21 Αυγούστου 2024

Έως 30 Απριλίου έχουν υποχρέωση να ολοκληρώσουν τις νέες διαδικασίες οι εκμεταλλευτές ΕΔΧ αυτοκινήτων (ΤΑΞΙ)

Έως 30 Απριλίου έχουν υποχρέωση να ολοκληρώσουν τις νέες διαδικασίες οι εκμεταλλευτές ΕΔΧ αυτοκινήτων (ΤΑΞΙ)

Για όσους εκμεταλλευτές ΕΔΧ αυτοκινήτων (ΤΑΞΙ) απαιτείται να προσαρμόσουν τις χρησιμοποιούμενες φ.τ.μ, ώστε να δύνανται να ανταποκριθούν στην απαίτηση των διατάξεων της απόφασης αυτής,υποχρεούνται να έχουν ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες μέχρι 30−4−2014.ΤΑΞΙ

Υποχρέωση ολοκλήρωσης των σχετικών διαδικασιών μέχρι 30−4−2014 έχουν οι κάτοχοι αδειών καταλληλότητας ΑΔΗΜΕ − Ταξιμέτρων, για τα φορολογικά ταξίμετρα των οποίων παρατηρείται το φαινόμενο να επεμβαίνουν άτομα μη εξουσιοδοτημένα από τους κατασκευαστές, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα, που έχουν άμεση σχέση με τη λειτουργία τους

Η νέα απόφαση του Υπουργείου ορίζει την διαδικασία διασφάλισης της μη αποσύνδεσης της καλωδίωσης και την αποφυγή παρεμβάσεων στις ειδικές θύρες επικοινωνίας των ΑΔΗ ΜΕ−Ταξιμέτρων, οι οποίοι είναι σταθερά συνδεόμενοι φορολογικοί μηχανισμοί μέσω ειδικής θύρας με ήδη εγκαταστημένα ηλεκτρονικά ταξίμετρα, ως ακολούθως:

1. Οι κάτοχοι των κάτωθι αδειών καταλληλότητας ΑΔΗΜΕ−Ταξιμέτρων:

Α) Τύπος Φ.Η.M. «LP45F» με αριθμό έγκρισης 15ΤΞΒ289/31.10.2003

Β) Τύπος Φ.Η.M. «LP46F» με αριθμό έγκρισης 15ΤΞΗ454/19.7.2010

Γ) Τύπος Φ.Η.Μ. «SIK−FISK» με αριθμό έγκρισης 15ΤΞΔ292/31.10.2003

Δ) Τύπος Φ.Η.Μ. «SIK−FISK Plus» με αριθμό έγκρισης 15ΤΞΝ484/7.12.2011

υποχρεούνται να προβούν στην σφράγιση της σειριακής θύρας (Ρ5232,ΘΑΦΜ). Η συγκεκριμένη θύρα προορίζεται για την ανάγνωση των δεδομένων της φορολογικής μνήμης, επίσης μέσω της ιδίας θύρας είναι δυνατή η διασύνδεση της ΑΔΗΜΕ Ταξιμέτρου με Η/Υ για τη διενέργεια των προγραμματισμών και των επεμβάσεων εξουσιοδοτημένου τεχνικού.

Επίσης το καλώδιο που συνδέει την Ειδική Θύρα Εισαγωγής Δεδομένων (ΕΟΕΔ) με το ηλεκτρονικό ταξίμετρο (με τα δεδομένα διαμόρφωσης της απόδειξης εσόδου και την ηλεκτρική τροφοδοσία) να βρίσκεται σταθερά και μόνιμα συνδεδεμένο τόσο με το ταξίμετρο (σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί ηλεκτρονικών ταξιμέτρων) όσο και με την ΑΔΗΜΕ−Ταξιμέτρου.

2. Τονίζεται ιδιαίτερα ότι την ανωτέρω υποχρέωση έχουν όλοι οι κάτοχοι αδειών καταλληλότητας ΑΔΗΜΕ − Ταξιμέτρων, οι οποίοι είναι σταθερά συνδεόμενοι φορολογικοί μηχανισμοί μέσω ειδικής θύρας με ήδη εγκαταστημένα ηλεκτρονικά ταξίμετρα, στις ΑΔΗΜΕ των οποίων υπάρχει η δυνατότητα επέμβασης στη Θύρα Ανάγνωσης Δεδομένων Φορολογικής Μνήμης (ΟΑΦΜ) με όποια μέσα, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα επέμβασης στις συνδεσμολογίες και στις διατάξεις του καλωδίου που συνδέει την Ειδική Θύρα Εισαγωγής Δεδομένων (ΕΘΕΔ) με το ηλεκτρονικό ταξίμετρο με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα, που έχουν άμεση σχέση με λειτουργία της ΑΔΗΜΕ και της διαδικασίας έκδοσης αποδείξεων.

3. Η σφράγιση της Θύρας Ανάγνωσης Δεδομένων Φορολογικής Μνήμης (ΘΑΦΜ) γίνεται με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε η επέμβαση σε αυτή με όποια μέσα δύνανται να επηρεάζουν την ορθή λειτουργία της ΑΔΗΜΕ−Ταξιμέτρου, να είναι αδύνατη.

Επίσης το καλώδιο που συνδέει την Ειδική Θύρα Εισαγωγής Δεδομένων (ΕΘΕΔ) με το ηλεκτρονικό ταξίμετρο βρίσκεται σταθερά και μόνιμα συνδεδεμένο τόσο με το ταξίμετρο όσο και με την ΑΔΗΜΕ−Ταξιμέτρου με τέτοιο τρόπο ώστε η όποια επέμβαση στις καλωδιώσεις, στις συνδεσμολογίες και στις διατάξεις που δύνανται να επηρεάζουν την ορθή λειτουργία της ΑΔΗΜΕ−Ταξιμέτρου, να είναι αδύνατη.

4. Η ανωτέρω διαδικασία εφαρμόζεται αναλόγως και στην περίπτωση πώλησης νέου φορολογικού μηχανισμού των ανωτέρω μοντέλων ΑΔΗΜΕ − Ταξιμέτρων.

5. Περαιτέρω σε κάθε περίπτωση διακοπή της ηλεκτρικής τροφοδοσίας κατά τη λειτουργία της ΑΔΗΜΕ Ταξιμέτρου, (ακόμα και όταν βρίσκεται σε κατάσταση έκδοσης δελτίων) θα πρέπει να εκτυπώνεται το μήνυμα « Διακοπή Ηλεκτρικής Τροφοδοσίας», να καταγράφεται στο επόμενο δελτίο ημερήσιας κίνησης «Ζ» και συνακόλουθα στη φορολογική μνήμη ως «Αποσύνδεση» (από το διασυνδεόμενο ηλεκτρονικό ταξίμετρο).

6. Η αποσφράγιση της μηχανής, όταν αυτό κριθεί απαραίτητο, γίνεται στο χώρο συντήρησης ή επισκευής από την επιχείρηση που έχει λάβει την άδεια καταλληλότητας ή από εξουσιοδοτημένο τεχνικό αντιπρόσωπό της, καθώς και η επανασφράγισή της όταν εκλείψει ο λόγος της αποσφράγισης.

Διευκρινίζεται ότι ο εξουσιοδοτημένος τεχνικός, μετά από κάθε αποσφράγιση και επανασφράγιση, πρέπει να ενημερώνει το βιβλιάριο συντήρησης και να αναγράφει ευκρινώς τα ατομικά του στοιχεία (ονοματεπώνυμο, αριθμό ταυτότητας) ως και τον αριθμό σφραγίδας (ζουμπά) θέτοντας παράλληλα την υπογραφή του και τη σφραγίδα της επιχείρησης, η οποία έχει εξουσιοδοτηθεί για την επισκευή και συντήρηση των συγκεκριμένων τύπων Φ.Η.Μ., όπως το συνημμένο υπόδειγμα.

7. Για όσους εκμεταλλευτές ΕΔΧ αυτοκινήτων (Ταξί) απαιτείται να προσαρμόσουν τις χρησιμοποιούμενες φ.τ.μ, ώστε να δύνανται να ανταποκριθούν στην απαίτηση των διατάξεων της απόφασης αυτής,υποχρεούνται να έχουν ολοκληρώσει τις σχετικές διαδικασίες μέχρι 30−4−2014.

8. Μη συμμορφούμενοι φορολογικοί μηχανισμοί με τις απαιτήσεις των ανωτέρων παραγράφων δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται ούτε να διατίθενται προς πώληση ή χρήση.

Δείτε το σχετικό Υπόδειγμα εδώ

Δείτε τη σχετική ΠΟΛ 1058 εδώ

(Taxcoach.gr 03/04/2014)

 

Related posts