3 Σεπτεμβρίου 2024

Ε.Β.Ε.Π. για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της απασχόλησης

Ε.Β.Ε.Π. για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της απασχόλησης

Ε.Β.Ε.Π. για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της απασχόλησης: Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Β. Κορκίδης, είχε την ευκαιρία σε εκδήλωση του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, με θέμα «Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εργασιακές σχέσεις και φορολογία», που πραγματοποιήθηκε χθες στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, να αναπτύξει τις θέσεις του Επιμελητηρίου για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της απασχόλησης.Ε.Β.Ε.Π. για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της απασχόλησης

Αναλυτικότερα, ο κ. Κορκίδης ανάφερε ότι η Ελλάδα διανύει την 6η χρονιά βαθιάς ύφεσης. Σε μια χώρα όπου το 85% της ιδιωτικής απασχόλησης βρίσκεται συγκεντρωμένο στον τομέα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και περισσότερο από το 50% στις πολύ μικρές επιχειρήσεις, η παρατεταμένη ύφεση, την οποία επιδεινώνουν τα μέτρα λιτότητας και η καθυστέρηση των απολύτως απαραίτητων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, έχει πλήξει σοβαρά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μάλιστα, δυσανάλογα με τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Και ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση επανέρχεται στα προ κρίσης επίπεδα, με αύξηση των θέσεων εργασίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αύξηση προστιθέμενης αξίας και μείωση της ανεργίας, η χώρα μας συνεχίζει να παρουσιάζει πρόβλημα στις πολιτικές, που τις αφορούν.

Ο κλάδος του εμπορίου, ο μεγαλύτερος και βασικότερος αιμοδότης και εργοδότης της ελληνικής οικονομίας, κατέγραψε μεγάλες απώλειες εξαιτίας της κρίσης. Ενδεικτικά, σε μια εξαετία ο τζίρος των επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στο χώρο του εμπορίου καταβαραθρώθηκε κατά 36,1%, ενώ για το ίδιο χρονικό διάστημα περίπου 130.000 εμπορικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο, σε αντίθεση με τον περιορισμένο αριθμό εκείνων που άνοιξαν (45.000).

Η συνολική απασχόληση στον κλάδο διαμορφώθηκε το β΄ τρίμηνο του 2014 σε 624.500 άτομα, έναντι 639.000 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Με άλλα λόγια, χάθηκαν από το εμπόριο, μέσα σε έναν χρόνο, 14.500 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων οι 2.200 ήταν μισθωτοί, 4.100 εργοδότες και 1.800 αυτοαπασχολούμενοι. Επίσης, το 10% των συμβάσεων στο εμπόριο και κυρίως στο λιανεμπόριο έχουν μετατραπεί τον τελευταίο χρόνο από πλήρους σε μερικής ή εκ περιτροπής απασχόλησης.

Είναι πλέον προφανές, συνέχισε ο κ. Κορκίδης, ότι επιβάλλεται μια νέα πολιτική, ένα νέο πολιτικό πλαίσιο για να σταματήσει η συγκεκριμένη καθοδική πορεία.

Γιατί, για να μεταβούμε στη βιώσιμη ανάπτυξη, που ως γνωστόν, αποτελεί πρωταρχικό σκοπό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρέπει να βελτιώσουμε το επιχειρηματικό περιβάλλον. Όχι μόνο για δικό μας όφελος. Για όφελος της εθνικής μας οικονομίας και φυσικά του κοινωνικού συνόλου. Για να βοηθήσουμε και στη μείωση της μάστιγας της ανεργίας. Γιατί, χωρίς ιδιωτική πρωτοβουλία και χωρίς επιχειρήσεις δεν υπάρχουν και θέσεις εργασίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι προτάσεις του Ε.Β.Ε.Π. που έχουν κατατεθεί στην κυβέρνηση και στους υπόλοιπους αρμόδιους φορείς, έχουν συνοπτικά ως εξής:

1) Αντιμετώπιση προβλημάτων ρευστότητας. Θέματα, δηλαδή, που αφορούν σε κάλυψη των καθημερινών αναγκών στη λειτουργία των επιχειρήσεων, υποστήριξης επενδύσεων και αναπτυξιακών ενεργειών, καθυστερημένων οφειλών και “micro finance”-«μικροδάνεια».

2) Νέα Βάση μέτρησης της Εμπορικής Πίστης, που θα επιτευχθεί μέσα από την εφαρμογή του «Τειρεσία» δύο ταχυτήτων με καθιέρωση “Point System”, την προσαρμογή στο μοντέλο “credit score” με εφαρμογή «βαθμολογίου» και την εφαρμογή του διεθνούς συστήματος αξιολόγησης “R”- “account ratings”.

3) Ρύθμιση επιχειρηματικών οφειλών, εγγυήσεων και «κόκκινων» δανείων. Έχει προταθεί η επικαιροποίηση του Ν.3816/2010 με προσαρμογές στο σήμερα, η επανενεργοποίηση του νομικού πλαισίου για τα επιχειρηματικά δάνεια και την παράταση αποπληρωμής των δανείων με εγγύηση ΤΕΜΠΜΕ/ΕΤΕΑΝ.

4) Όσον αφορά στο σχέδιο Νόμου του ΥΠΑΑΝ για την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ πιστωτών και οφειλετών, η άποψη του Ε.Β.Ε.Π. είναι ότι η κεφαλαιοποίηση και το «κούρεμα» των οφειλών, η εφαρμογή των αρχών “leasing” και “sale and lease back”, οι Συμβάσεις Χρηματοδοτικής μίσθωσης – Πώλησης και ενοικίασης ακινήτων, αποτελούν τις ενδεδειγμένες λύσεις.

5) Εξυγίανση προβληματικών επιχειρήσεων και «έκτακτη διαδικασία ειδικής διαχείρισης» με την προϋπόθεση ότι στη ρύθμιση συναινεί το 50% του συνόλου των πιστωτών.

6) Νομοθετική κατάργηση διοικητικών και ποινικών κυρώσεων των «εντός κρίσης» μικρομεσαίων επιχειρήσεων (διαγραφή προσαυξήσεων και προστίμων από το 2010 έως σήμερα κ.ά.).

7) Αποκατάσταση των αδικιών της υπερφορολόγησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για ιδιοχρησιμοποιούμενη επαγγελματική στέγη και μη ηλεκτροδοτούμενο ακίνητο.

8) Στοχευμένες φορολογικές ελαφρύνσεις, μεταξύ των οποίων είναι η θέσπιση ενός κοινού φορολογικού συντελεστή, ανεξαρτήτως της νομικής μορφής των επιχειρήσεων, ο οποίος θα διαμορφώνεται στο 15% επί των κερδών και η πλήρης κατάργηση των τεκμηρίων από το οικονομικό έτος 2015, εξαιτίας της πληθώρας των στρεβλώσεων.

9) Αποδοχή και υλοποίηση της πρότασης της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, για μια βιώσιμη λύση στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών – Ο.Α.Ε.Ε..

10) Τέλος, τη δημιουργία ενός κώδικα δεοντολογίας και λειτουργίας της αγοράς.

Ο κ. Κορκίδης έκλεισε, λέγοντας ότι πιστεύουν ακράδαντα πως οι παραπάνω προτάσεις του Ε.Β.Ε.Π. αποτελούν μονόδρομο για την εξυγίανση της αγοράς. Άλλωστε, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να αποτελέσουν έναν από τους βασικούς πυλώνες στήριξης της ελληνικής οικονομίας, λαμβάνοντας υπόψη τον μεγάλο αριθμό τους και τις πολυάριθμες θέσεις εργασίας που δημιουργούν, ειδικά σήμερα που προσπαθούμε για την ανάκαμψή της.

Εμείς ως TaxCoach, δεν βλέπουμε τον λόγο, για να μην υιοθετηθούν από την κυβέρνηση, αν όχι όλες, τουλάχιστον αρκετές από τις παραπάνω προτάσεις, που ως επί το πλείστον είναι διαρθρωτικές αλλαγές προς το βέλτιστον ή φορολογικού περιεχομένου. Και ναι μεν οι φορολογικού περιεχομένου θα μπορούσαν αν δούμε το θέμα στατικά να πούμε ότι θα είχαν ένα δημοσιονομικό κόστος, αλλά επειδή η κατάσταση στην οικονομία δεν είναι στατική αλλά δυναμική, οι φορολογικού αντικειμένου ρυθμίσεις και ελαφρύνσεις, θα έδιναν πολύτιμες ανάσες στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις έτσι ώστε σε πρώτη φάση, να πάψει το φαινόμενο του να κλείνουν πολύ περισσότερες από ότι ανοίγουν, άρα θα βοηθούσε να μπει τέρμα στην ύφεση και σε δεύτερο χρόνο, να βελτιωθούν τα αποτελέσματἀ τους άρα και η δυνατότητα δημιουργίας απασχόλησης, άρα και της ουσιαστικής και σε υγιούς βάσης, φοροδοτικής τους ικανότητας.
Η κυβέρνηση τι δικαιολογία έχει που δεν υιοθετεί τις προτάσεις, μερικώς ή ολικώς;

>>>•<<<

Ίσως σας ενδιαφέρουν και τα ακόλουθα άρθρα:
✎ Η συντομότερη Ανάλυση της Ελληνικής (Μνημονιακής) Οικονομίας
✎ Το πρόβλημα δεν ήταν ο Θεοχάρης, ούτε και ο Στουρνάρας
Δένδιας, περί κυβερνητικής πολιτικής εξόδου από την κρίση

Related posts