεθοδολογία (παραχωρήσεις αυτοκινητόδρομων -562 εκατ., καταγραφή εξοπλιστικών -264 εκατ., FISIM -350 εκατ.) και προσθήκη φορέων στο μητρώο της ΕΛΣΤΑΤ (ΤΕΚΕ, ΤΠΔ κλπ βελτίωση κατά 560 εκατ. περίπου)

2204162

• !○! •

Related posts